Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var rea på djuraffären när jag handlade hundmat idag, så jag slog till på ett Hurtta halvstryp!
20479101_158019098095923_3942172244150583296_n.jpg
 
Har ni sett att Hööks nu har en kopia på ruffwear-selarna? Jag tycker det är väldigt fult att de så tydligt kopierar andras produkter, samtidigt så tycker jag att ruffwears selar är för dyra... Nu hoppas jag lite på att Hööks ska släppa den där selen i roligare färger också, för de nya färgerna på Ruffwears selar imponerade inte på mig, de färger jag ville ha fanns bara på fel modell på sele.

Ganska lika va? ;)
Ruffwear:
633.jpg


Hööks:
043544-10_1.jpg
 
Har ni sett att Hööks nu har en kopia på ruffwear-selarna? Jag tycker det är väldigt fult att de så tydligt kopierar andras produkter, samtidigt så tycker jag att ruffwears selar är för dyra... Nu hoppas jag lite på att Hööks ska släppa den där selen i roligare färger också, för de nya färgerna på Ruffwears selar imponerade inte på mig, de färger jag ville ha fanns bara på fel modell på sele.

Ganska lika va? ;)
Ruffwear:
633.jpg


Hööks:
043544-10_1.jpg

Jag, som är lite "i branschen" numera, märker att det är oftast fabrikerna som söker upp och säljer till andra, inte tvärtom. Det är ju busenkelt för dem att säga att "vi har en ny produkt, kolla vad tjusig!" och sälja samma sak till flera aktörer. Väldigt lukrativt att sälja samma till flera, såklart. (Det är med andra ord inte ens säkert att den ena köparen vet vilken konkurrent som satte produkten i produktion eller att den finns hos flera.)

Jag har hittills bara träffat på en (!) fabrik som var "trogen" och nekade oss att köpa produkter som kunde konkurrera med deras första kund. Det kändes fint. Dock låg fabriken i Italien och inte i Asien, så det är antagligen därför.

Ja, det är en rätt ful marknad.
 
Har köpt saker till valpis. :D
4 leksaker, en dummy som flyter, ett kamprep, en rugbyboll för tänder och en fejkfårskinn på ett längre snöre.
Lila sele, halsband och koppel. 2 klicker. En karda. En liten tandborste.

Har typ 300 matskålar sedan tidigare, men är ändå sugen på att köpa en till vatten och en till mat. Tjock filt att sova på har jag redan. Hittade en allt-i-alla-väska för det milda priset av 400 kr. :nailbiting: Ska bärja mig lite!
 
Har ni sett att Hööks nu har en kopia på ruffwear-selarna? Jag tycker det är väldigt fult att de så tydligt kopierar andras produkter, samtidigt så tycker jag att ruffwears selar är för dyra... Nu hoppas jag lite på att Hööks ska släppa den där selen i roligare färger också, för de nya färgerna på Ruffwears selar imponerade inte på mig, de färger jag ville ha fanns bara på fel modell på sele.

Ganska lika va? ;)
Ruffwear:
633.jpg


Hööks:
043544-10_1.jpg

De har ju hittills kopierat Hurtta som bara den så förvånar mig inte. Jag tycker iofs att det är bra för både Hurtta och ännu mer Ruffwear är dyrt!
 
Igår köpte jag världens finaste läderhalsband och koppel till Tinja. Bild kommer sen :D Alltså servicen här i Norrland är helt otrolig! Jag gick in i butiken och hittade ett jättefint svart och brunt läderhalsband med gulddetaljer. Jag försökte hitta ett koppel med guldhake men hittade inget, frågade då henne i butiken. Alltså jag hade varit fine med att köpa ett koppel med silverhale, men hon blev typ upprörd över att de hade flera halsband med gulddetaljer och endast ETT koppel med guldhake, och det var fel färg, en ljus tan.

Så hon säger att hon minsann ska klaga på sin chef för det här är ju skamligt, och så går hon och flätar om ett helt läderkoppel för att jag ska få ett svart med guldhake :love:

I Stockholm hade de antagligen bara sagt "näääe finns det inte har vi det inte" och sett lite halvdöa ut.
 
Jag, som är lite "i branschen" numera, märker att det är oftast fabrikerna som söker upp och säljer till andra, inte tvärtom. Det är ju busenkelt för dem att säga att "vi har en ny produkt, kolla vad tjusig!" och sälja samma sak till flera aktörer. Väldigt lukrativt att sälja samma till flera, såklart. (Det är med andra ord inte ens säkert att den ena köparen vet vilken konkurrent som satte produkten i produktion eller att den finns hos flera.)

Jag har hittills bara träffat på en (!) fabrik som var "trogen" och nekade oss att köpa produkter som kunde konkurrera med deras första kund. Det kändes fint. Dock låg fabriken i Italien och inte i Asien, så det är antagligen därför.

Ja, det är en rätt ful marknad.
Åhfan, det hade jag ingen aning om! Verkligen fult ja...
 
Jag, som är lite "i branschen" numera, märker att det är oftast fabrikerna som söker upp och säljer till andra, inte tvärtom. Det är ju busenkelt för dem att säga att "vi har en ny produkt, kolla vad tjusig!" och sälja samma sak till flera aktörer. Väldigt lukrativt att sälja samma till flera, såklart. (Det är med andra ord inte ens säkert att den ena köparen vet vilken konkurrent som satte produkten i produktion eller att den finns hos flera.)

Jag har hittills bara träffat på en (!) fabrik som var "trogen" och nekade oss att köpa produkter som kunde konkurrera med deras första kund. Det kändes fint. Dock låg fabriken i Italien och inte i Asien, så det är antagligen därför.

Ja, det är en rätt ful marknad.
Glömmer aldrig när min syster köpte ett par benskydd i mellanprisklass, i förpackning låg ett skydd med rätt märke och ett skydd med ett helt annat märke. :up: :banghead:
 
Beställde två flaskor Nutrolin Skin & Coat häromdagen och hämtade ut idag. En till mig och en till uppfödaren, så får vi prova och se om det blir någon skillnad i pälsen :)
Tänkte att det var värt att testa en olja som inte baseras på fisk och inte ren linfröolja heller då jag vill ge så liten mängd som möjligt så att det inte fastnar i skägget och luktar pecka :yuck: är jättekänslig för sånt!
Behöver bara ge ungefär 1/2 tesked per dag så förhoppningvis går det bra :)
 
Beställde två flaskor Nutrolin Skin & Coat häromdagen och hämtade ut idag. En till mig och en till uppfödaren, så får vi prova och se om det blir någon skillnad i pälsen :)
Tänkte att det var värt att testa en olja som inte baseras på fisk och inte ren linfröolja heller då jag vill ge så liten mängd som möjligt så att det inte fastnar i skägget och luktar pecka :yuck: är jättekänslig för sånt!
Behöver bara ge ungefär 1/2 tesked per dag så förhoppningvis går det bra :)

Den har jag sett/hört bra om!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 332
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
633
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
638
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp