Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska till Ransäter i morgon :angel:
Behöver som vanligt ingenting, så vi får se vad jag kommer hem med :D

Köpte en balansdisk från K9 Design nyligen. Intressant kvalitet och material, men hjälp vad mycket den luktade. Den fick ligga på vädring i två dagar... O_o

Nu är jag i alla fall nöjd med bollbeståndet hemma - även om jag fantiserar om en jättedisk. De vanligaste är 34 eller 39 cm i diameter, men det finns ett fåtal modeller som är 60 cm i diameter... Mhm. Det vore något det.

Jag ska sätta mig och strukturera upp mina övningar, ge dem namn och typ nivå 1-3 så att jag har ett mer organiserat övningsbibliotek. Sen börjar det bli dags att faktiskt ha lite verksamhet och testa att träna några ekipage. Det är ENORM skillnad på Ivan nu jämfört med innan vi jobbade målmedvetet med bollarna. Jag är så stolt över honom, och jag känner att det finns en del jag kan hjälpa andra knähundar med. Och att jobba med prehab och hållbarhet för agilityhundar.
 
Jag ska till Ransäter i morgon :angel:
Behöver som vanligt ingenting, så vi får se vad jag kommer hem med :D

Köpte en balansdisk från K9 Design nyligen. Intressant kvalitet och material, men hjälp vad mycket den luktade. Den fick ligga på vädring i två dagar... O_o

Nu är jag i alla fall nöjd med bollbeståndet hemma - även om jag fantiserar om en jättedisk. De vanligaste är 34 eller 39 cm i diameter, men det finns ett fåtal modeller som är 60 cm i diameter... Mhm. Det vore något det.

Jag ska sätta mig och strukturera upp mina övningar, ge dem namn och typ nivå 1-3 så att jag har ett mer organiserat övningsbibliotek. Sen börjar det bli dags att faktiskt ha lite verksamhet och testa att träna några ekipage. Det är ENORM skillnad på Ivan nu jämfört med innan vi jobbade målmedvetet med bollarna. Jag är så stolt över honom, och jag känner att det finns en del jag kan hjälpa andra knähundar med. Och att jobba med prehab och hållbarhet för agilityhundar.
Du kan få testa på oss om det inte behöver vara träning så ofta,för vi bor väl en bit ifrån varann.
 
Är det något det lilla skägget också kan göra?

Defintivt. För valpar är det ju mest på skoj, men ändå.

Balansbollar. För små hundar funkar en stor pilatesboll. Jag jobbar dock mest med diskar, alltså runda men platta uppblåsbara "bollar". Gå in på fb och sök på Billy och Ivan så ser du hur de ser ut. :)
 
Defintivt. För valpar är det ju mest på skoj, men ändå.

Balansbollar. För små hundar funkar en stor pilatesboll. Jag jobbar dock mest med diskar, alltså runda men platta uppblåsbara "bollar". Gå in på fb och sök på Billy och Ivan så ser du hur de ser ut. :)
Jordnöten var ju fräck! Var köper man dom?
 
Defintivt. För valpar är det ju mest på skoj, men ändå.

Balansbollar. För små hundar funkar en stor pilatesboll. Jag jobbar dock mest med diskar, alltså runda men platta uppblåsbara "bollar". Gå in på fb och sök på Billy och Ivan så ser du hur de ser ut. :)
Kan vi ha någon prova på dag innan jag ruinerar mig på bollar? Ja och bilresor mellan Värmland o Skaraborg,tar mig en dryg timme till karlstad
 
Jordnöten var ju fräck! Var köper man dom?

Balansbollsvärlden är nördig. :D Min jordnöt är från Lidl, de brukar ha en kampanj varje vår med både vanliga pilatesbollar och jordnötter för en hundring. :bump: Annars får du nog googla dig fram.

Det finns såklart specialbollar för just hundträning, då är det oftast äggbollar som används eftersom de flesta hundar är mer avlånga än kvadratiska (Kolla tex K9 Design). Hunden ska liksom kunna stå som vanligt på bollen. Mina (och dina) är så små att en rund boll på 65 cm i diameter inte är några problem, men en större hund får inte plats på en sån.

Jag är som sagt ett större fan av diskar än bollar, diskarna kan enklare användas till hundar i olika storlekar - och är inte lika skrymmande. (Jag har en garderob som är nästan helt full av bollar :angel:)
 
Kan vi ha någon prova på dag innan jag ruinerar mig på bollar? Ja och bilresor mellan Värmland o Skaraborg,tar mig en dryg timme till karlstad

Gärna!
Min semester är slut i morgon, nästa helg är jag på bröllop i Norge. Sen tänkte jag försöka att bli sjukskriven till bebisen kommer, för nu är det fan ej något party för den här kroppen att vara gravid längre. (Beräknad ankomst för bebis = 14/9) Lyckas jag med sjukskrivningen så kan jag cirka all the time.
 
Gärna!
Min semester är slut i morgon, nästa helg är jag på bröllop i Norge. Sen tänkte jag försöka att bli sjukskriven till bebisen kommer, för nu är det fan ej något party för den här kroppen att vara gravid längre. (Beräknad ankomst för bebis = 14/9) Lyckas jag med sjukskrivningen så kan jag cirka all the time.
Så får du träffa den icke rastypiska vovven med.Just nu står hon mitt på gräsmattan o regnet häller ner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 351
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
676
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp