Bukefalos 28 år!

Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tv3 kör en trailer för Händig man sökes. Alltså en dejtingsåpa där tre kvinnor ska paras ihop med händiga män.

Nästa säsong blir förmodligen Huslig kvinna sökes. :grin:

Hur fan är detta möjligt? Hur kan vi ha ett samhällsklimat där det är okej?

Backlash :arghh:
Men, vad fan! :rage: Det kan inte vara sant!
Helt otroligt och under all kritik. :mad:
 
Tv3 kör en trailer för Händig man sökes. Alltså en dejtingsåpa där tre kvinnor ska paras ihop med händiga män.

Nästa säsong blir förmodligen Huslig kvinna sökes. :grin:

Hur fan är detta möjligt? Hur kan vi ha ett samhällsklimat där det är okej?

Backlash :arghh:

Aha! Mamma tyckte att jag skulle söka, få den där snubben att installera ny kontakt i kökstaket, fixa mina uteplatser och fixa fläkten i badrummet och sen dumpa honom. Är det syftet med programmet tror du? :D
 
Tv3 kör en trailer för Händig man sökes. Alltså en dejtingsåpa där tre kvinnor ska paras ihop med händiga män.

Nästa säsong blir förmodligen Huslig kvinna sökes. :grin:

Hur fan är detta möjligt? Hur kan vi ha ett samhällsklimat där det är okej?

Backlash :arghh:

Nå, det var ju fullt rimligt att störa sig på! :banghead:
 
Stör mig på att jag trodde att mina skulder till CSN var betalda, men så har jag ju visst typ 6k kvar, eventuellt mer. Men men.
 
Jag stör mig orimligt mycket på snubben jag hade den enorma turen att träffa ute på krogen igår. Han som damp ner oinbjuden i vårt tjejgäng för "här ser ni ut att behöva en man för ett gäng såhär attraktiva kvinnor kan inte sitta oövervakade för vem vet vad som händer höhöhö". Han som Förklarade Svåra ord för oss. Det blev skrattretande när han, som nu läser in gymnasiebiologin, förklarade för oss, ett gäng naturvetare med 4 års naturvetenskapliga högskolestudier innanför västarna, vad cellen är och hur den fungerar. När jag bad honom googla mansplaining vid tillfälle blev han sur för att jag inte ville förklara närmare. "Jag förklarar ju det jag säger för er". (:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:)

Det hela slutade med att han försökte förolämpa mig genom att kalla mig gammal och sliten samt förmodligen singel för ingen stackars jävla man kan väl vilja ha mig. Ridå!

Mina vänner, jag har drabbats av en feministisk depression. Och det stör mig utav bara helvete att han lyckades förstöra inte bara min kväll utan mitt humör för flera dagar framåt. (Tänkte först skapa en ny tråd men det verkade lite väl melodramatiskt så jag kör rantet här istället.)
 
Jag stör mig orimligt mycket på snubben jag hade den enorma turen att träffa ute på krogen igår. Han som damp ner oinbjuden i vårt tjejgäng för "här ser ni ut att behöva en man för ett gäng såhär attraktiva kvinnor kan inte sitta oövervakade för vem vet vad som händer höhöhö". Han som Förklarade Svåra ord för oss. Det blev skrattretande när han, som nu läser in gymnasiebiologin, förklarade för oss, ett gäng naturvetare med 4 års naturvetenskapliga högskolestudier innanför västarna, vad cellen är och hur den fungerar. När jag bad honom googla mansplaining vid tillfälle blev han sur för att jag inte ville förklara närmare. "Jag förklarar ju det jag säger för er". (:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:)

Det hela slutade med att han försökte förolämpa mig genom att kalla mig gammal och sliten samt förmodligen singel för ingen stackars jävla man kan väl vilja ha mig. Ridå!

Mina vänner, jag har drabbats av en feministisk depression. Och det stör mig utav bara helvete att han lyckades förstöra inte bara min kväll utan mitt humör för flera dagar framåt. (Tänkte först skapa en ny tråd men det verkade lite väl melodramatiskt så jag kör rantet här istället.)
Varför inte bara skratta åt killen istället?
:confused:
 
Jag stör mig att det i starten/innan reklampaus i de flesta TV-program visas vad som kommer att hända i avsnittet. Det förstör sjukt mycket av spänning/intresse för mig. Det är dock tur att jag spelar in de flesta programmen jag ser så att det går att spola förbi eländet, men ibland är man inte med på noterna och blir spoilad. :rage:
 
Varför låta sig uppröras och förstöra en hel kväll bara för ett pucko kommer och snackar goja.
Det är ju tramsigt
Därför att det är inte ett pucko, det är en del i ett större mönster som begränsar oss och vårt samhälle.

Flickor blir lärda redan i sex års åldern att "smart" är en manlig egenskap. Gissa vad pojkarna får lära sig :yuck:

111 SVT Text Söndag 29 jan 2017
INRIKES PUBLICERAD 29 JANUARI

Flickor förknippar smarthet med män

Flickor associerar smarthet med män
snarare än kvinnor redan vid sex års
ålder, vilket kan påverka flickors val
i livet, visar en studie av
amerikanska forskare.

Resultaten visade att femåriga flickor
och pojkar såg positivt på sina
respektive kön, medan betydligt färre
sex- och sjuåriga flickor förknippade
smarthet med sitt eget kön än
jämnåriga pojkar.

Skillnaderna var liknande oberoende
av barnens socioekonomiska och etniska
bakgrund.
 
Jag stör mig orimligt mycket på snubben jag hade den enorma turen att träffa ute på krogen igår. Han som damp ner oinbjuden i vårt tjejgäng för "här ser ni ut att behöva en man för ett gäng såhär attraktiva kvinnor kan inte sitta oövervakade för vem vet vad som händer höhöhö". Han som Förklarade Svåra ord för oss. Det blev skrattretande när han, som nu läser in gymnasiebiologin, förklarade för oss, ett gäng naturvetare med 4 års naturvetenskapliga högskolestudier innanför västarna, vad cellen är och hur den fungerar. När jag bad honom googla mansplaining vid tillfälle blev han sur för att jag inte ville förklara närmare. "Jag förklarar ju det jag säger för er". (:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:)

Det hela slutade med att han försökte förolämpa mig genom att kalla mig gammal och sliten samt förmodligen singel för ingen stackars jävla man kan väl vilja ha mig. Ridå!

Mina vänner, jag har drabbats av en feministisk depression. Och det stör mig utav bara helvete att han lyckades förstöra inte bara min kväll utan mitt humör för flera dagar framåt. (Tänkte först skapa en ny tråd men det verkade lite väl melodramatiskt så jag kör rantet här istället.)
Helt jävla rimligt att störa sig på. :rage:
Gud, så tröttsamt. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp