Bukefalos 28 år!

Senast tagna bilden del VI

Igår opererades min stjärna, dragit av det ena korsbandet å tjöjt ut de andra i sitt bakknät:(
Ska hämta hem henne idag, sen är de en lång rehab men vi ser positivt på framtiden igen :love:



 
@Alfakrulls Håller tummarna för sötaste boxertjejen!


Presenterar fem muppar på en stock, från dagens långrunda!
10462353_10152646772701413_6964563312098302137_n.jpg



En lite mindre muppig Devil en morgon för några veckor sedan, 05.30 på morgonen. Väntar på att gåsjakten ska starta!
1512478_10152621008081413_7873491007547467819_n.jpg


Lägger till en bonusbild på vad jag såg när jag kikade ut genom ytterdörren igår.. En mycket nöjd spaniel som hittat gårdens bästa utkiksplats.
10626531_10152644629226413_6129465100666531186_n.jpg
 
Trött Aysu med sin prisrosett:
Sa_var_arets_sista_LC_tavling_avklarad_och_den_har_gangen_kom_Aysu_3a_I_forsta_loppet_var_graset.jpg


Tävlingens första lopp var svårfotograferat pga dimma. Här är hon nästan i mål:
27088_1411289338.jpg

I andra loppet sprang hon med en av mina favorit-tikar som kallas Flisan. Båda två är små, toksnabba och superduktiga. De har sprungit tillsammans förut och åh, de är så fina ihop.
10441_1411289348.jpg


Halvsyster Cora fick springa träningslopp (hon är inte gammal nog att tävla än).
I_lunchpausen_fick_Aysus_halvsyster_Cora_springa_ett_traningslopp_Hon_ar_inte_gammal_nog_for_att_ta.jpg

Och brorsan Aahron sprang fint, kom 2a och plockade cert:
10762_1411289358.jpg

På tävlingen fanns också några valpar. Den mörka på bilden är Aysus brorson, helt underbar liten valp som bet mig i näsan med sina vassa små valptänder :D
Pa_tavlingen_var_det_inte_alla_som_fick_springa_De_har_tva_var_for_sma_och_de_var_inte_ensamma.jpg
 
Oj vad man kan stöta på i skogen där de brukar hålla på med paintball ibland har jag för mig. En milisekund hann jag tänka : är det en riktigt människa, död? Och William tvekade oxå medans Melvin bara rusade dit direkt haha!

 
Jag var tvungen att ta en liten skrytbild också, som sammanfattar Aysus första tävlingsår och som påminner mig om hur stora framsteg hon gjort under året jag haft henne :)
Jag_var_tvungen_att_fotografera_en_liten_skrytbild_ocksa_En_bild_som_paminner_mig_om_hur_otroligt.jpg

På bilden syns resultatet från fem tävlingar.
En förstaplacering, tre andraplaceringar, en tredjeplacering, tre cert och två reserv-cacil.
 
Det är en trött pudel jag har hemma nu! Vi har tagit hans bergsklättring till en högre nivå! Idag hade vi många händer till hjälp . Det svåraste momentet var framm i klyftan där han fick lyftas upp på första stenen och där skakade han av rädsla för han kom ingenstans! Framför honom var ett gap på 40 cm och efter den en sluttande sten. Men vi lyfte honom vidare och han fick vänta där medans vi ställde oss framför honom och hoppade ner 150 cm och sedan lyfte ner honom på planare mark. Han har nog växt 10 cm idag och lärt sig något viktigt nämligen att han inte alltid fixar biffen själv utan att hjälp är bra! Han är modig och vig men det här var utmanande! Han gick sedan lös hem hela vägen till porten. orkade inte ens knö sig före när vi gick på led, han som alltid tar täten! Vi gick bara 8 km men var ute i 4 timmar! Kanske sensommarens sista varma dag!











 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 502
Senast: cili
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 434
Senast: Roheryn
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 895
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp