Bukefalos 28 år!

Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

nä de har jag inte hunnit få ut nån än då jag fick honom igår:P men ska boka in både tandkoll å vaccin,men enligt förra ägaren så har de aldrig varit några problem.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

*kl*

Såhär glada blev pållarna när dom fick byta till en större och mindre lerig hage i veckan :D


Vi har en tur med ridvägar här....bor näsan granne med ett travstall så vi har en rak bana på ca 700m med kanon underlag...dom har också gjort i ordning en backe med kanon underlag på 500m som man kan träna i....sen har vi oändligt många grusvägar och kommer man lite längre upp i skogen finns det mysiga stigar och små vägar :)

I dag har jag slitit med att dra in släden....hur tungt som helst när det inte fanns nå snö och dra den på....sen så tog jag fram rockarden istället så nu kan vi sätta i gång och köra lite igen :)
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

*kl*

Såhär glada blev pållarna när dom fick byta till en större och mindre lerig hage i veckan :D


Vi har en tur med ridvägar här....bor näsan granne med ett travstall så vi har en rak bana på ca 700m med kanon underlag...dom har också gjort i ordning en backe med kanon underlag på 500m som man kan träna i....sen har vi oändligt många grusvägar och kommer man lite längre upp i skogen finns det mysiga stigar och små vägar :)

I dag har jag slitit med att dra in släden....hur tungt som helst när det inte fanns nå snö och dra den på....sen så tog jag fram rockarden istället så nu kan vi sätta i gång och köra lite igen :)

Ha ha ha ha :D:D vilken underbar bild! Klockren glädje! :D
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Ja, helt fantastiskt!! Red där idag igen men inte fullt lika långt. Det är en väg jag inte ridit förut, så det blev lite utforskning av marker! Man måste även passera en träbro över en ganska ljudlig å, det var ett mycket spännande fenomen kan jag säga :D Igår var det två töntiga damer som stannade tio meter innan och vägrade gå en meter till, men de gick vänligt över när vi hoppade av :grin: På vägen hem gick Sofia över med mig på ryggen, men trots att vi gick över först vågade inte Hedda så hon fick bli ledd igen :rofl:

Idag gick det desto bättre! Trots att jag var själv! Sofia stannade tio meter innan igen, men eftersom vi var själva (och inte hade en harig fjording med oss) kunde vi ta oss tid för övertalning. Så småningom tog vi oss över :D

På vägen hem var det inte mycket tvekan, vi var snabbt uppe på bron med hon betedde sig lite som att hon gick på eld :angel: När det var två meter kvar tog hon något travliknande skutt för då blev det visst läskigt helt plötsligt. Hästar :rofl: :banghead:
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Man skulle kunna tro att dom där träbroarna ska äta upp dom :cautious:

Vi har också en träbro vi behöver gå över och det är med viss tveksamhet de går fram till mitten för att sedan 'skrämmas' av ljudet och springa över den andra halvan. :banghead: Kvittar hur mycket de går där, det är samma sak varje gång.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Men åh, snygging! :love:

KL

Jag var ute på två timmars ritt i det fina vädret idag, vi utforskade en ny väg! Den slingrade sig upp på ett berg och sedan blev det lite letande för att hitta en lämplig väg ned från berget utan att behöva gå samma väg tillbaka. Vi lyckades till slut :D Den vägen kommer ridas fler gånger!

1ee9a9f8a70f11e38d500e95e42e6ae1_8.jpg

debf254ca70e11e3811812cc5325a5e4_8.jpg


Ser ut som att ni har haft det riktigt härligt, underbar ridväg och perfekt väder :)
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Det är min kompis som har stallet nu :D

Däremot vet jag inte hur hästarna är så det vill jag inte uttala mej om.

Lycka till i alla fall :)

NUU vet jag vem du är? Eller? ;)

Jag kan dock göra ett uttalande om att dom har trevliga hästar där, var där och red så sent som idag! :)
Bor granne med stället och känner både stallägaren och är nära vän med Sophia som nu har hand om försäljningen av hästarna.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

NUU vet jag vem du är? Eller? ;)

Jag kan dock göra ett uttalande om att dom har trevliga hästar där, var där och red så sent som idag! :)
Bor granne med stället och känner både stallägaren och är nära vän med Sophia som nu har hand om försäljningen av hästarna.

Blev det någon galopp? ;)

Världen är liten! Och ja, det är jag :D
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Haha, jodå men inte i skogen! Sophia tvingade upp mig i en stel hoppsadel istället för hennes dressyr så idag värker hela kroppen av träningsvärk. Jag har inte ridit så aktivt sen december och då var det ju på småhästar. :p

Har varit nyfiken på vem du är sen jag flyttade ner 2010, och så visar det sig nu att jag har träffat dig för länge sen. :p Liten värld minst sagt! Haha
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

:rofl:

Förlåt men jag har ingen aning om vad som gör mej intressant :D Men kul att man kunnat göra någon nyfiken :)

Spelade du inte Howrse ett tag också?

Ja, världen är liiiten! Vi får ha fler träffar någon :)

Det kommer i skogen också. Det är underbart i skogen när det luktar vår och ta en galopp gör det superhärligt!
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

KL
då har min pojk fått nya skor igår.. så film blev han:P
idag blir de lite massage å eventuellt IR-terapi.=)
dock blir de inte så mycket ridning i helgen då jag jobbar. å sen vet jag inte om hästen måste vila lite efter massagen.

men mitt mål i veckan är iaf att våga ta minst ETT galoppsteg..*blir spänd av bara tanken*
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Slappna av så kommer det gå bättre :) På ett språng hinner det inte hända så mycket. Åtminstone tänker jag så. Kämpar själv med galoppen på ridbanan på den lille som har en tendens till att bocka av mej alt vända tvärt så jag far av. Vi är i alla fall uppe i 4-5 galoppsprång nu. Men börjar man med ett så kan man bygga på med språng nr 2 :)

Vi ska försöka oss på lite hoppning med Bella och matte tycker att 30cm är högt! :nailbiting:
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

nä de gjorde jag inte.. var en vän till mig som var med å provred åxå som jag litar väldigt mycket på.. som sagt har ju blivit rädd pga min förra häst.. så måste bygga upp självförtroendet igen..
 

Liknande trådar

Bukefalos Jag kan inte följa en tråd för att jag har trådskaparen på Ignorera. Jag har manuellt valt att följa tråden men får inga notiser när nya...
Svar
10
· Visningar
495
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
348
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
93 94 95
Svar
1 895
· Visningar
101 025
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
4 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp