Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har ju shoppat med!!

Sadel (tack Segelflygarinnan:D) och ett showhuvudlag..




Sadeln är en Continental Equiflex Reiner och huvudlaget är ett Reinsman X-series..


Lite närbilder på huvudlaget;





 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Haha ja det lönar sig att ha huvudvärk och vara på dåligt humör :angel:

Dock så får jag ju inte rida i den.. Min mor konstaterade snabbt att den passar bäst på Enya så det är nog säkrast att hon får ha den:rofl: Tur man får låna både häst och sadel emellanåt!
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Både sadeln och tränset är ju helt... woooow!! :love: :love:




KL*

Jag shoppade ju Bismarks sadel för någon månadsen nu..

32515348.jpg


Sadlarna går round and round and round.. :rofl:





Och nu är det bara en vecka kvar till hc, så det jag ska leta efter är
*Billy Allen bett
* träns med tyglar, såklart! :D
*German Martingale /Thiedemantygel

Och sen ska jag se om jag kan hitta något roligt i klädesväg för min del :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag är bara intresserad, rent faktamässigt och inget annat ;) Varför ska du anv. thiedemantygel? :)

Jag har ett BA bett som du skulle kunna få köpa billigt, men det är i 13-13,5 cm tror jag, kanske för stort?

Ang. shopping har jag köpt tiestrap och den andra i läder, till sadeln. Har syntetremmar sedan innan och det tycker jag inte är något vidare.

Vill för övrigt ha en filtgjord (neoprenen blir han så svettig under) och ett annat huvudlag.
"Behöver" fortfarande ett par boots (till hästen alltså) i någon skrikig färg, men har inte hittat några jag vill ha som är tillräckligt stora (gigantiska!) och inte kostar skjortan. Rejäla i neopren ska det helst vara.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Världens skönaste sadel :love:


Undrar lite som Egonson, varför Thiedeman? Har nog aldrig hört om någon som rider sin ungis med det:)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Hmm, jag borde egentligen inte tänka alls på någon shopping, men jag kan ju inte låta bli ;)

Shoppade en ny dragbil för ett par veckor sedan, En Hyundai Sanata Fe V6:a som får dra 2 stora hästar på BE-kort. Samt ett stångbett som vallacken ska skolas in på senare i höst, och ett set med nya isblå fleecelindor som matchar lillhingstens isblå öga perfekt :D

Till High Chaparall är listan kanske inte så lång, men något ska jag iallafall unna mig nu när SM blev inställt, så lite av den budgeten kan jag väl få spendera...

*Boots till vallacken, gärna i turkost eller någon annan rolig färg.
*Nya sporremmar
*Ullpad, konturskuren. Gärna slimmad och läderförstärkt vid sadelgjordsläget såsom min Weaver-pad är.
*Svart hatt
*Blingat hattband till min vita stråhatt

Kommer säkert komma hem med fler onödiga saker :angel:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Hon har bara 11,5 cm än så länge. Så et blir väldigt stort. :(

+ Bismark Ang thiedemantygeln är det P. som rekommenderade mig att använda nu under utbildningen så hon får hjälp att hitta huvudpositionen .
Har ju enligt hans träningsprgram för oss fortfarande några veckor kvar i repgrimma innan vi ska gå över på bett och då ska hon egentligen vara redo för en t-tygel. :)
Har hittills bara hittat den på milsta´s hemsida. Tänkte se om den finns på hc innan jag beställer hem den.


Ja, sadeln är rätt skön alltså! Men tyvärr är hennes barbacka rygg Ännu skönare! Typ världens bästa barbacka rygg! :love: :love:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag lägger på en brösta (och ev ett par tyglar) också, behövs... Jag ha dock beslutsångest och behöver hjälp!

Träns, tyglar och tie-down är ljust läder från Weavers Horizonels(?) serie.. Men min nya sadel är mörk mörk brun! Ska jag välja en ljus brösta i samma serie som träns/tyglar/tie-down, eller bör jag gå efter sadelns färg?!?

mörk brösta till mörksadel, sedan får du byta ut huvudlaget längre fram till mörkt ;)

Jag har problem med att min älskade Crates sadel är mörk och alla mina nyinköpta hästar passar bäst i ljus brunt.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

kl

har glömt uppdaterat min senaste inköp från april. quartervallack född 09.

Första dagen hemma.
fd.jpg


Två månader senare.
132.jpg
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Men tyvärr är hennes barbacka rygg Ännu skönare! Typ världens bästa barbacka rygg! :love: :love:

Det är väl inte tyvärr!! Det är väl jihoooo:p


Kom på en grej till jag ska shoppa på Chappen, knäskydd till Skunk! Känns som att det kan vara en bra grej nu när vi har börjat träna lite mer moment och främst spinnen då :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ååh, men jag tycker ju att hon passar så bra i ljust läder... Hon får va ljus framtill och mörk baktill.. :d

Kommit på ännu mer jag ska köpa; mohairgjord, riktiga tyglar, beltbuckle... hmm, nu har jag glömt resten, men det kanske är lika bra... :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Chappen närmar sig..... Alltid roligt att går runt att "hollywood-shoppa"*

*hollywood-shoppa
Att med ett glödhett kontokort och ett ytligt, fånigt glatt leende gå från butik till butik och komma ur varje butik med några fler kassar med "bra att ha prylar" :-]
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

KL

Köpte i dag en Lila sadelfilt på Hööks för under 200 kr :) Väldigt fin för att vara så billig. Tunn men tänkte ha den över paden, bara för utseendets skull.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ja visst är hon fin:love: ska bara musklas på så blir det nog ännu bättre :d

Hon heter ice farceurs honey och är ett fyraårigt morgansto. Hämtade hem henne igår så vi har inte hunnit med så mycket (läs: någonting) än, men vi ska bara ta det lugnt och lära känna varandra i sommar :laugh:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Haha, storlek enorm för att sammanfatta :p Den är i det närmaste för bred för min kalasbreda fjord/island.. Är ärligt talat inte så bra på det här med sadelstorlekar och grejer, jag ser när det passar men vet inte vad det kallas :angel: Den är ca 23 mellan conchos och som sagt rejält bred.
Den enda sadel som passat min lilla gris! Och nu kan jag som sagt inte rida mer än några minuter i taget...
 

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 709
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 744
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp