Bukefalos 28 år!

Smileytest?

Sv: Smileytest?

*kl*
Den gröna med stora ögon anser jag inte säga samma sak som den rodnande, den med stora ögon tycker jag betyder "är du inte riktigt klok".

Den rosa som ligger och skrattar (på ett bord) anser jag se bättre ut, men rullar på golvet anser jag nog inte att den gör vilket kan vara ett problem?!
 
Sv: Smileytest?

:laugh: Historien upprepar sig alltid!

(för övrigt anser jag att
wtf.png
bör införas)
 
Sv: Smileytest?

I ett tappert försök att vara lite mer accepterande... :cool:

Av dina förslag på smileys som inte är inlagda:
cautious.png
- Denna är rätt bra tycker jag. Konspirationssmiley...

dead.png
- Tolkar denna som helt gett upp hoppet om t.ex den man argumenterar mot. Skulle nog använda den.

facepalm.png
Facepalm :heart, den är dock inte helt klockren. Något liknande denna hade varit bättre:
facepalm2.gif


wtf.png
- Gillar Smirken mer än denna, men är inte helt förtjust i ögonen på smirken? De påverkar uttrycket negativt tycker jag.

I övrigt tycker jag dessa är otydliga och inte speciellt klockrena:
:down:
:angel:
:idea:
 
Sv: Smileytest?

Jag hade en fundering på att byta ut :grin: och lägga in
wtf.png
helt samma betydelse har de inte men kanske tillräckligt nära, men jag vet inte den allmänna meningen om detta.

Nejnejnejnejnej! Jag blev jättelycklig när jag kom in och såg att min älskade :grin: är tillbaka! Den andra säger inte alls samma sak, så jag tycker absolut inte du ska byta.

Och stort tack för mad och cool, nu börjar jag känna mig nöjd! :D
 
Sv: Smileytest?

wideyed.png
Riktigt söt, säger som någon annan att man kanske kunde lägga till lite röda kinder på denna och ersätta mot den andra? Fast den sistnämnda är också väldigt söt..

wacky.png
Denna hade jag nog bara använt vid enstaka tillfällen. Tex om det blivit något alldeles knasigt i min text eller liknande.

troll.png
Nä den hade jag aldrig använt..

sour.png
Gillar den gula varianten bättre

sorry.png
Extremt söt! Den gillar jag :)

meh.png
Lite mer nonchalant, gillas!

hilarious.png
Haha klockren! Gillas!

depressed.png
Hade jag personligen inte använt.

bored.png
Inte denna heller

arghh.png
Kanske hade använt denna ibland.. Den uttrycker sig väl iaf :D
 
Sv: Smileytest?

Den rosa rofl ser ut som att den sover och drömmer nåt trevligt. Den gröna gillar jag, det är jobbigt med smileys som rör sig.
 
Sv: Smileytest?

Jag vill också passa på att påpeka ett problem som jag tänkt på länge. eftersom :o har det kortkommando den har kan man inte skriva ord som slutar på : or utan att ha ett mellanrum mellan : och or. Lite synd att ändra ett så enkelt kortkommando kanske, men det är jättestörande och inte alls ovanligt att det hoppar in en :o på konstiga ställen på grund av detta.
 
Sv: Smileytest?

Jag vill också passa på att påpeka ett problem som jag tänkt på länge. eftersom :o har det kortkommando den har kan man inte skriva ord som slutar på : or utan att ha ett mellanrum mellan : och or. Lite synd att ändra ett så enkelt kortkommando kanske, men det är jättestörande och inte alls ovanligt att det hoppar in en :o på konstiga ställen på grund av detta.

Det är en bra poäng, blir lite märkligt när den hoppar in i en text av misstag (vilket den ofta gör)!
 
Sv: Smileytest?

Vill hugga min egen knapp också och säga att jag tycker att de nya smileysarna blev riktigt bra med de förändringar som gjorts. Vissa blev jättefina, andra helt okej.

Gladast är jag över att nya :D inte är grön längre :D
 
Sv: Smileytest?

hilarious.png
Tycker denna är för otydlig för att vara en "rofl". Men tycker inte att den gröna är särskilt klockren heller.

Kanske något liknande denna skulle vara något, om man nu absolut inte vill ha en rullande rofl:
emoji_zps05fad300.jpg
 
Sv: Smileytest?

Jag vill också passa på att påpeka ett problem som jag tänkt på länge. eftersom :o har det kortkommando den har kan man inte skriva ord som slutar på : or utan att ha ett mellanrum mellan : och or. Lite synd att ändra ett så enkelt kortkommando kanske, men det är jättestörande och inte alls ovanligt att det hoppar in en :o på konstiga ställen på grund av detta.

Bra poäng!

(för övrigt anser jag att
wtf.png
bör införas)
 
Sv: Smileytest?

*kl*

Tycker att :yuck: :eek: och :d inte är riktigt klockrena ännu..
:yuck: Ser ut som en grön katt med mustach?

:rage: Gillar jag inte, den är för otydlig, samma med O_o.. Det flyter liksom ihop på något sätt?

:) :D Har blivit bättre.

Dom här två :up::down:skulle jag också vilja ha lite "tydligare", syns inte tiktigt att det är handen den visar.. Har inte förstått vad dom gör men nu såg jag texten på dom.
 
Sv: Smileytest?

*kl*

Tycker att :yuck: :eek: och :d inte är riktigt klockrena ännu..
:yuck: Ser ut som en grön katt med mustach?

:rage: Gillar jag inte, den är för otydlig, samma med O_o.. Det flyter liksom ihop på något sätt?

:) :D Har blivit bättre.

Dom här två :up::down:skulle jag också vilja ha lite "tydligare", syns inte tiktigt att det är handen den visar.. Har inte förstått vad dom gör men nu såg jag texten på dom.
Håller med! :d ser ut som att den slickar i näsan, och :eek: vet jag inte riktigt vad det är som inte är rätt, men tror att det kanske är att den tittar åt fel håll?
 
Sv: Smileytest?

cautious.png
- Gillar! Vet inte hur mycket jag hade använt den förvisso, men vid väl valda tillfällen hade den definitivt använts. I varulvslekarna t.ex. :angel:

sleep.png
- Jättesöt! Hade antagligen använt den rätt ofta, typ varje gång jag är inne och skriver när jag egentligen borde sova..

dead.png
- Gillar denna också, och hade använt den vid väl valda tillfällen.

nailbiting.png
- Kan tänkas användas.

facepalm.png
- Gillar idén här, men tycker denna varianten är alldeles för otydlig. Jag tyckte det såg ut som om den fick en smäll, potentiellt av någon annan.

woot.png
wtf.png
- Gillar dessa på sätt och vis, men vet inte var de skulle användas.

wideyed.png
- Gillar! Är nästan lite samma uttryck som den gamla blåa : eek :

meh.png
- Jag är en meh-ig person så gillar absolut denna! :D

Förresten, jag tycker att :D har lite, lite för stort leende. Den fungerar som det är nu, men jag hade åtminstone gärna sett att leendet var lite mindre.
 

Liknande trådar

Tjatter Är det någon mer om kollar på Gift vid första ögonkastet Australien? Vad tycker ni om det annorlunda upplägget? Jag tror jag gillar det...
Svar
12
· Visningar
451
Senast: Palermo
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 349
Senast: Rosett
·
Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
292
Senast: peperoni2
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp