Smileytest?

Sv: Smileytest?

speechless.png
- Jag gillar den här på sätt och vis, men för mig känns det inte så mycket "speechless" utan snarare något man använder när man insett att man sagt något dumt och kniper käft/lämnar diskussionen. Men med tanke på vissa diskussioners natur så känns det inte så troligt att det skulle hända :p

hilarious.png
- Gillar den på sätt och vis, men är gladare för den gröna vi redan har.

arghh.png
- Gillar! Den är väldigt uttrycksfull :D

I övrigt håller jag med vissa andra att :angel: och :idea: är lite för otydliga för att de ska kunna vara klockrena.

De övriga smileys i dina listor är inga som jag vare sig gillade eller såg något användningsområde för.
 
Sv: Smileytest?

Bara för att ställa till det ytterligare tipsar jag om några till:

wideyed.png
Jag gillar den här! Lite "nu trampade jag i klaveret", vilket skulle vara användbart för mig :D

arghh.png
Det här kan vara min nya favorit :love:

De andra från samma inlägg ser jag inte när jag skulle använda riktigt.

Annars tycker jag att :love: har blivit mycket bättre, även om den gamla fortfarande kändes mer "oh my god!"-förälskad.

:rofl: är bättre än den lila, den här skrattar liggandes, den andra såg mer ut att klappa golvet.

Jag gillar inte :down: som ser ut att klia sig i huvudet snarare än ge tummen ner och :grin: som ser lite ut som ansiktet svullnat upp i allergisk reaktion. O_o tror jag att jag skulle gilla mer om munnen var rakare.

Vilket jobb du har lagt ner :bow:
 
Sv: Smileytest?

*kl*

Fåse nu..

De jag tycker är ok:
:love:
:banghead: (bästa!)
:)
:mad:
:cool:


De inte gillar är:
:o (hade nog varit bättre om den tittade rakt fram)
:angel: (Jag tycker den ser så trött och tråkig ut)
:down: (Ser ut som om den kliar sig i huvudet)
:p (Får mig att tänka på en bråkig 3åring)
;) (Tror jag stör mig mest på att den ser ut att luta, ögonen är inte jämna)


Jag saknar samtliga av de gamla som inte finns kvar, men främst gamla
:angel: och :D
 
Sv: Smileytest?

kl

Snälla Gunnar kan vi inte få tillbaks gamla :angel :, : D och :idea : Jag tycker de uttrycker sig mycket bättre än de nuvarande.

:p
 
Sv: Smileytest?

KL

Försökt redigera de jag kommer vilja använda men som jag inte är nöjd med i sin nuvarande form. Men det är svårt när man aldrig gjort nåt liknande förut och det är så jäkla smått!

Före: :idea:
Efter:
idea_zps3d68d99a.png

Före: :D
Efter:
biggrin24_zpsde23ae35.png

Före: :angel:
Efter:
angel_zps4263985d.png

Före: :love:
Efter:
love_zps010f6f3e.png
 
Sv: Smileytest?

KL

Försökt redigera de jag kommer vilja använda men som jag inte är nöjd med i sin nuvarande form. Men det är svårt när man aldrig gjort nåt liknande förut och det är så jäkla smått!

Före: :idea:
Efter:
idea_zps3d68d99a.png

Före: :D
Efter:
biggrin24_zpsde23ae35.png

Före: :angel:
Efter:
angel_zps4263985d.png

Före: :love:
Efter:
love_zps010f6f3e.png
Efter-smileysarna ser ju ut som de gamla :angel: ;)
 
Sv: Smileytest?

cautious.png
- åh, den här är så fruktansvärt rar att det är helt galet. För mig uttrycker den skepsis, något som skulle kunna användas både mot vad någon annan skrivit samt mot vad jag själv skrivit.

sleep.png
- denna kan antingen användas när man är uppe för sent och borde lägga sig.

speechless.png
- denna skulle jag använda för att illustrera att jag känner mig dum när jag har haft fel, tex i en diskussion där jag trott mig ha rätt men överbevisats.

x3.png
- den här skulle jag antagligen inte använda, men den är fasligt söt. Den ser ut som en pikachu som håller inne en fis. :D

dead.png
- jag tycker den är asfin, men jag kan helt ärligt inte komma på något helt ok användsningsområde. Det enda jag kan komma på är som svar på något helt idiotiskt av någon annan typ "det där är så dumt att jag vill gå och dööö", men det är ju inte direkt trevligt.

facepalm.png
- Gillar poängen men håller med Sasse om att det inte är speciellt tydligt. Skulle använda den för att visa på att jag tycker att något är korkat.

nailbiting.png
- Den här speglar för mig en nervös väntan. Här kan jag tänka mig att den används typ inför en fölning, när häst/hund/barn/en själv väntar på läkaren/vetten, i diskussioner om någon TV-serie eller andra situationer när man väntar på ett svar på något.

woot.png
- Rar! Den skulle jag använda när det är något som är galet, roligt, häftigt.
 
Sv: Smileytest?

wtf.png
- Som förstärkning när något är äckligt. Typ "Grädde på spenatsoppa?
wtf.png
", "Okej, exakt VARFÖR användes tandborsten till städningen och ställdes tillbaka?
wtf.png
", "Råkade tappa saltkaret i soppan, men det var det enda jag hade hemma så fick äta upp ändå...
wtf.png
", "Den som förlorar vadet får byta avatar till Bingo Rimér!
wtf.png
" etc

wideyed.png
- toksöt! Skulle använda den när jag blev chockad av något, eller förvånad.
 
Sv: Smileytest?

sorry.png
- den här är lite söt. Men den skulle snarare i så fall ersätta :o kan jag då tycka, de speglar lite samma sak tycker jag.

meh.png
- den här är asfin. Dock så har den lite samma dryga uttryck som även finns i :cool: så det kanske inte är så bra.

arghh.png
- den här är hur bra som helst. För mig säger den "Uääääh!!". Så fort jag ska uttrycka att något inte är precis perfekt, jag kan tänka mig att den kan användas typ när ett djur, barn eller en själv gjort sig illa, när något gått sönder, när man gjort något klantigt...
 
Sv: Smileytest?

meh.png
- den här är asfin. Dock så har den lite samma dryga uttryck som även finns i :cool: så det kanske inte är så bra.

Fel. De uttrycker inte alls samma sak, hur kan du påstå nåt sånt? :cool:

Fel. De uttrycker inte alls samma sak, hur kan du påstå nåt sånt?
meh.png


See the difference? :cool: ;)
 
Sv: Smileytest?

Den övre är lite mer självgod, men i princip gör de det? Båda är lite dryga, "du är dum i huvudet"-stil?
 
Sv: Smileytest?

Nää, den coola fungerar ju lite mer sarkastiskt (på samma sätt som mad), den gröna ger ju enbart uttrycket att "du är dum i huvudet". Så upplever i alla fall jag dem. :)
 
Sv: Smileytest?

wtf.png
- Som förstärkning när något är äckligt. Typ "Grädde på spenatsoppa?
wtf.png
", "Okej, exakt VARFÖR användes tandborsten till städningen och ställdes tillbaka?
wtf.png
", "Råkade tappa saltkaret i soppan, men det var det enda jag hade hemma så fick äta upp ändå...
wtf.png
", "Den som förlorar vadet får byta avatar till Bingo Rimér!
wtf.png
" etc

Jamen PRECIS! En mycket användbar smiley som vi bara måste ha. Den matchar dessutom min mimik IRL perfekt.

Dentakus sambo: Nu får du faktiskt ta och lägga från dig datorn ett tag och plocka undan från bordet så att vi kan äta. Har du gjort nåt vettigt idag över huvud taget?
Dentaku: ...
(Dentakus sambo vänder sig bort)
Dentaku:
wtf.png
 
Sv: Smileytest?

Aha, jag ser den gröna som sarkastisk den med.

Dentaku, ja men preciiiis! :D

Linda, hmm, jo det har du nog rätt i.
 
Sv: Smileytest?

kl

Tycker fortfarande inte ett dugg om de nya, trots förändringar - de har blivit bättre men fortfarande inte i närheten av de gamla.

Men ":love:" är nog den jag stör mig mest på eftersom den gamla :love : var helt underbar. Bukes smileys har alltid varit SÅ BRA och nu känns de som vilka andra billiga forum-smileys som helst.

*slutklagat*
 
Sv: Smileytest?

*kl*
Jag har lagt till två nya nu, som jag fått intrycket av att många gillat.
Jag läser och tar till mig klagomålen på de nya, eventuellt kanske några små förändringar av de nya kan komma senare, att ta tillbaka någon av de gamla är det mycket liten sannolikhet för. Som jag ser det skulle jag i så fall ta bort alla nya, framförallt de med helt nya uttryck.

Även om en del kanske blivit lite sämre än tidigare anser jag att helheten är mycket bättre nu.
 
Sv: Smileytest?

Jag håller faktiskt med dig, trots att jag var väldigt skeptisk i början. Nu när du gjort en del ändringar så tycker jag att de allra flesta har väldigt bra uttryck nu och det blir, som du säger, en helhet.

(jag är dock glad att :banana: och :bump: är kvar!)
 

Liknande trådar

Tjatter Är det någon mer om kollar på Gift vid första ögonkastet Australien? Vad tycker ni om det annorlunda upplägget? Jag tror jag gillar det...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Palermo
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 322
Senast: Rosett
·
Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: peperoni2
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 586
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp