Bukefalos 28 år!

Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Se till att ta bilder! :D Nyfiken!

kl
Just nu har vi kakelsättare uppe i en vecka.
Han bor där så länge, ska fixa kakel, golvvärme och lite sånt i badrummet!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

kl på mig själv
Är uppe i huset nu och har eldat!
Tagit lite bilder men har dessvärre inte någon USB-kabel nu, så lägger in i kväll!
Någon som är nyfiken på att de nya badrummet samt sovrummet?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

KL

Vilken rolig tråd!!! :D

Här kommer lite bilder på min gård

4859_95047663777_630098777_1946943_.jpg

Huset och vår "damm" sommartid

Fräschade även upp stallet i somras

DSC02057.jpg


45848_427886783777_630098777_4961352_2877621_n-Kopia.jpg


45060_427886923777_630098777_4961362_4487069_n.jpg


44501_427886878777_630098777_4961358_5159464_n-Kopia.jpg


Såhär såg det ut innan, USCH!!!

46586_427886703777_630098777_4961346_5078418_n.jpg


47321_427886733777_630098777_4961348_7725478_n.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Snyggt blev det! Har ni bytt ut plank i boxväggar eller slipat?? Det ser ut att vara laserat med brunt sedan? Snygg brun färg, vilken typ av färg är det?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Tack :D Måste säga att det var en oerhört billig renovering frånsett att vi drog nytt vatten i hela stallet samt värmeledningar men själva boxarna kostade inte många kronor. :)

Trät är utbytt och oljat med samma olja som man har till teakutemöbler, riktigt läcker färg. Själva gallrena är uppruggade i metallen och sedan målade med svart hammarlack, alla väggar målade vita 3ggr.

Man får känslan av lyx när man kommer in i stallet och då känns de underbart att veta att man gjort det för en billig peng.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Mycket fin färgsättning! Ser gediget ut utan att vara överpyntat.
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Hej allihopa!

Ser att tråden "dött" lite sedan två månader tillbaka men jag gör ett försök att lägga upp lite bilder på mitt stall ikväll som under vår/sommar ska vara mål för upprustning, vilket betyder ommålning, inreda sadelkammare, skapa ett foderrum m.m.

Hoppas någon "vaknar till" då! :laugh:

/Nilla
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Hej!

Upptäckte att det inte var så lätt att lägga upp bilder i detta forumet... Men vi provar med ett nyskapat album på pixbox som finns på denna länken under "Mitt stall":

http://niilla82.pixbox.se
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Provar att infoga en av bilderna här med för att lära mig =)

32222492.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Försöker väcka liv i tråden som jag följt i tystnad och med avundsjuka, vill med ha gård!

Hur har det gått för dig med mögel eländet? Hoppas verkligen det gått bra!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ååh, nu har jag inte haft tid alls för att hänga är på Buke!
MEN! Jag LOVAR bilder denna gång!

Badrummet fixade vi redan i slutet av vintern och nu har jag utnyttjat lyxen med jacuzzi aaaalldeles för mycket!
Stallet är snart klart! Bara att få upp boxar!

OOOOOCH! Igår blev jag med häst igen!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ser inga bilder än ;) Så jag lägger istället in några bilder på mitt stall som är under "renovering". Håller just nu på att ångtvätta det vilket jag verkligen kan rekommendera! Se hur rent det blir! Och dessutom desinficerar det, alltså tar död på gamla bakterier.

32408198.jpg

Oljad trävägg. Jag kommer att måla efter tvätt och torkning så blir det ännu lättare att rengöra nästa år.

32408204.jpg

Golv som är rent till höger
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

:love:!!!! vad är en ång tvätt och hur får jag tag på en?!?!
mina boxar är i behov av en tvätt innan jag målar dem, har funderat på högtrycks tvätt men är rädd att det förstör träet :(
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ångtvätten som jag pratar om är som en högtryckstvätt fast med 90 grader varmt vatten. Det blir ungefär lika blött som om du hade använt en vanlig högtryckstvätt fast det varma vattnet löser upp skiten mycket lättare och tar död på eventuella bakterier. På en av mina bilder ser ni en oljad trävägg som jag har tvättat utan att väggen har blivit förstörd på något sätt. Jag har även tvättat målade väggar och inga problem med att färgen går bort eller något liknande. Det blir bara renare helt enkelt! Rekommenderas varmt :laugh: Vet att det på vissa ställen går att hyra ångtvättar där man hyr andra maskinverktyg.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 295
Senast: KattisL
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 828
Senast: iddiss
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Houdinie
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp