Saker som stör mig orimligt mycket 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig orimligt mycket på att jag vill ha 20% rabatt nästa månad på gymmet och enligt hemsidan har jag varit på gymmet 25 gånger i januari, vilket ska ge de 2500 poängen som krävs. Men det är bara registrerat 2400 poäng :arghh: så nu måste jag till gymmet en gång till idag :meh:
Det är väl bra!:D Då har du ju en anledning liksom!:D:banana:
 
@mandalaki Ja den kvällen var så för mig i alla fall. Och ju mer jag stör mig på det hela, ju mer ser jag ju hela tiden. När jag var yngre (och ute mer) så såg jag det antingen inte eller också la jag skulden på mig själv. Tog liksom tillrättavisningarna om att vara besvärlig eller sur och tänkte att jag nog var en ovanligt torr typ eller att mina kläder var för tighta eller whatever (sån härlig dubbelbestraffning där alltså, hur en än gör är man antingen en torr surfitta eller en slampa).

Nu blir jag bara förbannad. Känns som att jag verkligen får koncentrera mig för att vara ignorant för att mentalt överleva en utekväll, faktiskt. Sikta på att bli asdragen så jag inte märker alla äckliga män runtomkring mig typ.

Tillägg: Alltså det jag skrev om hela kvällen hade jag antingen inte analyserat öht när jag var 20. Hade bara tänkt att det var en del av grejen och lagt det på mig själv, om jag ens lagt märke till det som ett fenomen.

Nåväl, nu ska jag sluta OTa mig här i tråden!! Kan bara inte hålla in det ibland :p
 
Jag skulle inte säga varken A eller B. Att säga A utan att förklara hans vidriga beteende och verkligen få honom att förstå leder ju ingenstans. Inte mer än att han står som ett frågetecken och avfärdar en med att kvinnor är dumma i huvudet för i hans huvud så var han ju charmig :yuck: Att säga B är så extremt kontraproduktivt att jag får spykänslor. Att säga så är att legitimera hans vidriga beteende och det skulle jag aldrig någonsin vilja bidra till. Hade det varit någon jag ville/behövde/var tvungen att ha i mitt liv så hade jag förklarat tills han förstod. Jag har lyckats förr så varför inte nu?

Att (låtsas) inte bry sig är att hålla tyst och att hålla tyst är att hålla med. Vill vi ha en förändring så måste vi också göra något för att få en förändring. Tror du på fullaste allvar att kvinnor fick rösträtt, rätt till högre utbildning, rättighet att bli myndiga osv. genom att skratta, ljuga och flamsa? Nej. Det krävs hårt arbete och vill vi ha en förändring så får vi också jobba för det och inte bara rida på vågen av det som de före oss har åstadkommit. Det är just att skratta bort mäns vidriga beteende som gör att de kan fortsätta bete sig så illa och just det som lärs ut till småflickor ihop med andra vidrigheter som att "det är för att du är så söt som han tafsar på dig" och "det är för att han gillar dig som han slår dig" :yuck:

Jag är hellre en bitch, ett rivjärn, en häxa eller vad du vill i andras ögon än att flamsa med och skratta bort vidriga beteenden.
Du är så himla klok och fantastisk! :bow::bow::bow:
 
@Wysiwyg Åh jag förstår SÅ vad du menar. För ett tag sedan fick jag ett totalt bryt bara på världen, ett patriarchal meltdown som min kära man så fiffigt kallade det. Jag fick bara nog, det blev för mycket, jag kände mig liksom som kvävd av hela världens jävla uslighet.
 
Med tanke på de senaste inläggen här är mitt stora störningsmoment onekligen en piss i havet (...), men jag stör mig så enormt mycket på att djur alltid måste dö i alla jävla filmer. Så fort någon jävel har en hund - helst en omtyckt sådan - så nog fan ska den dö redan i första halvan av filmen. ARGH!!!!!! Jag pallar det inte.
 
Jag stör mig på väckarklockor som inte ringer... som tur är brukar jag vakna av mig själv och jag blev inte så sjusärdeles sen, men hela rutinen blir liksom rubbad och jag känner mig lite lost hela förmiddagen.
 
Med tanke på de senaste inläggen här är mitt stora störningsmoment onekligen en piss i havet (...), men jag stör mig så enormt mycket på att djur alltid måste dö i alla jävla filmer. Så fort någon jävel har en hund - helst en omtyckt sådan - så nog fan ska den dö redan i första halvan av filmen. ARGH!!!!!! Jag pallar det inte.
Samma kategori som när mördaren börjar med huvudpersonens katt. Hatar det.
 
Stör mig på att jag inte ringt det där telefonsamtalet som jag skulle ringa förra veckan. :down: Tänker på det hela tiden men mer händer inte. Suck.
 
Jag stör mig på väckarklockor som inte ringer... som tur är brukar jag vakna av mig själv och jag blev inte så sjusärdeles sen, men hela rutinen blir liksom rubbad och jag känner mig lite lost hela förmiddagen.

På lite samma tema. Jag stör mig på när intagna som plockas iväg till typ omhäktning eller besök glömmer stänga av sina alarmklockor :mad: Sen måste jag hitta vilket rums klocka som piper. Orimligt men ändå!
 
Jag stör mig på väckarklockor som inte ringer... som tur är brukar jag vakna av mig själv och jag blev inte så sjusärdeles sen, men hela rutinen blir liksom rubbad och jag känner mig lite lost hela förmiddagen.
Jag stör mig på att jag i säkert en vecka var sur på min Wake Up Light som jag haft i några månader nu. Fan att jag inte märkte från början hur svagt ljuset är, tänkte jag. Tills jag kom på att jag nyligen måste ha fepplat till den för ljusstyrkan stod på 1 istället för 10. :meh:
 
Jag stör mig på att jag i säkert en vecka var sur på min Wake Up Light som jag haft i några månader nu. Fan att jag inte märkte från början hur svagt ljuset är, tänkte jag. Tills jag kom på att jag nyligen måste ha fepplat till den för ljusstyrkan stod på 1 istället för 10. :meh:

TOTALT OT men...är den bra? När ljusstyrkan inte står på 1 alltså ;) Är sjukt sugen på att skaffa en eftersom jag är sämst i världen på att gå upp på morgonen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp