SD åker ur riksdagen

Det är denna din inställning som bidrar till att SD får röster...synnerligen kontraproduktivt.
Minnie förordade inte Svenskarnas parti utan det betydligt tamare SD.
Hade våra företrädare för Sap, M o de andra istället för att sopa frågorna under mattan, tagit tag i dem. lagt korten på borden och fört fram konstruktiva lösningar så hade inte SD kunnat ta frågan för egen del. Med synligt resultat i vallistorna.

Korten ligger på bordet.
Inget sopas under några mattor.

Skillnaden består i om man beskriver det som samhällsproblem eller pekar ut enskilda grupper med gemensamma nedärvda egenskaper eller inte.
 
Korten ligger på bordet.
Inget sopas under några mattor.

Skillnaden består i om man beskriver det som samhällsproblem eller pekar ut enskilda grupper med gemensamma nedärvda egenskaper eller inte.
Nu ja, nu står det ju klart för alla vilka som tjänade på den förda politiken, det syns ju klart i siffrorna
 
Ja, Sverige som land har utmärkt sig och tjänat på den förda politiken. En unik förebild i Europa. Tack, Reinfeldt.

Debatten är inte havererad. Tack, riksdagspolitiker.

Skräckexempel finns i Danmark och Norge. Fler finns i övriga Europa.
 
Det är denna din inställning som bidrar till att SD får röster...synnerligen kontraproduktivt.
Minnie förordade inte Svenskarnas parti utan det betydligt tamare SD.
Hade våra företrädare för Sap, M o de andra istället för att sopa frågorna under mattan, tagit tag i dem. lagt korten på borden och fört fram konstruktiva lösningar så hade inte SD kunnat ta frågan för egen del. Med synligt resultat i vallistorna.

Eller så hade det varit likadant eller etter värre, omöjligt att veta hur det skulle varit om om inte varit.
 
Våpen? Märkligt ordval i kombination med efterföljande mening måste jag säga...

Det var uppfattningen jag fick från ögonblicksbilderna, grupper av män med någon enstaka kvinna som fnittrandes hängde på männen.

Men jag kan ju ha sett exakt de 3 klippen som var sådana.

Ingen annan valvaka gav det intrycket.
 
Hur definierar du våp? För mig har det något med svaghet, viljelöshet och sexualitet att göra, ungefär som att kalla någon "slampa". Därav att det klingar väldigt illa i mina öron i sammanhanget "utveckling och jämställdhet".
 
Hur definierar du våp? För mig har det något med svaghet, viljelöshet och sexualitet att göra, ungefär som att kalla någon "slampa". Därav att det klingar väldigt illa i mina öron i sammanhanget "utveckling och jämställdhet".

Det var just svaghet och underordning som utstrålades. Det var liksom så väsensskilt från bilderna från V, Fp, Mp, C och F! så att det stod ut.
 
Och härmed är det bevisat att du inte klarar av att hantera den gängse förkortningen för Socialdemokraterna :).
tur att Google klarar det då
Men det är ju tur att du klarar det så har du i alla fall ngt att vara stolt över, för med en hel del annat är det ju som bekant skralare ;)
 
Ska vi slå vad?


Det hoppas jag inte ske för då är de domedagen för svenskdemokrati.
Tyvärr vad vi än må tycka om SD så har svenska folket genom sin rösträtt i ett demokratiskt land helt enkelt röstat fram detta parti.
Sedan får man tycka vad man vill om detta
Att vägra att sammarbeta med dom och utesluta dom från riksdage är som att pissa på 13% av väljarna.... men framförallt pissa på demokratin.


De som kan få bort SD är att börja PRATA om invandrarpolitiken och inte bara strunta i den och slå lock för frågan.
Ju mer man struntar i att öppna upp en debatt i frågan .. Desto mer frustrerad blir de svenska samhället och SD får för var dag mer röster. Så vid näta val kan de bli 2:a största partiet.

Uppenbart är många svenskar missnöjda med att vi tar in så mkt nysvenskar när vi i landet har de dåligt, många vill säkert att vi lägger alla dessa pengar som invandringen kostar ist på deras barns skola, dras föräldrars omvårdnad, väg och tåg underhåll och inom sjukvården.

Enda sättet att minska folks valsedel på SD är att dra ner invandringen gör man tvärtom så ökar deras popularitet.

Bara mina gissningar och tolkningar= inge vetenskapliga undersökningar styrker de jag nyss sagt att det är så!
 
Det hoppas jag inte ske för då är de domedagen för svenskdemokrati.
Tyvärr vad vi än må tycka om SD så har svenska folket genom sin rösträtt i ett demokratiskt land helt enkelt röstat fram detta parti.
Sedan får man tycka vad man vill om detta
Att vägra att sammarbeta med dom och utesluta dom från riksdage är som att pissa på 13% av väljarna.... men framförallt pissa på demokratin.


De som kan få bort SD är att börja PRATA om invandrarpolitiken och inte bara strunta i den och slå lock för frågan.
Ju mer man struntar i att öppna upp en debatt i frågan .. Desto mer frustrerad blir de svenska samhället och SD får för var dag mer röster. Så vid näta val kan de bli 2:a största partiet.

Uppenbart är många svenskar missnöjda med att vi tar in så mkt nysvenskar när vi i landet har de dåligt, många vill säkert att vi lägger alla dessa pengar som invandringen kostar ist på deras barns skola, dras föräldrars omvårdnad, väg och tåg underhåll och inom sjukvården.

Enda sättet att minska folks valsedel på SD är att dra ner invandringen gör man tvärtom så ökar deras popularitet.

Bara mina gissningar och tolkningar= inge vetenskapliga undersökningar styrker de jag nyss sagt att det är så!

Du verkar ha missförstått det här med demokrati.

Det är de andra partiernas förbannade skyldighet att hålla SD borta från allt inflytande. Över 60% ogillar ju deras hatpolitik starkt!!

87% har röstat på andra lösningar.

Att påstå att vi har det så dåligt i Sverige är att inte vara speciellt bevandrad i hur världen ser ut och hur de senaste tio åren påverkat andra liknande länder.
 

Liknande trådar

Samhälle Att SD vill att trafikverket (?) ska komma till riksdagen och förklara varför E22-kaoset kunde uppstå. Har de kollat ut genom fönstret...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 831
Senast: Sassy
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
16 894
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Smoothi
·
Fordon För mig är det självklart att använda bälte när jag åker bil och tror det är för de flesta. (Vet inte. Gissar bara.) Om inte annat så...
2
Svar
32
· Visningar
1 860
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp