Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var en sväng på Hööks idag. Till mig blev det ett par byxor, till Minn blev det en kampleksak, två påsar godis, en stickad tröja och ett halsband vi absolut inte behövde men det var halva reapriset

h7s9GA7.jpg


Fick även hem mina byxor jag beställt från Fritidsfabriken idag men de får nog åka tillbaka för de satt inge bra på mig.
 
Var på Hööks idag och hittade dessa täcken, var halva reapriset så dom kostade 68 kr/styck om jag minns rätt. Tror de egentligen kostar 299 kr eller något sånt, verkar inte ligga kvar på hemsidan så är inte säker. Tyvärr var det bara några få täcken kvar, så Klara fick strl 50 vilket egentligen är för litet och Zingo fick strl 70 som är för stort. Men med tanke på vad vi betalade så gjorde det inte så mycket om de inte satt perfekt! Gick ut för testning direkt, blev en skogspromenad där hundarna busade och bet i varandras täcken men de fick inte en skråma! Har haft problem med att vanliga reflexvästar slits sönder i delar direkt (ska de inte hålla för lite dragkamp??!! :p) så det här var ju kanon! :banana:

2lcsn7t.png


2dkxrlv.jpg


Sen fick vi hem en beställning från Tuggmästaren idag! Det blev två säckar hundmat, två buffelhorn och så fick vi två burkar "chicken nuggets" gratis! Fodret har vi inte hunnit testa ännu, men buffelhornen får högsta betyg! :)
Har det där till lagotton, om det är det med reflex i. Sitter väldigt bra.
 
Hööks har öppet 1 timme och 20 minuter till, tror ni jag hinner? :p Ska äta innan jag cyklar iväg också så vet inte hur det går, hoppas på det bästa :D
Jag hann! :cool: Fick köpt jacka, skor och kampleksak :p (ja, jag älskar spoilerfunktionen)
Jackan var svindyr :down: men mycket behövd
120052-10-16100-upp-fra-01.jpg

:o
tO8sXZd.jpg

T9VRdEy.jpg
Köpte även ett par skor, som också var svindyra men det var verkligen dags för nya :angel:
210272-10-16100-upp-fra-01.jpg

RIP sunkiga gamla illaluktande skor :cry:
5IodZag.jpg

2cgvzH4.jpg
Och sen en liten kampleksak för att bygga upp Skäggis kamplust! Den var i alla fall billig :crazy: @Red_Chili jag såg dig på hööks hemsida :p
051156-00-16100-upp-fra-01.jpg
 
Jag hann! :cool: Fick köpt jacka, skor och kampleksak :p (ja, jag älskar spoilerfunktionen)
Jackan var svindyr :down: men mycket behövd
120052-10-16100-upp-fra-01.jpg

:o
tO8sXZd.jpg

T9VRdEy.jpg
Köpte även ett par skor, som också var svindyra men det var verkligen dags för nya :angel:
210272-10-16100-upp-fra-01.jpg

RIP sunkiga gamla illaluktande skor :cry:
5IodZag.jpg

2cgvzH4.jpg
Och sen en liten kampleksak för att bygga upp Skäggis kamplust! Den var i alla fall billig :crazy: @Red_Chili jag såg dig på hööks hemsida :p
051156-00-16100-upp-fra-01.jpg
Jag vill också köpa kampleksaken! Var på "mitt" hööks förra veckan och kollade men inte fanns den inte. :(
Har spanat på de där skorna, du får gärna uppdatera om de är bekväma när du knatat i dem ett tag :p
 
Var en sväng på Hööks idag. Till mig blev det ett par byxor, till Minn blev det en kampleksak, två påsar godis, en stickad tröja och ett halsband vi absolut inte behövde men det var halva reapriset

h7s9GA7.jpg


Fick även hem mina byxor jag beställt från Fritidsfabriken idag men de får nog åka tillbaka för de satt inge bra på mig.

Berätta gärna vad du tycker om byxorna! Just den kampleksaken köpte jag förra veckan. Lekte med den EN gång med min 11-kg Västgöte, och den gick sönder! Expandern gick av, himla snopet. Jag lämnade tillbaka den, hoppas din håller bättre.
 
Berätta gärna vad du tycker om byxorna! Just den kampleksaken köpte jag förra veckan. Lekte med den EN gång med min 11-kg Västgöte, och den gick sönder! Expandern gick av, himla snopet. Jag lämnade tillbaka den, hoppas din håller bättre.
Har läst att den gått sönder lätt för flera. Jag har också den och den håller finfint när jag leker med min 20kg valp i alla fall, fast hon är nog inte den som drar hårdast å andra sidan. Ska köpa en annan leksak senare och hoppas på att få igång det mer :p
 
Berätta gärna vad du tycker om byxorna! Just den kampleksaken köpte jag förra veckan. Lekte med den EN gång med min 11-kg Västgöte, och den gick sönder! Expandern gick av, himla snopet. Jag lämnade tillbaka den, hoppas din håller bättre.

Återkommer när jag hunnit använda byxorna. Har en kompis som har dem och hon är jättenöjd.

Minn fick kampa och hänga i leksaken inne i butiken och då höll den bra. Jag räknar inte med att den kommer hålla allt för länge till det priset men man kan ju alltid hoppas att den överlever ett träningspass iaf.
 
Berätta gärna vad du tycker om byxorna! Just den kampleksaken köpte jag förra veckan. Lekte med den EN gång med min 11-kg Västgöte, och den gick sönder! Expandern gick av, himla snopet. Jag lämnade tillbaka den, hoppas din håller bättre.
Jag gillar byxorna skarpt!
Jobbar tom i dom nu för mina jobbyxor gick sönder :o
Mitt jobb är väldigt svettigt och varmt/fuktigt men jag trivs bättre att jobba i hööks byxorna än de jag fått från jobbet :) har nog haft dem sen förra vintern så de är rätt flitigt använda!
 
Handlade hundmat till lagotton igår. 600 kr för 3 kg torrfoder och 10 burkar blötmat. Som hittat :meh:....tilläggas ska att det är veterinärfoder pga hennes njurar och känsliga pankreas. Blötmaten brukar dock även labben få smaka på.
 
Handlade hundmat till lagotton igår. 600 kr för 3 kg torrfoder och 10 burkar blötmat. Som hittat :meh:....tilläggas ska att det är veterinärfoder pga hennes njurar och känsliga pankreas. Blötmaten brukar dock även labben få smaka på.

Det är heeelt sjukt vad veterinärfoder kostar.. När santo var dålig åt han RC Gastro intestinal som vet. tar 345kr för 2,5kg som räckte till honom i drygt 1v! :eek:
 
Den där kampleksaken var helt usel, gick sönder när JAG använde den :confused: Skulle testa hur hållbar den var, och det var den inte. Får väl återbruka expanderdelen :meh:
 
Det är heeelt sjukt vad veterinärfoder kostar.. När santo var dålig åt han RC Gastro intestinal som vet. tar 345kr för 2,5kg som räckte till honom i drygt 1v! :eek:
Det här räcker tack och lov längre. Ytterst tacksam att det är knappt 15 kg lagotto som ska ha maten och inte 31 kg labbe.
Dessutom finns det större säck till betydligt bättre kg-pris, men det är godare när det är "färskare" upplever jag. Dessutom vet jag inte när njurarna tar helt slut och då vill jag inte stå med massa mat kvar. Så köper 3 kg säckar av den anledningen.
Jag får var tredje gratis, som tur är.
 
Borde egentligen inte shoppa men ibland hittar man saker som man bara måste ha...

Var inne på Biltema idag och skulle köpa en säckkärra. Vad tror ni händer? Jo man "går vilse" bland hyllorna och passerar hundavdelningen där man såklart hittar ett koppel som ligger som en mjuk orm i händerna på en. Drog fram ett par stycken för att kolla så att jag inte skulle råka ta ett som var defekt, och av en ren slump så märkte jag att det ena kopplet var iaf 10-15 cm längre än det andra. Längden var angiven till 200 cm på alla, men uppenbarligen så har de "monterat" dem lite på måfå i fabriken och nog snarare kört på ögonmått för att beräkna längden. Jag som egentligen inte är så förtjust i korta koppel blev ju såklart till mig, så jag stod där som en idiot i säker 20 min och jämförde alla koppel som fanns i korgen för att se vilket som var längst :D
47-210_xl_1.jpg

(Är dock BGB-hake på den modellen som såldes i "min" butik).

Har även klickat hem detta som är 220 cm på längsta inställningen istället för 180-200 cm som de brukar vara på funktionskoppel. Kunde inte motstå det när jag såg att det har ett spänne i yttersta haken så att man kan byta hake.
192871_heim_soft_fl_1_1.jpg

Blev även en återanvändbar klädroller som man bara behöver skölja under kranen istället för att behöva hålla på och kludda med att byta papper på rullen...
63677_pla_rollcare_fusselrolle_jumbo_hs_01_8.jpg
 
Jag har ju alltid haft hund men aldrig innan har jag förstått vilken materialsport det är. JISSES vad saker man "måste" ha. Jag fick ju till och med lov att köpa en husvagn i somras :o.
Och så säger folk att det är dyrt att ha häst :devil:
 
Jag har ju alltid haft hund men aldrig innan har jag förstått vilken materialsport det är. JISSES vad saker man "måste" ha. Jag fick ju till och med lov att köpa en husvagn i somras :o.
Och så säger folk att det är dyrt att ha häst :devil:
Jag blir lika förbryllad varje gång när jag minns att mina föräldrar bara har 2 halsband och 3 koppel till sin hund. Kliver man in i min hall skulle man kunna tro att jag driver kennel...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 336
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
483
· Visningar
12 343
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 517
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
584
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp