Bukefalos 28 år!

skavsår mellan benen!!

Sv: tips på sömlösa trosor!!

Var tvungen att gå in på tråden och läsa pga felläsning av rubriken Tips på sömnlösa trosor.
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

Hej!

Känner igen problemet. Efter att ha försökt allt möjligt, köpte jag verkligen jättedyra trosor i en sport-butik.
De heter GS. (Georg Schumacher) och funkar utmärkt!
De är de enda trosor jag verkligen är rädd om.

Riekje
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

Kom på att vadderade cykelbuyxor borde funka!! Eller vad tror Ni?
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

undrar om man kan smörj in området med vaselin eller glidmedel, för att undvika skav... (jag är rätt desperat, som Ni förstår..)
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

:rofl:
Det läste jag med.
Tänkte att nu är det någon som inte kan sova med trosor. :D
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

Prova boxertrosor med ben, det brukar vara mycket bekvämare.

Om sår redan har uppstått, irritera det inte och låt det läka.
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

*kl*

Har för mig att jag hört att långdistansryttare rider med nylonstrumpor närmast kroppen för att undvika skav. Inte alla kanske, men det är ett tips - om det är akut alltså. Annars får du väl rida UTAN!? :eek: ;)

PUDER, typ barnpuder, borde ju funka också...?
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

mysis skrev:
undrar om man kan smörj in området med vaselin eller glidmedel, för att undvika skav... (jag är rätt desperat, som Ni förstår..)
Det ska finnas ett stift på apoteket mot skavsår. Någon form av talgstift har jag för mig. Hjälpte mig tidigare då jag fick skav mellan skinkorna :cry: av ridning. Fråga där. :banana:
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

Ett problem de flesta har, tror jag!
Jag kör med riktigt tighta trosor, om jag glömmer mig och tar på mig ett par som inte sitter åt så har jag skav både här och där.
Du kan testa ett par riktiga distanstights, de kan du ha utan trosor. Bara att tvätta upp efter användning och de är torkar snabbt.
Det är kanske inte trosorna som är problemet, det kan vara sadeln. I vissa sadlar kan jag inte ha byxor som i en annan sadel funka superbra. En kompis till mig har stulit sambons boxershorts och tycker att det är det bästa hon använt.
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

Vet inte vilken storlek du är ute efter, men boxertrosorna på intersport av märket clique är :love:
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

Hittade ett par supersnygga rosarandiga på HM för 50 spänn! :banana: Det var ett par månader sen, men de finns säkert kvar!
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

:rofl: Sömnlösa trosor? Dags att skaffa glasögon? :p
 
hittat dem!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag var på Ullared i onsdags och gissa vad jag hittade där!!! Sömlösa trosor för 20 kr st. Jag köpte 6 st. Tror också att det mycket är min sadel också som gör att jag stöter emot liksom, så jag ska byta ut den så snabbt jag kan!
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

Hööks har två sorters ridtrosor. Deras egna = halvlånga ben, billigare och tämligen värdelösa ( åker upp och korvar sig ...):(
Svedbergs = dyrare men jättebra! ( har längre ben som slutar strax ovanför knät & håller sig på plats! ):)
Har oxå ett par vadderade ridtrosor från Mountainhorse med långa ben som slutar strax ovanför knät i kraftigt tyg = Underbara :banana: ( sitter ordentligt, mjuka och goa och varma! Har varit ljuvliga i vinter men befarar att de blir megavarma till sommaren ...)
 
Sv: tips på sömlösa trosor!!

Ingridl skrev:
Hööks har två sorters ridtrosor. Deras egna = halvlånga ben, billigare och tämligen värdelösa ( åker upp och korvar sig ...):(
Svedbergs = dyrare men jättebra! ( har längre ben som slutar strax ovanför knät & håller sig på plats! ):)
Har oxå ett par vadderade ridtrosor från Mountainhorse med långa ben som slutar strax ovanför knät i kraftigt tyg = Underbara :banana: ( sitter ordentligt, mjuka och goa och varma! Har varit ljuvliga i vinter men befarar att de blir megavarma till sommaren ...)

Tack för de tipsen!! Ska kolla dem om mina inte räcker eller funkar. De vadderade låter ju intressanta
 
Jag får titt som tätt skav när jag rider.... har 2 sadlar till min häst och det spelar ingen roll vilken jag använder.. skavet kommer i rumpan, precis innan skinkorna "går ihop" och/eller vid troskanten, mitt mellan bena, men bara på ena sidan då..!! inte skönt alls!! Vad ska jag göra! kan ju knappt rida med sånt skav... :(
 
Sv: Det skaver i min rumpa!!

vad är det som gör att det skaver?
Troskant eller sadel eller nåt annat?
Prova att rida med en sån där rumpvärmare. Kanske lite varmt, men det kanske är värt det..
 
Sv: Det skaver i min rumpa!!

I rumpan vet jag inte vad det är som gör att det skaver, men mellan bena är det ju troskanten!! Vet inte om det kan bero på sadlarna, att själva sitsen är för "spetsig", men tycker om dom annars :)
 

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 862
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård I början av sommaren fick jag ta bort min bästa vän. Jag har sedan dess letat efter en ny kompis, hittade en som inte gick igenom...
Svar
3
· Visningar
2 361
Senast: johanssk
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 475
Hästvård Känns som en onödig tråd men jag måste skriva av mig lite.. Magkänslan idag säger att det är nåt stök med pållen.. :( Har till och...
Svar
5
· Visningar
3 213
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp