Bukefalos 28 år!

Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Jag är fortfarande (helt ologiskt) lite ridrädd sen jag åkte av i höstas. Men min häst är ju jättesnäll och tar hand om mig, och jag är inte ens nära att åka av ens när han tar sig en tjuvgalopp eller blir rädd för något och drar några steg. Jag tänker att det kommer nog helt enkelt ta tid :). Och det får det väl göra.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

ja jag tycker faktiskt att de får ta tid.. hellre de än att jag går för fort fram å de hände rnåt pga att jag är slarvig så mankanske aldrig vil rida igen
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Jag tycker att du ska ta hjälp av någon som kan peppa och stötta. Själv har jag haft det väldigt kämpigt med min häst. Hon har varit skadad, haft problem med att snubbla och gå ner på knä, etc. Jag var JÄTTERÄDD för att hon skulle gå omkull med mig. När hästen var friskförklarad vågade jag ändå inte rida henne ordentligt, och det krävdes stöttning från en kunnig person som även har ridit hästen och som vet vad jag kan kräva och klara av. Med hennes hjälp vågade jag mer och mer, och nu är jag inte ens feg längre... ;) Bara lite försiktig, och det tycker jag är sunt! Ta hjälp :)!
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

jo jag har en kvinna som ska hjälpa mig. de är ju de jag vill, vill ju att allt ska bli som de "var" eller hur man ska säga.. å jag är övertygad om att jag kommer komma tillbaka.. å jag har bestämt mig för att sätta små mål som ska klaras av varje vecka så att men varkligen inte bara står å stampar på samma ställe.. så att man kan komma framåt
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

*kl*

Idag blev det en ny dressyrsadel. Jag tyckte den låg bra och hästen verka gilla den. Ska försöka få tag i en sadelgjord som är tillräckligt kort :)


 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

kl

idag har de varit en dag full med lycka.. hade som mål i veckan att våga ta minst ETT galoppsteg.. idag hände de:D
de var först av misstag då vi missförstod varandra lite å han la in ett galoppsteg i skritten, jag sitter å tänker "va fasen hände?, han tog ett galoppsteg, jag ska fasen ta ett par steg" å så gjorde jag de.. först höger galopp på rakt spår i kanske 4 steg sen i vänster galopp på rakt spår i ca 4 steg, sen en sista gång då gjorde jag fler steg in på en volt, ett HELt varv:D är såååååå glad å lyckan bara rusade i kroppen.. jag hade gjort de! jag galopperade! å såååå underbart mysig galopp har han.. å så fort jag bad honom sakta ner så gjorde han de.. dock så saktade han av till skritt å nästan stillastående.. haha men de är jag som hamnar i obalans.men de får vi jobba på.. är bara såååå glad just nu:D jag vågade!! trots att de blåste, men de brydde han sig inte om..han bryr sig inte om speciellt mycket å de är sååå skönt slappnar av mer å mer för varje gång jag sitter på honom.. travade på långa tyglar åxå. dessutom har han stått sen i onsdags å de märktes inte.. såååå glad..
han får även mat ute nu åxå,han står helt still i gången nu, å han kastar knappt med huvudet alls när man kommer med tränset=) å INGENTING under ridtur eller jobb. flyttade sig enbart en gång från pallen när jag skulle hoppa upp:D bra dag!
ville bara dela med av min lycka:D
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

tack snälla.. ! :D ja jag njöt kan jag säga :D ska se om de går lika bra i morgon.. sen ska jag nog försöka våga mig ut i skogen ensam.. kan iof inga ridvägar men itne han heller så vi kan utforska lite tillsammans:D
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Tänk positivt klart det kommer gå lika bra imorgon :) Bättre att ta lite försiktigt så du hittar balansen och självförtroendet. Ett steg är bättre än inget. Och glöm inte att andas så kommer det gå bra ;)
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

ja:D när jag galopperade sista gången in på volt å massa steg så kändes de bra faktiskt:D å kände att han tyckte om de åxå..
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Va härligt det låter!! Vad skönt för dig att du hittat en häst som du redan litar såpass mycket på. Kommer garanterat gå hur bra som helst för er i fortsättningen :)
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Grattis till galoppen!


Ringde på annons i går. Kallblodstravare 8 år. Startat på travet. Skrittad och travad men inte galopperad. Inte något utbildad egentligen. Måste vara skodd då han enligt henne fnasar sönder hovarna, kan inte säga om han är trafiksäker då hon bor mitt i skogen. Överviktig och inte riden sen i höstas.
Vill ha 20 000 för honom och det tycker jag är mycket!
Är jag en snål smålänning som tycker att det priset är väl högt.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Nej det är absurt högt, om man jämför med vad andra ridtravare (eller andra hobbyridhästar) kostar. Det är ett rimligt pris för en rid-kallblodstravare som är fin att rida i alla gångarter, kan skänkelvikning och framdelsvändning, är inhoppad.

Men det är inte högt för en häst rent generellt :P.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Har ni några då och nu bilder?

Har så segt internet så den ville inte visa filmerna :(

jag hade lite pippi på att göra då och nu bilder förra året så slänger in några ;)

Rid då och nu!


Hoppnings då och nu!


Vikt då och nu!


Vikt då och nu :)
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Grattis till galoppen!


Ringde på annons i går. Kallblodstravare 8 år. Startat på travet. Skrittad och travad men inte galopperad. Inte något utbildad egentligen. Måste vara skodd då han enligt henne fnasar sönder hovarna, kan inte säga om han är trafiksäker då hon bor mitt i skogen. Överviktig och inte riden sen i höstas.
Vill ha 20 000 för honom och det tycker jag är mycket!
Är jag en snål smålänning som tycker att det priset är väl högt.

Lät dyrt det tycker jag med....Pojken kostade 15 000kr och var i ungefär samma ålder. Han hade i och för sej dåliga hovar och var överviktigt....men kunde skritta, trava och galoppera. Var trafik säker och jag fick sadel,träns, loksele och två täcken med.
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Han är definitivt snyggare på de senaste bilderna! Bra jobbat och det var roligt att se vilken stor förbättring det blev genom åren :)
 
Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Längesen jag skrev här känner jag!

Min fina flisan är helt sjukt fin i dressyren just nu. Går helt klockrent och ska hon få starta lite dressyr till våren. En riktig dressyrponny har jag!:)

Kombinerar detta med härliga uteritter nu när våren är här! Awesome. :love:
 

Liknande trådar

Bukefalos Jag kan inte följa en tråd för att jag har trådskaparen på Ignorera. Jag har manuellt valt att följa tråden men får inga notiser när nya...
Svar
10
· Visningar
456
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
343
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
92 93 94
Svar
1 869
· Visningar
98 619
Senast: Kilauea
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp