anonym1

Trådstartare
Jag har varit sjuk i en vecka nu. Förkyld. Jag har missat 2 eller ja, 1 och en halv arbetsdag och det är meningen att jag ska jobba på fredag.

Även om jag känner mig piggare så känner jag mig absolut inte frisk. Är ganska "tjock i skallen" , täppt i näsan och hostar.

Jag får otroligt dålig samvete av att sjukanmäla mig men samtidigt är det kanske bäst att vara hemma då jag jobbar med äldre.

Hur skulle ni göra?
 
Hade jag haft ett jobb där jag hade möjlighet att undvika mycket kontakt med andra (t.ex med eget kontor eller liknande) hade jag nog jobbat. Hade jag, som i ditt fall, haft ett jobb som inkluderar kontakt med mat eller människor hade jag stannat hemma. I synnerhet när det gäller äldre personer som är känsligare för sjukdomar!
 
@Idas Så tänker jag också men så får jag dåligt samvete för att de måste hitta nån som kan ta mitt pass och att jag borde "suck it up" liksom..
 
Är du osäker kan du ju ringa din förman och fråga ifall de tycker att du ska jobba eller inte (med tanke på smittorisk o.s.v.).
 
Jamen det är Ts som har dåligt samvete för att chefen ska göra sitt jobb.

Ärligt talat är det väl inte helt omänskligt att känna ett stygn av dåligt samvete när man vet att det skapar merjobb för andra? Jag kände mig också kymig, eftersom jag visste att det var arbetskamraterna som fick ta mitt jobb när jag var sjuk.

Därifrån till att det är något fel på arbetsplatsen och arbetsfördelningen är väl lite långt att dra det?
 
Hur skulle ni göra?
Jag hade ärligt talat inte ens funderat på att sjuka mig. Särskilt inte om jobbet kräver ett huvud på plats (alltså att de måste få in vikarie för mig).

Du har redan haft förkylningen ett tag så du smittar inte så mycket längre. Dessutom antar jag att det finns gott om handsprit på ditt jobb.
 
Jag är timanställd så det är jag som rings in när det behövs. Jag är inte den enda som är timanst. eller jobbat extra så jag tror inte att det är ett så stort problem att täcka mitt pass men dåligt samvete kan man ju känna ändå .
Ska se hur jag mår imorrn. Börjar känna av bihålorna nu men hoppas det går över.

Tack för er input
 
Jag är timanställd så det är jag som rings in när det behövs. Jag är inte den enda som är timanst. eller jobbat extra så jag tror inte att det är ett så stort problem att täcka mitt pass men dåligt samvete kan man ju känna ändå .
Ska se hur jag mår imorrn. Börjar känna av bihålorna nu men hoppas det går över.

Tack för er input
Men då får du helt enkelt se det som att någon annan blir glad för timmarna!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 802
Senast: bollen__
·
Skola & Jobb Hej! Jag har en liten fundering, då det råkade bli lite tokigt för mig här om veckan med jobb. Har nämligen två jobb. Måndag: Sjuk (...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 135
Senast: tornblomma
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 827
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp