Bukefalos 28 år!

Senast tagna bilden del VI

Någon har doppat svansen i färgburken...
10683875_1501205910120758_1607078521_n.jpg
 
Han passar bättre nerklippt än min :). Just nu har jag ingen gosig lång päls att bädda in fötterna i när vi sitter i soffan.
 
Ja pälsen är ju mjuk så här med men även om jag saknar den långa pälsen att gosa med så är ju detta så oerhört praktiskt nu när fästingarna vaknat! Bara stoppa in i badet då och då och självtorka. Eller nja...för om en månad är pälsen redan 1 cm så tja om 3 månader är han redan pudel igen =)
 
"Vilken tur att du är hemma! Golvet exploderade och jag ligger här o försöker lappa ihop det." :cautious:
10614396_10152658864951067_7349042493790855722_n.jpg

:nailbiting: Å vad jag är glad att det där inte är min hund just nu… (Men jag har bestämt mig för att man får en sådan hund i livet. Jag har haft min, och du har din. Resten av hundlivet får man såna där välartade jyckar som på sin höjd pajjar en tidning). So far så stämmer det, den kelpien jag har haft som valp har pajat en sladd och en sandal. Det är allt. Så hav förtröstan! Det kommer bara bli bätre!
 
Att det ska vara så svårt att fota en hund! Jag försöker, försöker och försöker få till en rättvis och bra porträttbild på Aysu, utan att riktigt lyckas. Det busiga i blicken försvinner på varje foto och istället står hon bara och ser ledsen ut, om hon inte springer förstås. Men det vore ju kul att ha något annat än springbilder, även om jag såklart gillar dem med ;)

Därför hade jag idag annat objektiv på än vanligt och så gav vi oss ut i skogen där Aysu fick strosa runt mest hela tiden. Resultatet blev de här bilderna:
dsc_4755.jpg

dsc_4788.jpg

dsc_4837.jpg

dsc_4860.jpg

dsc_4872.jpg

dsc_4878.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 507
Senast: cili
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 514
Senast: Roheryn
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp