Bukefalos 28 år!

Sminktråden II

Varför finns det så många olika foundations... :meh: Jag har normal till torr hud (har yttorr hud men det är under kontroll just nu) jag vill ha en lätt foundation men som ändå täcker bra eller som man kan "bygga på". Vill ha ett lite mer matt resultat men det får inte torka ut huden.

Några förslag? :D

Jag använder Smashbox Liquid Halo. Den blir väldigt naturlig och lätt på. Täcker rätt bra iaf. Halvmatt resultat.

Vill jag mer fukt och mindre matt resultat använder jag en CC-kräm från Biodroga. Den täcker bra och ser också naturlig ut på.

Jag har ganska torr hud.
 
@lisa412 Vill du testa en budgetvariant kan jag verkligen tipsa om denna:



Jag har torr hy men blir lätt varm i ansiktet och ser därför blank ut halva sommaren... Ville testa något matt (har inte trott att det skulle funka innan) och köpte denna på ica maxi för inga pengar alls typ. Den är så över förväntan! Glider på jättelätt, täcker bra och ger ett fräscht matt resultat, inte livlöst och torrt utan mer "velvet". Jag har haft den på hela dagar när det varit supevarmt och jag svettats i omgångar (frächt jag vet) och den ser faktiskt grym ut även efter såna förhållanden. Lägger sig inte i torra partier och ser inte kakig ut. Ska testa att köpa en vinternyans sen också och se om den funkar på min hy även vintertid :D

Lägger in två olika sminkningar där jag har på mig den foundationen:


 
@lisa412 Vill du testa en budgetvariant kan jag verkligen tipsa om denna:



Jag har torr hy men blir lätt varm i ansiktet och ser därför blank ut halva sommaren... Ville testa något matt (har inte trott att det skulle funka innan) och köpte denna på ica maxi för inga pengar alls typ. Den är så över förväntan! Glider på jättelätt, täcker bra och ger ett fräscht matt resultat, inte livlöst och torrt utan mer "velvet". Jag har haft den på hela dagar när det varit supevarmt och jag svettats i omgångar (frächt jag vet) och den ser faktiskt grym ut även efter såna förhållanden. Lägger sig inte i torra partier och ser inte kakig ut. Ska testa att köpa en vinternyans sen också och se om den funkar på min hy även vintertid :D

Lägger in två olika sminkningar där jag har på mig den foundationen:




Tack för tipset! Jag har också varit tveksam till allt som säger sig vara matt för jag inbillar mig att det bara blir torrt och kakigt då. Den ser ju jättefin ut på dig så jag kanske borde testa!
Vad har du på läpparna på sista bilden förresten? Ser superfint ut! :)
 
Ja gör det :). Den förvånade mig!

På sista bilden har jag rebecca stellas lipliner i "pampered". Den ska vara en nude men på mig är det en "greige" gammelrosa. Min pojkvän tycker att den ser lite sjuklig ut på mig men jag gillar det, lite 90s vibe ;)
 
@lisa412 Vill du testa en budgetvariant kan jag verkligen tipsa om denna:



Jag har torr hy men blir lätt varm i ansiktet och ser därför blank ut halva sommaren... Ville testa något matt (har inte trott att det skulle funka innan) och köpte denna på ica maxi för inga pengar alls typ. Den är så över förväntan! Glider på jättelätt, täcker bra och ger ett fräscht matt resultat, inte livlöst och torrt utan mer "velvet". Jag har haft den på hela dagar när det varit supevarmt och jag svettats i omgångar (frächt jag vet) och den ser faktiskt grym ut även efter såna förhållanden. Lägger sig inte i torra partier och ser inte kakig ut. Ska testa att köpa en vinternyans sen också och se om den funkar på min hy även vintertid :D

Lägger in två olika sminkningar där jag har på mig den foundationen:



Asfint verkligen!! :)
Upplever du att den är bättre än den vanliga Fit me?
Den lägger sig nämligen typ överallt på mig.. I alla linjer och vrår :p
 
Asfint verkligen!! :)
Upplever du att den är bättre än den vanliga Fit me?
Den lägger sig nämligen typ överallt på mig.. I alla linjer och vrår :p

JA! Jag gillar inte vanliga Fit me alls (concealern är jättebra, men inte foundationen), den täcker dåligt och som du skriver glider runt och...nej. Som en dålig tinted moisturizer typ. Denna är inte alls lik :)
 
JA! Jag gillar inte vanliga Fit me alls (concealern är jättebra, men inte foundationen), den täcker dåligt och som du skriver glider runt och...nej. Som en dålig tinted moisturizer typ. Denna är inte alls lik :)

Ah, gött. Kanske värt ett försök.
Ska dock troligtvis kosta på mig min första Macfoundation alldeles snart, pga bröllop. :D
 
14dltzo.png


Mitt favoritmärke + penslarna is to die for :heart
 
Nu har jag inte läst hela tråden, så det kanske ni redan pratat mycket om, men jag undrar hur ni gör mer era ögonbryn. Jag har en bra form på mina, men de är lite tunna. Jag har kollat lite olika videos på youtube och försökt sminka ögonbrynen för att få dem lite tjockare, men tycker bara det ser väldigt målat ut och int så naturligt som jag skulle vilja ha det. Har ni några tips?
 
Ja gör det :). Den förvånade mig!

På sista bilden har jag rebecca stellas lipliner i "pampered". Den ska vara en nude men på mig är det en "greige" gammelrosa. Min pojkvän tycker att den ser lite sjuklig ut på mig men jag gillar det, lite 90s vibe ;)

Pojkvänner.... :meh:

:p
 
Nu har jag inte läst hela tråden, så det kanske ni redan pratat mycket om, men jag undrar hur ni gör mer era ögonbryn. Jag har en bra form på mina, men de är lite tunna. Jag har kollat lite olika videos på youtube och försökt sminka ögonbrynen för att få dem lite tjockare, men tycker bara det ser väldigt målat ut och int så naturligt som jag skulle vilja ha det. Har ni några tips?

Anastasias Dip Brow Pomade! Det är ett färgat vax du målar på med en bryn-pensel. Ser mycket naturligare ut än pennor eller skuggor. Sitter bra med.
 
Anastasias Dip Brow Pomade! Det är ett färgat vax du målar på med en bryn-pensel. Ser mycket naturligare ut än pennor eller skuggor. Sitter bra med.
Håller helt med. Jag blir ganska svettig i jobbet och torkar således bort svett kring ögonbrynen mycket, men färgen sitter kvar en hel dag. :up:

KL
Jag är heeelt kär i Juvia's Nubian 2 palette men det går ju inte att få tag på en här i Sverige. Jag kommer dödens dö :arghh::(
 
Jag fick hem en beställning ifrån Colourpop igår, ett märke jag varit sugen på länge och som ntligen börjat skicka över hela världen :). Produkterna har en moussig formula men är ändå inte kräm, svår beskrivning men de känns lite "bounciga". Såå fina! 3 ögonskuggor, en rouge och en highlighter, en brow pomade och en "brow wiz", och 5 läpprodukter.








Highlightern kom tyvärr trasig men tack vare formulan gick det bra att bara pressa ihop den igen.



Ögonskuggan, kinderna, läpparna och brynen är colourpop :)
 
Anastasias Dip Brow Pomade! Det är ett färgat vax du målar på med en bryn-pensel. Ser mycket naturligare ut än pennor eller skuggor. Sitter bra med.

Tack! Nu kommer nästa projekt, att lista ut vilken färg jag ska ha. Ska man ha flera färger för att få lite olika nyanser på brynen?
 
Tack! Nu kommer nästa projekt, att lista ut vilken färg jag ska ha. Ska man ha flera färger för att få lite olika nyanser på brynen?

Om du ska ha fler färger beror väl isf på om du vill ha mörkare bryn en dag etc.
En färg räcker fint per gång sas.
Du väljer färg beroende på egen hårfärg och brynfärg. Och baserat på om du vill ha en naturlig look eller mer markerade bryn.
 
Om du ska ha fler färger beror väl isf på om du vill ha mörkare bryn en dag etc.
En färg räcker fint per gång sas.
Du väljer färg beroende på egen hårfärg och brynfärg. Och baserat på om du vill ha en naturlig look eller mer markerade bryn.

Okej, tack. Känns fortfarande lite som en djungel. Jag är naturligt mörkblond och har bruna ögonbryn, hur ska jag veta vilken av alla bruna alternativ som passar?
 
@nyponros Måste bara tacka dig igen för foundationtipset! Idag har jag testat den. Jag har varit ute hela dan och det har varit varmt som ett as och jag har svettats. Jag är lite glansig men inte i närheten av hur glansig jag brukar bli. :up: :bump:
 
Är det någon av er som testat en rengörings"borste" i silikon i stil med Foreo LUNA? Jag funderar på att slå till att köpa en play som test.
 
Jag fick hem en beställning ifrån Colourpop igår, ett märke jag varit sugen på länge och som ntligen börjat skicka över hela världen :). Produkterna har en moussig formula men är ändå inte kräm, svår beskrivning men de känns lite "bounciga". Såå fina! 3 ögonskuggor, en rouge och en highlighter, en brow pomade och en "brow wiz", och 5 läpprodukter.








Highlightern kom tyvärr trasig men tack vare formulan gick det bra att bara pressa ihop den igen.



Ögonskuggan, kinderna, läpparna och brynen är colourpop :)

Spännande, också sugen på att testa något från det märket. Hur var brow pomade "brow wiz" jämfört med andra märken?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 799
Senast: Halcyon
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
964
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 610
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
28 317
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp