Bukefalos 28 år!

Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ett tips, köp en lös nosgrimma! Finns i de flesta westernbutikerna.
Är inte många westernhuvudlag som säljs med nosgrimma.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

:dVar har du köpt tränset, letar westernträns med nosgrimma till min buse han bråkar så hemskt med tungan, tycker det är tråkigt att använda engelska tränset.....:(

Fast det där är väl egentligen ingen nosgrimma i sig ?
Ser ut som att det är mer en del av en tie down ?
Men jag är inte så inne på tillbehör så jag kanske ser fel.....

En nosgrimma ( inom western alltså ) för mig är en som ser nästan likadan ut men är tajtare runt "nosen" och har inget fäste för en tie down.....

Och som föregående sa, jag har aldrig sett westernträns med nosgrimma utan de säljs lösa.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Tränset är Weaver Horizonal, men nosgrimman är en tie down, även det Weaver Horizonal. Köp en lös nosgrimma. :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ja nu ser jag ju att det är en tie down... får som min pappa säger ta ut ögonen och titta med hålen!! Får kolla runt på westernsidorna efter en lös nosgimma som passar mitt westernträns. Tackar och bockar för tips!:bow:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag söker en snygg turkos pad som inte ska vara allt för dyr (vet att det är en svår kombination att finna) men är det någon som har några bra förslag på vart man kan hitta det? Har börjat på en tuskos-outfit ;)

Tips snälla! :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Weaver har en showfilt för en inte så farligt dyr peng. 100% new zeeland-ull. Den färgen de kallar teal är riktigt snygg, typ turkosaktig :)

*Nu ville du ju ha pad förstås men en filt kan ju ligga snyggt utanpå paden :P
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Shoppingtråden - Western edition

* borttaget
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Tack så jättemycket för tipset :D Ska genast kolla upp detta. Filt går också bra, bara det är turkost så det kan matcha ;) Sen vad man har under kan folk få grubbla och begrunda över. hehe
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

piraja : snygg sadel :D men sadelfilten ska vara över padden , ser mycket bättre ut och padden kliar inte på hästen då filten ofta är stickig :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Filten ska vara under, för paden är så j*vla svår att tvätta :p
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

neej ! galna kvinnor ;) inte skönt för hästen när den där hårda stela filten är direkt på ryggen ! padden är ju till för att ligga underst ;)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Här köps inga stickiga filtar:cool:... ;) ... Det tvistas vilt om hur pad och filt ska läggas. Jag valde att lägga den under den här gången. Ibland vill man ju dölja padden (allra helst denna som är illgrön:crazy: )...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Vaddå stelt och hårt? Jag har en arméfilt (dvs ull, supermjuk!), hästen verkar helnöjd. Padden är bra mycket stelare än en filt.
Jag brukar använda filten som täcke till mig när vi är ute och kör under höst/vinter, supermysigt!
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Filt över eller under är väl efter tycke och smak...har jag en svårtvättad vardagspad så har jag helst filt under, men är det på tävling så är min fina showfilt överst så klart...;)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Tror inte jag törs beställa på nätet, måste nog känna själv om de är mjuka nog ;)

Jag köpte en TubTrugs häromdagen.
Den var väldigt mjuk och böjlig, tror inte den går sönder i första taget faktiskt !

Finns plagiat oxå, de är mycket hårdare men ungefär halva priset förstås.....:angel:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har en ny showslinky i år,som sytts på beställning. Man vill ju förnya sig :-)

Bettet på bilden är nytt för i år. Köpte det nyligen på en tävling i Kreuth.

P1060021.JPG
 

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 714
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 849
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp