Semester o småbarn = osant

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Semester o småbarn = osant

Jadzia skrev:
Jag ser inte varför det skulle vara statens skyldighet att se till att du får vila från dina barn. Den har ju redan sett till att du får ledigt från ditt arbete, med ersättning, räcker inte det?

Om vi ska fortsätta på det resonemanget om att inte bara vila från sitt arbete utan även från sin familj, så kan jag berätta att jag gärna sett att någon annan tog hand om min pappa en vecka eller två. Han är gammal och sjuk och bor hemma i sin lägenhet och det sliter oerhört på mig. Så alla vi med sjuka anhöriga skulle gärna kvittera ut en veckas semester.

Sen vet jag flera som skulle må bra av att få en veckas semester från sina män. Som skulle må bra av att slippa bli slagna, fysiskt eller verbalt en vecka eller två.

Någonstans verkar ditt semesterbehov från dina egna barn komma ganska långt ner i prioriteringen tycker jag......
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jag tror att problemet är något annat.
Jag har ju gissat på utmattningsdepression, symptomen stämmer med de i länken jag satte in.

1. Koncentrationssvårigheter eller minnesstörning
2. Påtagligt nedsatt förmåga att hantera krav eller att göra saker under tidspress
3. Känslomässig labilitet eller irritabilitet
4. Sömnstörning
5. Påtaglig kroppslig svaghet eller uttröttbarhet
6. Fysiska symtom såsom värk, bröstsmärtor, hjärtklappning, magtarmbesvär, yrsel eller ljudkänslighet.

Har jag saxat från
http://www.sos.se/fulltext/123/2003-123-18/Sammanfattning.htm

En annan teori kan vara att det är problem inom äktenskapet.

Vad tror ni?
 
Sv: Semester o småbarn = osant

:eek:
Men vad i hela friden!?

Luff slängde ut en idé, inte på rent fullaste allvar (tro jag :o ).
Även OM det är på fullaste allvar så tycker jag ändå inte det ger andra rätten att dissekera hennes privatliv!

Fel i äktenskapet
Handikappad man
Fel på barnen
Utbränd

:eek: :crazy:
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Då många "ger sej på " henne och säger vad dom tycker så är det väl inte mer än rätt att hon får göra det samma...
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Ja, något konstigt är det.

Klickar man vidare sig och tittar på Luffs användarprofil så ser man att hennes hemsida handlar om en äventyrsgård. Om detta är hennes egen, och om hon inte bara gör reklam för någon annan, så förstår jag ju ytterligare varför hon är trött. Jobba heltid, ha barn och djur SAMT driva ett sådant här omfattande företag, det måste ju vara på gränsen till vad man klarar av både fysiskt och psykiskt. Men det är ju en situation som man själv försatt sig i, och inget som samhället kan lastas för. Luff får kanske ta och börja "avveckla" lite...

Hund bör hon nog inte skaffa dock (syftar på annan tråd som hon skapat på "Hund"). Valpar kräver ju också sin tid.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jag tycker trakasserierna har gått för långt, har rapporterat tråden till mod.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Luff förefaller ha fått de goda råd hon ville ha - samt några till. Därför låser jag tråden.

Den som vill får gärna starta en ny tråd om semesterledigt från barnen. Men håll den då på en generell nivå, utan att diskutera enskilda familjer. Annars slutar det så lätt med den som diskuteras känner sig trängd mot väggen när rådgivningen om vederbörandes familjesituation blir närgången.

mandalaki/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 592
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 406
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 798
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Jag vill börja med att säga att jag inte alls är ute efter pajkastning mellan småbarnsföräldrar och barnlösa, som dessa trådar oftast...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 831
Senast: Alandia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp