Sminktråden II

Hörrni, jag har sådana foundationproblem just nu. Nån som har nåt bra förslag?

Var inne på Kicks för någon helg sedan och hade bestämt mig för att investera i en dyrare foundation, eftersom de hade 20% och min hy är katastrofdålig för tillfället. Ingen av de jag var sugen på passade i tonen (Estée Lauders Double Wear/Lancome 24h Tient Idole). ALLT är för mörkt eller för gultonat. Sen provade tjejen color id på mig och jag måste ha väldigt konstig hudton eller nåt, för de enda förslagen som kom upp var i princip BB creams och puderfoundations. Men jag vill ju ha en flytande som är ordentligt täckande!
Är lite inne på MAC pro longwear nu men har hört att många får sämre hy av den, så jag vet inte om jag vågar? Just nu kör jag fortfarande på min CC från Lumene men dels tycker jag inte att den sitter så bra längre och dels är även den nu för mörk. :(

Min hy var en smärre katastrof ett tag och jag fick då rådet att prova Clarins Everlasting Foundation (105 nude) älskar den och köpt den ett par ggr nu :love: jag sminkar mig i stort sätt varje dag och den räcker 5-6 månader utan problem :) dessutom täcker den bra, sitter säkert även om du skulle svettas, bli blöt osv. Kicks tar 405 kr, så Lyko som är fraktfritt dessutom är nästan 100 kr billigare :)
Vad gäller MAC så provade jag också deras, min hy blev grådassig och hemsk. Så jag blev superbesviken av resultatet när den varit så hypad :(
 
@Lillelorden
Har du kikat på revlon colorstay? Jag ÄLSKAR den, den täcker hur bra som helst och ser inte kakig ut om du bygger på den. Jag har den i två färger, den ljusaste jag har är 150 buff och den är typ en nyans för ljus för mig nu då jag ändå inte har någon färg alls. Den är gultonad, men de har en i 100 Ivory också som ska vara rosatonad!.
Nu vet jag inte vad du har för hudtyp men jag har hört att de flesta gillar normal/dry version oavsett för att den täcker bättre. Såg något test på youtube också där en tjej med oljig hy jämförde de båda, och var det någon hon blev blank av var det av den för oily/combination skin. Jag har torr hy och den framhäver inte torra fläckar eller ojämnheter heller :). Jag kan vara extremt röd vissa dagar när min hy är irriterad, och denna täcker hur bra som helst. Finns på eleven :)
 
Senast ändrad:
Vad måste man ha från Nyx om man ska beställa från Cherryculture? :D

Och en bra primer sökes, från samma sida. Till fejjan alltså, inte till ögonen. :)
 
Har fått min anastasia dip brow pomade nu och ahhmagadd vad bra den är!! :love:
Hur har jag klarat mig i alla år utan den :eek: känner mig nästan lite lurad :down::rage: :D
 
Jag älskar Maybellines age rewind concealer i tonen "Brightening" under ögonen! Det absolut bästa jag provat. Osäker på om den säljs i Sverige men går definitivt att beställa från UK. Måste erkänna att jag inte vet om de djurtestar, ska sägas.

Vad jag har hört så djurtestar Maybelline!
 
Jag hittade mina makeupgeek-skuggor i brevlådan idag!
Placerade i två tomma MAC-paletter för er som blir förvirrade av loggan ;)


De känns hur fina som helst! Har bara swatchat änsålänge men ska testa dem på ögonlocken imorgon.


Överst: peaches and cream och glamorous
underst: creme brulee och cocoa bear


peaches and cream, glamorous, creme brulee, cocoa bear (dålig färgupptagning på bilden tyvärr, varmare i verkligheten)



Överst: shimma shimma och moondust
Underst: Latte och Bada bing



moondust, shimma shimma, latte, bada bing.


Är mycket nyfiken på att testa dessa, de känns väldigt lovande!
 
Jag hittade mina makeupgeek-skuggor i brevlådan idag!
Placerade i två tomma MAC-paletter för er som blir förvirrade av loggan ;)


De känns hur fina som helst! Har bara swatchat änsålänge men ska testa dem på ögonlocken imorgon.


Överst: peaches and cream och glamorous
underst: creme brulee och cocoa bear


peaches and cream, glamorous, creme brulee, cocoa bear (dålig färgupptagning på bilden tyvärr, varmare i verkligheten)



Överst: shimma shimma och moondust
Underst: Latte och Bada bing



moondust, shimma shimma, latte, bada bing.


Är mycket nyfiken på att testa dessa, de känns väldigt lovande!

Åh, blev kär i de färgerna! Jag älskar verkligen naturliga, lite skimmriga skuggor, så snyggt till allt! :D
 
Jag kan ju rapportera om att makeupgeek-skuggorna är helt fantastiska! Nästan som lorac-skuggorna som är mina favoriter, superkrämiga och lätta att jobba med och de sitter jättebra.

Och så vill jag tipsa om en variant av soft matte lip cream från sephoras egna märke, om ni har möjlighet att ta er dit. Denna är helt underbar, sitter verkligen som ett smäck. INGENTING blöder eller behövde ens bättras på på en utekväll från 21-05 trots en massa drinkar, shots och cider, och massa svettig dans. Love it!


Ser ju lite sjukt ut för jag missade ngn millimeter där i mitten men vad tusan ;)
 
Har fått min anastasia dip brow pomade nu och ahhmagadd vad bra den är!! :love:
Hur har jag klarat mig i alla år utan den :eek: känner mig nästan lite lurad :down::rage: :D

Den köpte jag också nu. Men har inte hunnit testa än. Tog dock i rödare färgen.

Har också köpt en ögonskuggepalett från Stila, Soul. Jättehärliga färger! Och sitter bra, som vanligt.
2 läppstift från Sephoras egen serie, ett matt och ett med lite skimmer i lite aprikos/kanel/honungs-aktigt. Har aldrig provat deras egna serie förr. Men de kändes sköna på och satt bra. Kommer absolut köpa fler.
Köpte också två eyeliners från Sephoras eget i olika bruna med lite skimmer i och en mörkgrön kajal. Funkar fint allihop de med. Den gröna pennan var en chansning iom att jag inte brukar ha annat än brunt eller ev svart. Men den blev jättefin på! Satt himla bra idag trots låååång resa från USA via London.
Köpte även en mascara från YSL som ska ge lösfranseffekt, i brun. Skitfin och bra..

Hittade en batterivärmd fransböjare i en fyndkorg, 3 dollar. Så den tog jag iom att min från Blinc sagt upp sig.

Hade hoppats köpa lite mer saker på flygplatsen i Miami. Men vi hetsade förbi första tax free och tänkte handla på den innanför säkerhetskoll etc. Den visade sig dock vara pytteliten och hade inte mycket. Så det blev bara mascaran där. Trist!
 
@nexxa
@nyponros

Tack för tipsen (såhär 100 år efteråt :p )!

Har inte provat Clarins, men känner mig lite tveksam till märket i allmänhet efter att ha fått en reaktion på deras hudvård :(
Men foundation kanske är helt annat, ska kika lite på det. :)

Colorstay har jag två stycken :D Både Ivory och Buff. Ivory är liiiite för ljus och Buff liiiite för gul. Slog mig nu att jag ju skulle kunna blanda. Idiot :idea:!

Just nu har jag faktiskt en foundation från Exuviance som jag köpte när jag köpte hudvård av samma märke (nypon, var det du som hade testat deras hudvård?). Det funkar helt okej! Den är åtminstone ljus nog i färgen och sitter helt okej, men täckningen är väl medium på sin höjd. Huden har blivit lite bättre, så det är okej. Men jag blir liksom aldrig riktigt nöjd med sminket när basen inte är snygg. Wäh wäh, I-landsproblem. :p
 
Har varit sjuk i flera dagar och gått osminkad. Idag kompenserade jag genom att helt enkelt i ren tristess köra på med rubbet :D
2014-12-07-2141_5484bb842a6b226452f0515c.jpg

2014-12-07-2141_5484bb8d2a6b228c02929718.jpg
 
@Lillelorden Jag är extremt ljushyad, och då menar jag extreeeemt. ALLT är för mörkt. Är även väldigt rosig (gissar att det är mild rosacea) och känslig hy, även om jag inte har något finnar/problem. Jag gillade täckningen på Clarins Everlasting (använde den ett tag även fast den var för gul för mig) men den torkade ut min hy väldigt.. Jag har verkligen provat det mesta.. Är rosa i ansiktet och på bröstet men har gula undertoner. Är alla MUAs mardröm.

Beställde Total Cover Cream Foundation från Cover FX och jag gillar den, även fast den är ganska fet. Men med bra puder är den fin! Och för ljus för mig!!! :nailbiting: Har äntligen hittat en foundation jag kan göra konturer med!

Anyways. Har till slut, efter sisådär 4-5 år hittat THE foundation! Studio Fix Fluid från MAC :love: Har den i deras ljuaste nyans och den är bara en gnutta för mörk nu på vintern. (syns om man vet vad man ska kolla efter och är i solen) Den är lätt, känns fräsh och går att bygga upp till heltäckande.
 
För fyra år sen köpte jag en ögonskuggstrio från DuWop som jag aaavgudade! Världens finaste färger och bara helt underbara att ha på sig. Tyvärr har de sen dess inte gått att få tag på.. Men nu har jag har hittat den!! Skuggorna finns med i en palett på 9 skuggor. Lyckan! Så har beställt den från USA nu. :bump: De har även ett venom lipgloss som jag inte heller har kunnat få tag i.. Men jodå, fanns på samma sida!
Slängde ner lite borstar från RT också. :bump:

GOD JUL TILL MIG! :love:
 
@Lillelorden du är så otroligt vacker :love:

Jag blandar mina colorstay! Har buff som är lite för ljus och 200 nude (tror jag det är) som är lite mörk nu, tillsammans blir det perfekt. Orkar inte blanda varje gång så har gjort en mix i en tom provburk från clinique på typ 7 ml så att det räcker några gånger :D
 
Hej alla fantastiska smink-människor!
Jag undrar om ni har koll på var man bäst och billigast köper dels en Tangle-teaserborste (helst inte helrosa) och en brun (gärna så ljus som möjligt) mascara? :bow: (försöker hitta på bra julklappar :idea:)
 
Hej alla fantastiska smink-människor!
Jag undrar om ni har koll på var man bäst och billigast köper dels en Tangle-teaserborste (helst inte helrosa) och en brun (gärna så ljus som möjligt) mascara? :bow: (försöker hitta på bra julklappar :idea:)

Allt som oftast köper man alltid billigast smink och tillbehör från Usa eller England, Så kolla sådana sidor. Typ hqhair.com eller beautybay
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 071
Senast: MJLee
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp