Släkt, vänner och barn

Först och främst, jag tar aldrig med mig hundarna bort till folk. Möjligen kan mopsen få hänga med om uttryckligt önskemål finns, men annars föredrar jag att lämna mina hundar hemma. När vi har gäster hemma hos oss så brukar det inte vara några problem. Min mamma var aktiv hundmänniska och uppfödare under många år, så hon vet hur man uppför sig kring hundar. Syrran har egen hund och hennes barn har aldrig varit speciellt intresserade av att hålla på med våra hundar. Brorsan är ganska ointresserad av hundar, liksom hans fru och barn. Till detta så har jag hundar (främst chowarna) som inte har något intresse av att vara upp i folk, utan de hälsar artigt och går sedan och lägger sig.
De få gånger vi har folk hemma som uppför sig olämpligt (t ex för på mot hundarna) så sätter chowarna direkt gränser genom att skälla ut dem och gå därifrån. Dessutom säger jag ifrån att de inte kan göra så då hundarna inte uppskattar det. För mig är det självklart att sätta gränser om folk uppför sig olämpligt mot hundarna. Däremot så skiter jag i om de vill sitta och mata hundarna. Vill de ha tiggande hundar så är det deras problem.
 
Jag håller undan hunden om det finns risk för att han dras igång eller om det är barn som vill "kladda" på honom (vilket han inte gillar). Är det för stökigt är han i koppel eller så sätter jag ut honom i bilen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 083
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 235
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 062
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 733
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp