Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok lite hjälp. Hunden min är inte ens född än men måste börja kolla nu.

Har alltid haft vanligt koppel/halsband på hundarna men den här kommer följa med mer och då tänkte jag att en sele skulle vara trevligare för hunden. Vilken ska man ta?

Ska enbart användas som promenadsele.

Alla tips mottages tacksamt. Liten hund

Samt en smidig hundbur att ha i både bil och kunna lyfta ut och ställa på jobbet. Tanken är att denna hund ska få en egen bur för att spara bilen lite. Tidigare har jag haft sele med säkerhetsbälte.
 
Kan man köpa en ny tygbur bara för att man gillar färgen bättre än på den man redan har? Den nya har iofs även flikar att fälla ner för näten och det saknar jag på den jag redan har.
Asså jag tänkte samma sak? Vill också ha de där flikarna man kan fälla ner, nu får jag ju ha en filt med och den glömmer jag rätt ofta..
 
Asså jag tänkte samma sak? Vill också ha de där flikarna man kan fälla ner, nu får jag ju ha en filt med och den glömmer jag rätt ofta..

Precis. Man släpar ju på en hel del saker redan så kan man effektivisera bort nått så vore det ju jättebra. Hmm hur många anledningar måste man hitta på för att få köpa?
 
Ok lite hjälp. Hunden min är inte ens född än men måste börja kolla nu.

Har alltid haft vanligt koppel/halsband på hundarna men den här kommer följa med mer och då tänkte jag att en sele skulle vara trevligare för hunden. Vilken ska man ta?

Ska enbart användas som promenadsele.

Alla tips mottages tacksamt. Liten hund

Samt en smidig hundbur att ha i både bil och kunna lyfta ut och ställa på jobbet. Tanken är att denna hund ska få en egen bur för att spara bilen lite. Tidigare har jag haft sele med säkerhetsbälte.

Jag har små hundar med sele.
Spårsele är absolut enklast att ha som vanlig vardagssele, men det är nog lite för enkelt för en valp att ta sig ur... Mina hade puppia-selar när de var yngre, det är ju nästan lite mer som en väst. :)
 
Jag har små hundar med sele.
Spårsele är absolut enklast att ha som vanlig vardagssele, men det är nog lite för enkelt för en valp att ta sig ur... Mina hade puppia-selar när de var yngre, det är ju nästan lite mer som en väst. :)
Puppia-selarna tycker jag är suveräna till valpar. Mjuka och sköna :)
 
5781-1500194952-8bf01765634011d6e92fdab2b84d5ae7.jpg


Det blev sådana här flytvästar till slut. Baltic mascot. (Väldigt glada och tacksamma vovvar! O_o)
 
Nu måste jag snart köpa en cykel. Och eftersom jag ändå behöver en cykel så kan det ju lika gärna vara en som är bra att köra drag med.

Några förslag? Jag är inte gjord av pengar heller, så inte något för dyrt :o
 
Nu måste jag snart köpa en cykel. Och eftersom jag ändå behöver en cykel så kan det ju lika gärna vara en som är bra att köra drag med.

Några förslag? Jag är inte gjord av pengar heller, så inte något för dyrt :o
Det bästa att träna drag med är en sjukhus 3 hjuling om du kan få tag i en.
 
Vet inte om jag är på rätt plats nu, men försöker... Får en sheltie valp hem kring den 19.8. och funderar nu på va för typ av halsband, sele och framför allt (tyg)bur jag borde köpa.
Vi har en mindre tygbur men tyvärr så förstörde min min golden den när han var valp så den går inte att använda mer än som sovställe hemma (vill ha en som jag kan ta med överallt (och inte en sån vi har som är storlek xxxl, dit båda kan sättas...).

Har någon av er några tips?
 
Fast helt hopplösa eftersom de inte är speciellt ställbara :p
Ebrah hade lånad puppiasele som valp. Den fungerade väl i en vecka eller två...
Jo man får liksom har några storlekar på lager ;) Men det finns ställbara där det går att reglera även lite runt halsen - dock inte alls så mycket som på vissa andra sorter :)
 
Vet inte om jag är på rätt plats nu, men försöker... Får en sheltie valp hem kring den 19.8. och funderar nu på va för typ av halsband, sele och framför allt (tyg)bur jag borde köpa.
Vi har en mindre tygbur men tyvärr så förstörde min min golden den när han var valp så den går inte att använda mer än som sovställe hemma (vill ha en som jag kan ta med överallt (och inte en sån vi har som är storlek xxxl, dit båda kan sättas...).

Har någon av er några tips?

Jag hadd en röd trixie-sele när mina var små, otroligt ställbar och funkade under en väldigt lång tid! När jag är på utställning har jag en canvashage från 4dogs, de har även tygburar i olika storlek.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 328
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
630
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Dressyrsnack 17
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

Tillbaka
Upp