SD åker ur riksdagen

Tyvärr, om inget mirakel inträffar så skulle jag inte satsa en enda slant på det :meh:

Faktiskt om de sa på söndag att SD plötsligt hade förlorat över 6% röster och åker ur riksdagen så skulle jag ha misstänkt fusk någonstans och det är ju ett angrepp på demokratin, inte rättvist.
 
Man kan ju hoppas, men jag ser det inte som speciellt troligt tyvärr... I min kommun kommer de få många röster :( :(
 
Nejdå, de hänger med en omgång till. Sen får vi se, om Åkesson kan behålla makten och partimedlemmarna, jag förutspår utbrytningar och splittringar och, tyvärr, framgång för de uttalade rasisterna.
 
De kommer med i år. Men lyckas media knäcka Åkesson så kommer paritet att falla sönder rätt snart i olika falanger. Överlever istället Åkesson så stärks hans position och därmed SD.

En ökad asylinvandring = positivt för SD (?!?)
En minskad slår mot SD!
 
Jag börjar nästan undra om SD verkligen har några kandidater kvar.
Läser i tidningen var och varannan dag om kandidater som hoppar av efter att ha skrivit något korkat på sociala mediet eller sagt i offentliga sammanhang.
Ska de fortsätta såhär kommer de automatiskt försvinna, kommer bara vara Åkesson kvar.
 
Ska vi slå vad?

Jag tror tyvärr att de kommer att göra ett mycket bra val i år. På uppsidan så tror jag dock att det i sin tur kommer att missgynna dem vid valet 2018. De kommer inte att kunna fylla sina mandat i Riksdagen och de kommer inte kunna realisera några (orealistiska) vallöften. Det kommer att göra att alla missnöjesväljare som på söndag kommer att rösta på SD blir så missnöjda att de väljer att rösta på något annat vid valet 2018.
 
Jag tror tyvärr att de kommer att göra ett mycket bra val i år. På uppsidan så tror jag dock att det i sin tur kommer att missgynna dem vid valet 2018. De kommer inte att kunna fylla sina mandat i Riksdagen och de kommer inte kunna realisera några (orealistiska) vallöften. Det kommer att göra att alla missnöjesväljare som på söndag kommer att rösta på SD blir så missnöjda att de väljer att rösta på något annat vid valet 2018.

Jag tror som dig... Men skulle bli glad om det råkade gå dåligt för dem redan i år.
 

Liknande trådar

Samhälle Att SD vill att trafikverket (?) ska komma till riksdagen och förklara varför E22-kaoset kunde uppstå. Har de kollat ut genom fönstret...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 831
Senast: Sassy
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
16 912
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Smoothi
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 574
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp