Sjuka hyresregler?

Jahapp, vad tråkigt... Men har han mycket kötid? Tänkte så kan ni söka på hans poäng nästs gång.

Nej, han har ingen kötid alls i det bolaget. Inte heller i det bostadsbolag där vi bor (hans mail blev kapad och eftersom man ska logga in en gång per år förföll de ködagarna). Min kötid i vår stad är ~5 år, minst 7-8 år krävs för lägenhet.

Bor i studentlägenhet nu och har rätt till den fram tills jag går ut i sommar. Sambon har jobb i Sthlm så vi måste ju utgå ifrån en plats där han har möjlighet att ta sig till jobbet med en rimlig restid och kostnad. Annars hade jag flyttat långt bort till någon liten billig håla och suttit där för att söka jobb :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 251
Senast: Cattis_E
·
Äldre Planerar att hyra ut min lägenhet i andra hand under en längre tid. Två funderingar: Man får tjäna upp till 40 000 kr/år utan att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 002
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 480
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Hur fixar ni hundägandet med ekonomin, tid och allt vad det heter? Jag ska börja plugga till hösten och därmed flytta hemifrån och in i...
Svar
16
· Visningar
4 624
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp