Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan säger jag till att jämföra en fattig pensionär i trygga Sverige, med någon som flyr kriget från ett land helt utan fungerande myndigheter, polis och trygghetssysteM. Då har man inte begripit vad det handlar om.

Det tror jag nog hon har. Hon har bara samma prioriteringar som snart 2 miljoner andra Svenskar har.
Vi ska se till att våra gamla som byggde landet så du kan leva gott, har det bättre eller i alla fall inte sämre, än de som inte byggt en lådbil ens.
 
Vissa vill minska invandringen med 90% och endast de som "uppfyller kraven i FN:s flyktingkonvention".

Då handlar det väl inte om att "skicka tillbaka " någon som du påstod? Ute på cykeltur som vanligt?
Det räcker bra att begränsa invandringen till, säg, Nordiska nivåer. Det våra grannländer tycker är ok borde vara helt ok för oss också.
 
Då handlar det väl inte om att "skicka tillbaka " någon som du påstod? Ute på cykeltur som vanligt?
Det räcker bra att begränsa invandringen till, säg, Nordiska nivåer. Det våra grannländer tycker är ok borde vara helt ok för oss också.

Om 50.000 söker asyl och hälften har de godtagbara asylskäl så blir det 25.000 som stannar med uppehållstillstånd. Eller hur ska du "begränsa"?
 
Din naivitet formligen lyser upp hela forumet om du inte inser dessa enkla fakta.
.

Din enfald och arrogans lyser ganska starkt emellanåt också. Den lyser så starkt och envist ibland att du får tillfälle att lugna ned dig utan att kunna skriva inlägg här. Invandring är en stark framgångsfaktor för en region. Konservativa bakåtsträvare - gör just det de vill - går baklänges in i framtiden med kassa resultat.
 
Det tror jag nog hon har. Hon har bara samma prioriteringar som snart 2 miljoner andra Svenskar har.
Vi ska se till att våra gamla som byggde landet så du kan leva gott, har det bättre eller i alla fall inte sämre, än de som inte byggt en lådbil ens.

Det är just det som inte begripits. Att de redan har det så mycket bättre än de som tvingas leva i granatregn och krypskyttar med ständig fara för sitt liv, utan inkomster, tillgång på livsmedel, mediciner, skola, polis, vård och en enorm svält. Kunskaperna och perspektiven är helt under isen, helt enkelt.
 
Din enfald och arrogans lyser ganska starkt emellanåt också. Invandring är en stark framgångsfaktor för en region. Konservativa bakåtsträvare - gör just det de vill - går baklänges in i framtiden med kassa resultat.
Att vara arrogant o provocerande är den stil jag valt, Enfald, tja den räcker i alla fall till för att ställa just de frågor du verkar avsky som pesten.
För det första, ta ett snack med en psykolog som jobbar med traumatiserade människor och fråga vilka rehabtider och kostnader som är förbundna med detta.
Det räcker med att du surfar ett litet tag på nätet för att se vilka djävulska problem USA har med sina veteraner.
Men det är klart, det är ju enfaldigt att vara medveten om detta.
Ta sedan en snabb koll vilka problem den tyska åldringsvården har med krigstraumatiska problem som nu poppar upp hos många av deras åldringar på ålderdomshemmen
Fast det är ju också enfaldigt att vara medveten om.

Vilken värld lever du i egentligen?

Men du är ju ingenjör , vad jag förstår och har tydligen en sådans enkla bild hur en människa tickar mellan öronen så det är väl förklarligt.

Läs en artickel i den här tidningen, börjar på sidan 4. Så kanske du blir lika enfaldig som jag ;)
http://www.psykologforbundet.se/Doc.../Psykologtidningen 2012/PT2012_03_ubilder.pdf
 
Det är just det som inte begripits. Att de redan har det så mycket bättre än de som tvingas leva i granatregn och krypskyttar med ständig fara för sitt liv, utan inkomster, tillgång på livsmedel, mediciner, skola, polis, vård och en enorm svält. Kunskaperna och perspektiven är helt under isen, helt enkelt.
"Varje dag dör 17 000 barn under fem år i världen. Nästan hälften dör redan under sin första månad i livet. En hel miljon barn dör redan under sin första dag i livet. De flesta dör av sjukdomar som går att förebygga som lunginflammation, diarré och malaria. Undernäring och brist på rent vatten och sanitet bidrar till mer än hälften av dödsfallen." Hur många av dem skulle vi kunna hjälpa om vi lade de resurser vi idag lägger på asylhanteringen?
17 000 barn per dag, det är mångdubbelt mer än vad som drunknar på medelhavet i månaden.....
 
"Varje dag dör 17 000 barn under fem år i världen. Nästan hälften dör redan under sin första månad i livet. En hel miljon barn dör redan under sin första dag i livet. De flesta dör av sjukdomar som går att förebygga som lunginflammation, diarré och malaria. Undernäring och brist på rent vatten och sanitet bidrar till mer än hälften av dödsfallen." Hur många av dem skulle vi kunna hjälpa om vi lade de resurser vi idag lägger på asylhanteringen?
17 000 barn per dag, det är mångdubbelt mer än vad som drunknar på medelhavet i månaden.....

Hade det gått att hjälpa alla på plats tror jag att alla hade föredragit den lösningen, inte minst de som nu flyr. Men nu är det ju så att allt inte går att göra på plats, i brinnande krig och i diktaturer där man riskerar livet varje dag är inte hjälp på plats möjligt. Vad ska vi göra med dem? Ni säger att ingen vill skicka tillbaka dem till krig men jag förstår fortfarande inte vad alternativet är?
 
Hade det gått att hjälpa alla på plats tror jag att alla hade föredragit den lösningen, inte minst de som nu flyr. Men nu är det ju så att allt inte går att göra på plats, i brinnande krig och i diktaturer där man riskerar livet varje dag är inte hjälp på plats möjligt. Vad ska vi göra med dem? Ni säger att ingen vill skicka tillbaka dem till krig men jag förstår fortfarande inte vad alternativet är?

 
Hade det gått att hjälpa alla på plats tror jag att alla hade föredragit den lösningen, inte minst de som nu flyr. Men nu är det ju så att allt inte går att göra på plats, i brinnande krig och i diktaturer där man riskerar livet varje dag är inte hjälp på plats möjligt. Vad ska vi göra med dem? Ni säger att ingen vill skicka tillbaka dem till krig men jag förstår fortfarande inte vad alternativet är?
Vill vi hjälpa så många som möjligt, så räcker det med att vi lägger 20 miljarder om året för att ordna rent dricksvatten åt folk som behöver. Då ge vi mångdubbelt fler möjligheten till ett drägligt liv.
Om det är humanism det handlar om.
Om det istället gäller principer, ja då visar ju historien att folk kan gå över lik för vilka dumheter som helst.

Därför håller inte argumentet, att vi måste hjälpa.
Min hjärna är mer cynisk än så, den ställer frågan hur ska vi hjälpa för att hjälpa så många som möjligt.
Rädda 100 med limousine eller 100 000 med åsnekärra;)
 
Hade det gått att hjälpa alla på plats tror jag att alla hade föredragit den lösningen, inte minst de som nu flyr. Men nu är det ju så att allt inte går att göra på plats, i brinnande krig och i diktaturer där man riskerar livet varje dag är inte hjälp på plats möjligt. Vad ska vi göra med dem? Ni säger att ingen vill skicka tillbaka dem till krig men jag förstår fortfarande inte vad alternativet är?

Vi har ju gjort en prioritering genom att använda biståndspengar till flyktingmottagande.
 
Invandring är en stark framgångsfaktor för en region. Konservativa bakåtsträvare - gör just det de vill - går baklänges in i framtiden med kassa resultat.

Vilka länder, regioner, har blivit framgångsrika tack vare invandring ifrån Mellanöstern och Afrika?

Varför blomstrar inte Malmö?

"Den praktiska modell som Malmö valt är höga skatter och en aktivistisk offentlig sektor. Runt 27 procent av alla anställda i Malmö jobbar för kommunen, vilket är en och en halv gånger riksgenomsnittet. Stadens arbetsmarknadsprogram, sociala satsningar och integrationsprojekt är omfattande till antalet.

De rödgröna tycks också vara stolta över hur Malmö har utvecklats:

”Malmö har genomgått en stor förändring och kommit stärkt ur den som en ung, modern och global kunskapsstad. Våra ansträngningar att skapa en socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbar stad har påtagligt ökat många Malmöbors livskvalitet.”

Förra året höll Stefan Löfven sitt förstamajtal i Malmö:

”Staden är ung. Staden är global. På bara några år har ni i Malmö klivit fram och visat att det här är en stad i kulturens och utvecklingens framkant. Och jag tror att det är känslan av framtidstro som gör att staden växer.”

Det är en verklighetsbeskrivning som tål att ifrågasättas. Ingen större svensk stad har högre arbetslöshet och mer fattigdom än Malmö. Malmö hamnar i botten oavsett vilket mått på socialt välmående vi studerar."

http://www.realtid.se/ArticlePages/..._Realtid890/20140909140345_Realtid890.dbp.asp
 
Jag tror inte att de allra fattigaste länderna håller med dig.

Bistånd handlar inte om att lösa Europas flyktingproblem.

Vad vi definierar som det ena och andra är ganska irrelevant. Det viktiga är att alla flyktingar kan tas emot och att det satsas på hjälp i närområdet. Så länge andra länder inte vill ta emot tillräckligt, får vi göra mer på det området, helt enkelt.

Att jämföra antalet hjälpta på plats med antalet mottagna krigsflyktingar är att jämföra äpplen och päron å det grövsta. De som blir hjälpta på plats har inte ens någon form av långsiktig lösning på kartan även om de överlever just denna vecka.
 
7800:- i månaden före skatt räcker inte till många paraplydrinkar vid poolen direkt. :banghead:

Nej, men det räcker till mer än vad 0 kronor i inkomst på ett år räcker till i ett land utan vård, mediciner, skola, livsmedel och polis där granatelden och krypskyttarna härjar.

Det är inte på samma planet. Det är så sjukt att ni inte fattar det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
76 945
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp