Bukefalos 28 år!

Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har precis köpt en begagnad Tex Flex reiner från Tex Tan! :love:
29305200.jpg

:love: Åhh, lekker! Har du bilde av den på hesten din? :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ett tips, köp inte stångbett i sweet iron på h*oks om ni inte måste. Det satt helt åt skogen! Sorgligt när de verkar vara de enda som säljer stångbett i 14,5. Iaf vad jag hittat hittills. Har ni hittat det någon annanstans så skriv jättegärna!

:mad: 200 kr år pepparn...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

*Hoppar in i tråden*

Förra året köpte jag en begagnad sadel till unghästen. En premier. Skulle vara intressant att höra vilken det egentligen är, säljaren mindes inte. Någon som vet?
20110222Rocket1.jpg


Den röda sadelfilten är nyinköpt...men den gröna padden fick han låna av min andra häst.

Nu letar jag en begagnad bosal. Använder sidepull just nu till grabben.

I övrigt köper jag hinkar på löpande band men den där svartvita marodören gör kaffeved av dom hela tiden...:mad:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Hej!

Det är en ringold reiner, roundskirt (stavas?) du har, har en likadan fast fyrkantig.

S.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ett tips, köp inte stångbett i sweet iron på h*oks om ni inte måste. Det satt helt åt skogen! Sorgligt när de verkar vara de enda som säljer stångbett i 14,5. Iaf vad jag hittat hittills. Har ni hittat det någon annanstans så skriv jättegärna!

:mad: 200 kr år pepparn...

Men visst kan du lämna tillbaka det om det inte passar ???
De har väl tom 60 dagars lämna tillbaka garanti......
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

*Hoppar in i tråden*

Förra året köpte jag en begagnad sadel till unghästen. En premier. Skulle vara intressant att höra vilken det egentligen är, säljaren mindes inte. Någon som vet?
20110222Rocket1.jpg


Den röda sadelfilten är nyinköpt...men den gröna padden fick han låna av min andra häst.

Nu letar jag en begagnad bosal. Använder sidepull just nu till grabben.

I övrigt köper jag hinkar på löpande band men den där svartvita marodören gör kaffeved av dom hela tiden...:mad:

Såna där tube´s ska visst vara tåliga...finns väl lite olika fabrikat och vissa kanske inte håller så bra men andra tror jag är riktigt bra.....är i mjuk plast/gummi så går inte sönder i kylan heller, tror jag.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Tror inte jag törs beställa på nätet, måste nog känna själv om de är mjuka nog ;)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Tubtrugs eller vad de nu heter, de tål allt! Har haft de ute hela vintern, är ett stort plus att man jättelätt får ut isklumpen när vattnet fryser och att de inte spricker av varken kyla eller tuffa tag. Doch leker hästarna med dem när de är tomma och springer runt med dem i munnen, men har man grälla färger syns de lätt i både snö och lera :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

KL
Jag vill (fönster)shoppa!
Tips på brösta matchande den här
en pad med shims, en snygg helst :p För att krångla till det har jag en häst som inte kan svettas = ull blir för varmt.. Samtidigt behöver jag en tjock pad, sadeln är lite för vid.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

*kl*

Nu har mitt nya träns och stigbyglar kommit. Yey!
Fast jag tyckte att tränset var aningens ljust så vad tror ni, törs man försöka färga det månne? Har färgat ett par tyglar tidigare och det blev väldigt fint, men nu är det ju massa silver på tränset... What to do?
 
Hjäälp!

Hej är det någon som vet vart man kan köpa en rosa westernpad ? väldigt tacksam för svar ! mvh hanna ! :confused:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ingen som har shoppat på sistone? :D

Jag har shoppat ny tie down, tränset hyfsat nytt, samt splint boot covers (eBay!! :love:)

Pimpad!!

 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

jag har shoppat!

bett träns, tyglar (inte med på bilden) och nya stigbyglar :banana:

IMG_0069.jpg


IMG_0059.jpg
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

snyggt! Vart är tränset inhandlat?
 

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 714
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 859
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp