Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hejsan hoppsan, här blev det fart på diskussionen!

Jag anade att någon skulle ta upp det här med axlarna, och tar inte alls illa upp för att ni gör det, men även jag tycker att den här "regeln" känns jäkligt dammig och tråkig faktiskt. Ungefär lika illa som den om att man inte bör ha rött, vilken för övrigt diskuterades i min förra tråd om bröllopsklädsel för drygt ett år sedan. Då slutade med att jag rockade runt i en klarröd klänning och kände mig vrålsnygg hela dagen, och nu lär det sluta med att jag rockar runt med bara axlar och känner mig vrålsnygg hela dagen. Jag har dock hela tiden tänkt ha en sjal med mig i alla fall, dels för att det känns elegant och dels för att det kan bli lite kallt.

Och nej, bröllopet kommer inte att äga rum i en kyrka utan på ett slott. Det finns ingen klädkod och vi känner brudparet mycket väl. Annars hade jag kanske varit lite mer försiktig av mig (tyvärr, får jag väl nästan säga).
 
Ok varför ändra ett vinnande koncept hehe. Införskaffade denna skjorta idag:

Stella-McCartney-Swan-Print-Fringe-Trim-Silk-Shirt-1-600x600.jpg
 
TACK! Oversize är oftast snyggt ... i teorin och på långa smala modeller ;) Jag är kort och kurvig, den går ha utan skärp men det blev liksom lite för mkt fluff på mig med tanke på ärmarna osv tycker jag.
Påminner mig om någon gång när jag hade en stoor men hyfsat kort klänning, som (såklart) såg jättesnygg ut på bild. Den gick under smeknamnet "den grå säcken" när jag hade den och jag såg verkligen ut som en enorm boll på små, pinniga ben... (men den var så bekväm att jag använde den ändå, hemma). Jag måste verkligen ha kläder som markerar midjan, annars blir det kaos :p
 
Påminner mig om någon gång när jag hade en stoor men hyfsat kort klänning, som (såklart) såg jättesnygg ut på bild. Den gick under smeknamnet "den grå säcken" när jag hade den och jag såg verkligen ut som en enorm boll på små, pinniga ben... (men den var så bekväm att jag använde den ändå, hemma). Jag måste verkligen ha kläder som markerar midjan, annars blir det kaos :p

Det är så svårt sånt där. Jag vet att det mest smickrande för min kroppsform är att markera midjan.. samtidigt så älskar jag lager på lager och oversize också. Det funkar på mig om jag har hööööga klackar och är i ett par storlekar mindre än nu (tack pasta, rödvin, ost och min dåliga karaktär för sista årens 10 extra kilon :p )
 
Det är så svårt sånt där. Jag vet att det mest smickrande för min kroppsform är att markera midjan.. samtidigt så älskar jag lager på lager och oversize också. Det funkar på mig om jag har hööööga klackar och är i ett par storlekar mindre än nu (tack pasta, rödvin, ost och min dåliga karaktär för sista årens 10 extra kilon :p )

Fast va?!
Du har ju jättefin kropp nu också! Smal, lång och slank! Värsta modellen ju :D :up:
Önskar jag hade lika fin kropp som dig!
Jag menar...ett par storlekar mindre än du är nu...vad landar man på då? Barn 146 cl eller?
(Tycker det av bilderna att döma ser ut som att du har typ 34 i kläder, men jag kanske har kasst ögonmått?)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 910
Senast: valy
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 473
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp