Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställde två flaskor Nutrolin Skin & Coat häromdagen och hämtade ut idag. En till mig och en till uppfödaren, så får vi prova och se om det blir någon skillnad i pälsen :)
Tänkte att det var värt att testa en olja som inte baseras på fisk och inte ren linfröolja heller då jag vill ge så liten mängd som möjligt så att det inte fastnar i skägget och luktar pecka :yuck: är jättekänslig för sånt!
Behöver bara ge ungefär 1/2 tesked per dag så förhoppningvis går det bra :)
Vad behöver jag det för? Känner hur pengarna flyger iväg bara för att hunden har päls :nailbiting::banghead:
 
Jag har haft både LH collie och Riesen förut och är uppväxt med cocker.
Till cockrarna användes inget,till riesen en flaska saltvatten på utställning på sin höjd och till collien hästarnas pälsglans..........

Det förändras med tid, du vet ;)
Jag har lagt otroligt lite pengar på utrustning men desto mer (hehe) på pälsvård :cautious:
 
Vad behöver jag det för? Känner hur pengarna flyger iväg bara för att hunden har päls :nailbiting::banghead:

Essentiella fettsyror behöver alla hundar eftersom de inte kan tillverka dom själva. Eftersom mina mest äter torrfoder och de lilla fettsyrorna som finns i fodret oxiderar så snabbt så ger jag tillskott.
Om det gör pälsen och tassar/klor bättre på kuppen så är det inte mig emot.
Brukar ge fiskoljekapslar för människor annars (de för djur är svindyra och då får jag ändå rabatt :cautious:) men ska prova dessa.
Om skägget dock blir flottigt eller luktar illa så kommer jag återgå till kapslar.
 
Essentiella fettsyror behöver alla hundar eftersom de inte kan tillverka dom själva. Eftersom mina mest äter torrfoder och de lilla fettsyrorna som finns i fodret oxiderar så snabbt så ger jag tillskott.
Om det gör pälsen och tassar/klor bättre på kuppen så är det inte mig emot.
Brukar ge fiskoljekapslar för människor annars (de för djur är svindyra och då får jag ändå rabatt :cautious:) men ska prova dessa.
Om skägget dock blir flottigt eller luktar illa så kommer jag återgå till kapslar.
När du ger såna för människor, vilket märke ger du och hur doserar du? :)
 
Essentiella fettsyror behöver alla hundar eftersom de inte kan tillverka dom själva. Eftersom mina mest äter torrfoder och de lilla fettsyrorna som finns i fodret oxiderar så snabbt så ger jag tillskott.
Om det gör pälsen och tassar/klor bättre på kuppen så är det inte mig emot.
Brukar ge fiskoljekapslar för människor annars (de för djur är svindyra och då får jag ändå rabatt :cautious:) men ska prova dessa.
Om skägget dock blir flottigt eller luktar illa så kommer jag återgå till kapslar.
Aha!
 
När du ger såna för människor, vilket märke ger du och hur doserar du? :)

+ @Monifa Brukar köpa på Apotea eller Ica Maxi och då Active Care Fiskolja (kapslar) då dom innehåller hög andel EPA och DHA i varje kapsel och är prisvärda (ja jag har stått och jämfört alla burkar på hyllan :p ).
Ger 1 kapsel per dag till mina 6,5 kg hundar. Skulle ge 2 eller 3 till större hundar.
Det är inte farligt om man skulle överdosera mer än att det kan ge tillfällig kräkning/diarré.

Det finns ju kapslar för hundar från till exempel Viacutan eller Dr. Baddaky där man kan läsa dosen per kg-kroppsvikt. Hutlösa priser dock!
 
+ @Monifa Brukar köpa på Apotea eller Ica Maxi och då Active Care Fiskolja (kapslar) då dom innehåller hög andel EPA och DHA i varje kapsel och är prisvärda (ja jag har stått och jämfört alla burkar på hyllan :p ).
Ger 1 kapsel per dag till mina 6,5 kg hundar. Skulle ge 2 eller 3 till större hundar.
Det är inte farligt om man skulle överdosera mer än att det kan ge tillfällig kräkning/diarré.

Det finns ju kapslar för hundar från till exempel Viacutan eller Dr. Baddaky där man kan läsa dosen per kg-kroppsvikt. Hutlösa priser dock!

Vad smidigt att våra hundar väger typ lika :D ska spana in det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 334
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
633
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp