Semester o småbarn = osant

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Semester o småbarn = osant

Snuffsan skrev:
I rest my case. Inte lönt att föreslå något utan bara konstatera att - tyvärr, jag tycker skattepengarna ska gå till viktigare saker. :smirk:

Håller med dig. Speciellt när man betänker hur mycket skattepengar som REDAN går till barnomsorgen. Jag hade planer på att starta en kooperativ förskola för något år sedan, och roade mig då med att studera var pengarna till barnomsorgen kommer ifrån. Det visade sig att endast 12 - 19 procent (beroende på län) av kostnaderna är finansierade via föräldraavgifter. Resten finansieras följaktligen av skattepengar. Varje heltidsbarn kostar förresten mellan 101,000 och 127,000 kr/år (också beroende på vilket län vi talar om).
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jag undrar en sak.
Hur delade ni på föräldraledigheten?
Delade ni lika eller var du hemma hela tiden?
Hur länge var barnens far hemma med barnen då de var små?
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jag tycker det är omoget att när man är ca 20 år säga;
-Jag ska inte ha barn.

Mycket kan ändras innan man är gammal och grå.

Omoget skulle inte jag kalla det om någon inte klarar av att ta hand om sitt/sina barn.
Skulle snarare säga tragiskt, för barnet och föräldern.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Nu handlade dena tråd inte om mej utan om Luffs semester önskan utan barn.Jag är förresten inte 20 :smirk:
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Nu handlade denna tråd inte om mej utan om Luffs semester önskan utan barn.Jag är förresten inte 20 :smirk:
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Hm.
10 000:-/månad alltså.
Vi säger att 2 000:- avgår från avgiften.
Luff vill ha över 2 000:- av kommunen bara så där.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Ja , om man inte planerade att man inte skulle kunna ta hand om barnet, inte om man skaffar barn utan att ha förberett sig på att det inte är en dans på rosor, eller skaffar barn fast man inte har bra förutsättningar till att kunna ta hand om ett.Men nu var det semester utan barn vi skulle diskutera.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jag skrev ca 20.
Du är väl där i kring :smirk:

Finns det någon som skaffar barn, planerar att inte kunna ta hand om det, tror att det är en dans på rosor och har NOLL förutsättning för att ta hand om det!? :eek: :crazy:

Då måste ju den/ dom vara pundare eller nåt...

Annars är det väl en fjortis som blivit på smällen när hon blev full på 1 öl och påsatt av någon ännu fullare pojkvän som trodde kondom var nåt man trädde på gurkan för längre hållbarhet.
Som sen trodde morgonillamåendet berodde på för mycket godis/snask ätande kvällen innan. Att även det gjorde att magens omfång växte. Att mensen upphörde berodde troligen på hennes ätstörningar (spydde upp godis/snasket)...
Sen var det för sent för abort.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jag är rädd för att den beskrivning du gjorde längre ner på ditt inlägg fortfarande sker :crazy: :rofl:
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Kom på medans jag skrev det om fjortisen att jag faktiskt vet av en (skolkamrat) som hamnade i en snarlik situation :crazy:

Kanske det är vanligare än man tror, och hoppas... :(
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Hörde om en vuxen tjej som gick på undersökningar osv men barnmorskorna/sjuksköterskorna sa att hon inte var gravid-tills det började rinna mjölk, å då var det 1 mån kvar till förlossning :crazy:
 
Sv: Semester o småbarn = osant

:eek: :crazy:

Stackars människa!

Tro om sköterskorna fick en prick eller så... ;)
Tycker ju att en sån längt gången grav borde vara hyfsat lätt att upptäcka åtminstone för dom!
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Tycker oxå det är jäkligt skumt att de inte kan upptäcka en sån sak :mad:
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Varför undrar du det, vill du kanske veta vilken färg min gubbe har på kalsongerna också?
Nej säg först va du tror om barnledigheten - så får jag svara sen, det blir roligare på det viset.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Nej det är väl inte omoget att inte vilja ha barn - det är allas fria val. Men det är tonår att säga att jag ska aldrig......
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Tror inte jag sagt "ska aldrig" ,kanske "skaffar inte"
 
Sv: Semester o småbarn = osant

"ska aldrig " är inte heller omoget.Det är som om jag skulle säga "jag ska aldrig döda en människa" , men så får man tydligen inte säga.Vem är det som kommit på vad som är moget eller ej att säga?*nyfiken*
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Färgen på kalsongerna är faktiskt oväsentlig.
Men jag har så svårt att tro att han kan ha tagit mera än sina egna 10 dagar.
För hade han varit ensam hemma med en 2-åring och en halvårs bebis i ett halvår, så hade han tyckt att en 5-åring och en 7-åring varit en baggis.
För något borde han ju ha lärt sig om han varit ensammen hemma med 2 små barn i några månader.
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Ja, den som kom på vad som är moget att säga kanske oxå kom på vad som är Omoget att säga :smirk:
 
Sv: Semester o småbarn = osant

Jag tror du har misstolkat begreppet semester och vad staten har avsett när de lagstadgat i denna fråga. Det handlar inte om att du eller jag ska en rätt till generell vila. Tanken med det hela är att vi ska få vila från vårt lönearbete och slippa bli totalt utnyttjad av giriga arbetsgivare. det är alltså rätt till vila från arbete det handlar om, inte rätt till vila från allt man nu kan tänka sig. Den vilan får du själv se till att skaffa dig.

Det är heller inte alla som har lyxen att ha betald semester. Jag har inte haft någon semester på flera år och den situationen delar jag med många andra studenter. Vi arbetar året om, antingen med lönearbete eller studier. Som bekant får man ju inget studiemedel på sommaren. Vill jag då vara ledig får jag finansiera det själv.

Jag ser inte varför det skulle vara statens skyldighet att se till att du får vila från dina barn. Den har ju redan sett till att du får ledigt från ditt arbete, med ersättning, räcker inte det?
Hur pass stort ansvar ska egentligen samhället ta för sina medborgare?
Min inställning är att folk ska betala för sig själva så långt det är möjligt. I mina ögon betalar staten redan för så mycket som jag anser vara individens eget ansvar. Därför vill jag inte heller betala för barnomsorg då föräldrarna är lediga från arbetet.

Att du sedan påstår att det skulle vara tonårsaktigt att vara frivilligt barnlös får mig att häpna. Du vädjar till övriga här att sluta vara så enkelspåriga och förstå just din unika situation, men själv vägrar du se med andra glasögon än dina egna. Om du vill ha förståelse för din situation får du allt försöka förstå andras val och levnadssätt. Vissa har funnit en annan mening med livet än barn och det behöver inte alls innebära att de är omogna och tonårsaktiga. Nej du, denna typ av enkelspårigt tänkande gillar jag inte alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 593
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 429
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 802
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Jag vill börja med att säga att jag inte alls är ute efter pajkastning mellan småbarnsföräldrar och barnlösa, som dessa trådar oftast...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 832
Senast: Alandia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp