Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Tack :) Ja det är väldigt spännande, men en STOR omställning att gå från fjording till morgan :D


ShootingStar:

Ja det var det
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

269018_10150247082864648_568189647_7192115_8272272_n.jpg


En mkt orange Weaver grimma :love:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Najs färg :D

Kom hem med en ny ullpad, boots till hästen, matchande benskydd till dessa "bara för att", en keps, en Curbchain & ett nytt showträns som jag impuls-shoppade precis innan vi åkte hem...

På tok för mycket, men ack så roligt :angel:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ja, det kan jag tänka mig....!!
Jag gick från islandshäst till quarter, oxå rätt stor skillnad :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Tack :) Ja det är väldigt spännande, men en STOR omställning att gå från fjording till morgan :D


ShootingStar:

Ja det var det

Jag gjorde det omvända...gick från stora långa hästar, 165 cm och uppåt, till en liten knubbig Welsh Cob på 150 cm ... tog ett bra tag innan jag vande mig vid shettiskänslan:o
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag shoppade alldeles lagom men kanske inte för kontot... Blev bara det absolut nödvändiga enligt mig.Men jag är fullkomligt

Cattleman showhuvudlag-ska ju tävla nästa år haha
SS bit- till den gången jag ska gå över till stångbett.
Tony Lama Santa Fe hatt- gav taktiskt bort min fd till äldsta pojken.
Rope bag- perfekt i stallgången till borstar,supernöjd.
Black Aluminium Stirrups-till tävling bara för att de matchar min showblus.
2 scissorsnaps för jag nyligen upptäckt de är jäkligt smidiga till tyglarna.
Svart hovlack-till framtida tävlingsklasser.
4 broderade kepsar.
Ny hatt till minsta pojken då hans svarta filt hatt var så varm.

Vad jag nu i efterhand har behövt köpa 2 curb samt 2 par tyglar till men det får bli en senare fråga.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Vilken sötnos! :love::love:


KL*

Mötte säkert på er allihopa men jag har lite svårt för folksamlingar så jag ser typ inte folk. Jag måste fokusera på saker eller marken.. :o


Jag kom iaf hem med detta:
32544495.jpg


Thiedemantygel, bett, lite utsmyckning till tränset, curb och snabbknäppen. Och såklart svanspåsen ! :rofl:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

*kl*

Jag fick inte shoppat något av det jag skulle ha:mad: När jag skulle dra mitt kort funkade det inte. Kul att vara på chappen med 500.- i kontanter bara:cry:

Men jag hade ju mamma med mig som tur var så hon fick lösa ut mig:angel: Men shoppingen blev det inte mycket av. Köpte 2 par jeans och 1 grimma bara.

Kollade efter sporrar men hittade inga jag gillade. Hittade inga snyggare tyglar än de jag redan har och pad glömde jag alldeles av!

Däremot såg jag att backontrack hade underpad nu så en sån ska jag nog shoppa på mig sen! :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

+ Piraja

Några omställningstips?

independent: Visst är hon :D
Vilken väldigt läcker svanspåse!!
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Nej, jag har inga direkta omställningstips.
Islandshästridning är så olika mot western/vanlig ridning så jag får ta fram och damma av mina "gamla" kunskaper och tänka om en hel del :)

Men det går bra....jag kan tycka det är "värst" att plötsligt sitter man så mycket högre upp och alla grenar i skogen man förut kunnat ducka lätt under är i ansiktshöjd och det tänker jag inte alltid på.....:o
Och westernsadelns horn tar emot en hel del oxå för att kunna ducka på ett bra sätt :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Haha ja 1dm i mankhöjd gör väldigt mycket märkte jag, men det blir nog bra.
Får helt enkelt vänja mig :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Är det inte stor skillnad på "bredheten" också? Tycker det, när jag sätter mig på något annat än kallblod känns det som att hästen ska välta eller gå av på mitten :angel:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag gick från fjordhäst till Quarter i höstas:)

Skillnaden jag tyckte var tydligast var att quartern är ungefär 1000ggr känsligare och blixtsnabb i reaktionen. Min fjorda var väl egentligen mer körhäst än ridhäst, iaf om hon fick välja det själv:angel:

Har fått tänka massor på att ge små signaler istället för övertydliga. Har ju gått från jeep till ferrari:p Det är ju på både gott och ont! Fjordan var ju väldigt förlåtande i ridningen, satt jag snett så brydde hon sig inte nämnvärt utan knatade på ändå. Skunk är väldigt känsligt för vikthjälperna och första månaden var jag grymt irriterad för jag fick inte till snygga volter, de blev bara mindre och mindre. Problemet löste sig när jag fick ryggen justerad och satt rakt över hästen istället:rofl:

Däremot kan jag verkligen sakna körningen! Skunk blir nog aldrig någon körhäst medans Fröken var en underbar körhäst:love:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Haha, ja Kajsa är ju som en gigant jämnfört med Honey, men den känslan hade jag mest första gången jag satt på henne. Tycker att farten är den största skillnaden

Bismark:
Nja det vet jag inte om jag upplevt. Min fjord är väldigt känslig och det behövs inte mycket av mig för att hon ska göra det jag vill.. 16 år tillsammans kan ju också ha något med det att göra, hon vet vad jag tänker ;)
Tycker det nästan är lite tvärtom, får hela tiden tänka att Honey bara är en bebis och att jag inte kan förvänta mig att hon ska reagera som Kajsa :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jo man vänjer sig ju vid den skillnaden ganska snart :)

Nu har jag inte suttit på annat än kallblod på 4 år så det kommer bli vääldigt konstigt den dagen jag väljer att kliva upp på en smalis :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

KL

Jag köpte inte alls mycket på Chappen i år.. Hade STOOOORA planer, men blev inte ens hälften - snålheten kom väl fram... Köpte en brösta och en beltbuckle iaf...

Men den jäkla bältesbuckla - jag älskar den, men... Kan man på något vis göra så att den sitter kvar även när man knäpper upp skärpet? Jag blir vansinnig varje gång jag går på toan och den dröser i golvet..!! :mad:
 

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 709
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 744
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp