Bukefalos 28 år!

Skogsmulle-tråden 3!!

Gött att han blivit piggare.

Var med på pay & riden på kompisens nordis. Vi red L:D4 som är en travklass med volter och bågar som i L:B fast utan galopp. Red ihop strax över 76% iaf. Domaren hade sagt att nordsvensken var den hästen som gick stadigast i form av de ca 18 ekipage som var med den dagen :).

Var och kollade på en häst i måndags. Höll på att dimpa i backen redan inom 10 minuter!! Kan ju säga att den hästen inte var speciellt intressant efter det ;)
5-årigt vbl som aldrig varit körd. Riden rakt fram på väg i ca 3 månader lite sporadiskt. Skulle inte vara tittig utan mer nyfiken. Fick se några barn röra sig i en trädgård, reste sig upp och vände på bakdelen......hängde lite löst där.....
Kravlade mig upp och red väl en halvtimme men det kändes inte bra alls.
Ja ja, det är väl bara att fortsätta leta.
 
Den hade inte gjort något utan bara gått i hagen, inte inkörd eller så. Var oreggad pg a att uppfödarna inte betalade in fölavgifen eller nåt.
Väl grön för mig som blivit klok och förståndig på äldre dar ;)
Det skulle stå L : D 4 men blev en smilies istället
 
Sofia var på grimashumör idag:

5_536d27d32a6b2292fbf669aa.jpg


Det blev ingen ridning idag, men väldigt mycket hagmys i stället :love:

Red dock häromdagen, ridturen avslutades med lite dressyr på fältet:

sofia_5367e8cde087c30639068cce.jpg
 
Nu har det flyttat hit en ny skogsmulle.
Kom i torsdags kväll så det enda jag gjort är att borsta, fixa hovar och lett honom mellan stall och hage. Förhoppningsvis så blir det en skrittrunda idag om gubben kan följa med och leda Jollan. Den här stackarn har knappt varit hemifrån så han har många nya intryck att smälta.
Hoppas iaf att han ska vara lika trevlig som vid provridningen men det var ju på välkända marker för honom.


com/user/Andorra_1985/media/Pepsi/DSC_1754.jpg.html]
DSC_1754.jpg
[/URL]
 
*kl*

Oj här har man missat lite grann ser jag...men blir väl så när man flyttat till hus och sitter utan internet...

Andorra: Va roligt med ny häst...funkar det bra?

NightRain: Fina bilder :)

LindgrenV: Mysiga bilder :)

Pojken är lite halt han. Måste ha busat och gjort nå tok i hagen. Om i musklerna alldeles vid bogbladet typ. Hittade några trigger punkter där han reagerade på. Så nu masserar vi med eteriska oljor och arnika och promenerar. Känns egentligen fel att motionera en halt häst men han blir ju så mycket bättre när han rör på sej så då får det bli så.

Plus att det är en liten speciell dag i dag för Pojken fyller 16 år :banana::bump:
 
Mina har fått flytta till sommarbetet för någon vecka sedan och de verkar trivas bra.

Ibland är det bättre de rör på sig så gott det går.

@Andorra vad heter den nya skönheten?
 
Mina har fått flytta till sommarbetet för någon vecka sedan och de verkar trivas bra.

Ibland är det bättre de rör på sig så gott det går.

@Andorra vad heter den nya skönheten?
Skönheten heter Pepsi och är 7 år gammal. Sporadiskt riden de sista två åren så vi har varit ute och skrittat med sällskap 4 ggr nu. Allt funkar bra och jag hoppas att han fortsätter ha det här vänliga sätt som han har visat hittills.

Vi ska ta det lugnt. Ingen anledning att stressa. Kommer att öva lastning så småningom då han bara har åkt 3 ggr i hela sitt liv. Han var totalt dyngsur när han klev av kärran hemma. Ägaren körde upp honom till mig för hon ville se vart han hamnade.
Han är 75% halvblod och 25% tinker.
 
vad gör alla här inne då? själv har de inte blivit så mycket i skohgen då jag ridit endel själv.. å inte kan vägarna så bra.. men har haft med mig min sambo två gånger, en gång på cykel å en gång sprang han bredvid.. de tyckte min var skoj för så fort sambon försvann ur sikte så ville han springa på.. riktigt kul:D
 
vad gör alla här inne då?

Pojken är fräsch igen...fick massage i måndags och hon hittade inge större fel lite låsningar i bog...bakom bogblad och i ländryggen som hon fixade...plus att hon sa att jag skulle ha en stor klapp på axeln för Pojken var i väldigt fin form för att vara fjording....känns ju jätte kul att höra :) och sen efter massagen skulle ja ha ridit men det har regnat....ny inköpta huset har tagit sin tid men en kompis ska ta honom i helgen så hoppas det finns mer tid att motionera honom lite mer seriöst nästa vecka.
 
vad gör alla här inne då? själv har de inte blivit så mycket i skohgen då jag ridit endel själv.. å inte kan vägarna så bra.. men har haft med mig min sambo två gånger, en gång på cykel å en gång sprang han bredvid.. de tyckte min var skoj för så fort sambon försvann ur sikte så ville han springa på.. riktigt kul:D

Gör inte speciellt mycket. Har varit ute i skogen några gånger med nya hästen. Antingen med ridsällskap eller så har gubben varit med och lett Jollan. Motionerar 2 hästar och en sambo på en gång ;) den enda som inte får motion är ju jag.....
Var ute och red själv på Pepsi i onsdags och det var väldigt problemfritt. Han knatade på som vanligt men gnäggade 3 ggr efter Jollan. Känns lovande så här långt.

Kompisens häst blev helt rabiat vid hopsläppet så de fick åka hem dagen efter. Snacka om att jaga!!







 
Härliga bilder @Andorra! Fungerar det bra med den nya i stallet efter att kompisens häst åkte hem?

Mina rids inte så mycket för tillfället. Är hemma ungefär varannan vecka så de får ta det lugnt.
Idag var dock jag och Pepsi ute på tur ner till sjön. Riktigt härligt väder!


En bild på den nya sadeln som Pepsi lade sig i vattnet med. Hann få upp henne innan hon började rulla sig :)
 
Ingen ridning alls här på nästan två veckor. Hästen började fungera lite sämre igen, och ETn hittar inga fel på hästen. Hovis tycker att hon känns helt okej också när han lyfter och grejar. Så kanske är JAG sned igen? Jag har haft lite problem med ryggen sedan vi hämtade riktigt stora tunga höbalar för några veckor sedan. Imorgon ska jag ÄNTLIGEN till naprapaten så hon kan titta på mig. Hoppas att jag är sned (ja, jag VET att det låter konstigt ;) ) och hoppas att det är det som har gjort hästen lite "skum"!
 
på söndag åker jag till ullared! wiee!! då ska de shoppas :D nåt speciellt som nån tycker att jag bör köpa där som är bra att ha till hästen som är billigt?:P
 
på söndag åker jag till ullared! wiee!! då ska de shoppas :D nåt speciellt som nån tycker att jag bör köpa där som är bra att ha till hästen som är billigt?:P
Täcken är billigt och de håller bra kvalité till det priset. Renons insektspray!!! Finns inte billigare att få ta i någonstans. Köpte 3 flaskor i söndags (89,95 kr/L)
Sen är väl handskar, ridbyxor, strumpor och sånt också billigt.
 
tack.. ja flugspray behövs.. å strumpor.. ridbyxor vet jagiten finns till mig dock annars hade jag köpt på mig de åxå:P hur är utbudet påridskor? har dom herridbyxor?
täcke tänkte jag åxå kolla på.. ungefär vad ligger priserna på på ett regntäcke?
 
tack.. ja flugspray behövs.. å strumpor.. ridbyxor vet jagiten finns till mig dock annars hade jag köpt på mig de åxå:P hur är utbudet påridskor? har dom herridbyxor?
täcke tänkte jag åxå kolla på.. ungefär vad ligger priserna på på ett regntäcke?
Regntäcken tror jag brukar ligga på 300-400. Tror de har herridbyxor och ridskor har de typ blundestonemodell såg jag.
De har ganska stort sortiment , kollade inte så noga i söndags, min sadelkammare är full :D. Måste kolla vilken storlek Pepsi har på täcken. Passar inte 145 så lär jag få köpa några större. Vi ska säkert till Ullared några gånger till i sommar. Dottern har sommarstuga i Falkenberg :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
324
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
85 86 87
Svar
1 729
· Visningar
90 421
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: hamilton1
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
801
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp