Bukefalos 28 år!

Skumt meddelande vid citatsvar

Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag kom nyss dit också. På jobbet :crazy: när jag tryckte på en annons på "Hästar under..." som fanns i högra fältet.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Det verkar kunna inträffa från vilken länk som helst verkar det som. Det troligaste är att ni alla som drabbas har ett virus/malware/trojan som inte hittas av (alla) antivirusprogram. Detta virus vidarebefordrar er till en eller flera andra webbsidor.

Varför vissa drabbats av dessa virus är oklart, men att det kan bero på en gammal java-version som nämnts tidigare är inte alls omöjligt.
Om problemen beror på en banner på Bukefalos eller någon extern länk i någon tråd är också svårt att veta.

Om någon vet något säkert program som hittar detta virus får ni gärna tipsa om det, att uppdatera java är också en bra idé innan ni försöker rensa er dator.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Frågan är varför det endast händer på Buke. Jag är inne på 3 andra forum och läser men det händer aldrig någonsannastans är just här. Nu klickar jag iofs inte runt lika mycket där som här. Det är helt enkelt fler trådar som intresserar mig här :D
Hur gör man för att uppdatera Java om man den inte säger till att man ska uppdatera (erkänner jag är idiot inom området)?
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Händer mig också samt även att det plötsligt började låta vilket försvann när jag bytte forumsida.

Det har förut hänt liknande saker på ett annat forum jag är medlem på och där har det alltid varit "länken till någons avatar" (uppladdad/från) eller själva googlereklamen.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Som sagt, enbart buke det händer på.

Och risken är ju rätt stor att jobbet spärrar buke om buke börjar skicka användarna till porrsiter.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Igår fick jag upp den blå sidan och idag dök porrsidan upp. Mitt vanliga virusprogram hittade inget otrevligt i datorn när jag scannade. Drog precis igång Malwarebytes (gratisprogram, rekommenderas!) och det har hittat suspekta filer. Om dessa kommit från bukesurfandet vet jag dock ej.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Som sagt, enbart buke det händer på.

Och risken är ju rätt stor att jobbet spärrar buke om buke börjar skicka användarna till porrsiter.

Ja det är ju skillnad på hingstar och hingstar :D

Nej det vore inte bra om jobbet spärrade Buke. Tänkte faktiskt inte på det. Låter nog bli att surfa från jobbdatorn så länge.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Nu råkade jag också ut för det... Allt blev jättesegt och sen kom jag till den där download-sidan.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl

Igår fick jag upp den blå sidan och idag dök porrsidan upp. Mitt vanliga virusprogram hittade inget otrevligt i datorn när jag scannade. Drog precis igång Malwarebytes (gratisprogram, rekommenderas!) och det har hittat suspekta filer. Om dessa kommit från bukesurfandet vet jag dock ej.

Jag har också fått upp den blå sidan och porrsidan, scannade min dator med programmet du rekommenderade och det hittade inget alls i min dator. Så det känns inte som att det är något vi har i våra datorer utan att det är något med buke? :crazy:

Men jag ska egentligen inte uttala mig hehe, är inte så bra på sånt här.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Samma här. Sonen som är riktigt duktig på datorer gick igenom min dator igår och det finns inget virus på min dator iallafall. Det måste vara något på buke.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Hej!

Använder Mac och har aldrig haft problemet som beskrivs.

Rolle
IpL
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

KL

Jag kör Firefox (och virusprogram Avast) och har de senaste två dagarna blivit skickad till porrsajten och fått upp download-rutan flera gånger. Har inte haft några som helst problem på något annat forum/hemsida/blogg mm. Känns inte riktigt ok det här.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

*kl*

Nu kom den blå downloadrutan igen. När jag tryckte på Nya inlägg. Tack o lov så har jag inte hamnat på nån porrsida. Peppar, peppar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Enya
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 275
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 548
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Växtnäring
  • Betyg idrott högstadiet
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp