Bukefalos 28 år!

Sminktråden II

Om man är superblek, finns det något bra contouring kit?

Anastasias puder i light to medium, skuggan i mitten är "askig" och skitsnygg på oss "nordiskt grundbleka" och när jag solar eller kör lite gyllene ton så tar jag lite mer bara, älskar det kittet, värt varje krona och lite till! :love:
 
Anastasias puder i light to medium, skuggan i mitten är "askig" och skitsnygg på oss "nordiskt grundbleka" och när jag solar eller kör lite gyllene ton så tar jag lite mer bara, älskar det kittet, värt varje krona och lite till! :love:

Åh tack!

Jag ska kika på den. :)
 
En BRA grå ögonskuggspalett med matta skuggor? Tips @nyponros ? bukes sminkexpert:p prisklass mellan.

Haha vad söt du är :D. Tyvärr kan jag inte komma på någon palett att rekommendera som bara innehåller matta grå skuggor... jag använder inte mycket sånt själv utan kör på bruna toner för det mesta, de få paletter jag har med grå/svarta skuggor är mixade med skimmer i också. Men kan du tänka dig kalla bruna toner så rekommenderar jag verkligen urban decay naked2 basics.

Såhär ser den ut:
604214922761_naked2basics_alt2.jpg

Riktigt bra kvalitet på skuggorna och helt matt. Lagom kompakt storlek och bra pris, 270 kr på kicks.se :)
 
Såhär såg jag ut igår:



Jag använde anastasia beverlyhills ögonskuggor från en liten palett jag plockat ihop på kicks hemsida.




På kinderna har jag NARS douceur och anastasia beverlyhills contour kit.
På läpparna har jag rebecca stellas lipliner i pampered och anastasia beverlyhills lipgloss i undressed.
Ögonbrynen är milanis stay put brow color i natural taupe. Riktigt bra alternativ till ABH dip brow och borsten som kommer med på köpet är riktigt riktigt bra! Kostar 145 kr som set (till skillnad från ABH som kostar 255 kr utan borsten)
 
Haha vad söt du är :D. Tyvärr kan jag inte komma på någon palett att rekommendera som bara innehåller matta grå skuggor... jag använder inte mycket sånt själv utan kör på bruna toner för det mesta, de få paletter jag har med grå/svarta skuggor är mixade med skimmer i också. Men kan du tänka dig kalla bruna toner så rekommenderar jag verkligen urban decay naked2 basics.

Såhär ser den ut:
604214922761_naked2basics_alt2.jpg

Riktigt bra kvalitet på skuggorna och helt matt. Lagom kompakt storlek och bra pris, 270 kr på kicks.se :)
Snygga! Märkte att det är svårt att hitta gråa matta skuggor. Sen då man beställer på nätet är det svårt att se hur skimriga de är. Lite får det vara men de jag har (i en palett)är nästan glittriga och det gillar jag inte!

Har klarblåa ögon,ljus hy och mörkt hår,kall i ton (utseende,inte humör:angel:)och klädstil. Därför har jag svårt för bruna toner. Använder mycket kall plommon,kalla rosa och lila nyanser.
 
Om man är superblek, finns det något bra contouring kit?

Jag tror tyvärr att ABH contour kit är för mörkt för dig. Jag har det och den enda färgen jag kan använda är fawn, och highlighterfärgerna. De två andra contourfärgerna är för mörka. Och jag undrar om inte highlighterfärgerna också är lite mörka på dig. De är lagom på mig som är ljus men inte "extraljus" som jag tror du är? :).

Om du inte känner att du måste ha ett kit så kan jag tipsa om mac harmony. Det är ett rouge men många som är ljusa använder det som contour. Eller Too faced milk chocolate soleil som är en ljus matt bronzer. Alternativt kan du kanske köpa fawn från ABH contourkit i refill-pan och sätta i en z-palette. (då kan du ju ha andra produkter i den också, tex makeupgeeks grymma rouge och ögonskuggor) Finns på kicks.se :)
 
Snygga! Märkte att det är svårt att hitta gråa matta skuggor. Sen då man beställer på nätet är det svårt att se hur skimriga de är. Lite får det vara men de jag har (i en palett)är nästan glittriga och det gillar jag inte!

Har klarblåa ögon,ljus hy och mörkt hår,kall i ton (utseende,inte humör:angel:)och klädstil. Därför har jag svårt för bruna toner. Använder mycket kall plommon,kalla rosa och lila nyanser.

Har du kikat på makeupgeeks eyeshadow pans? De kostar runt 60 kronor och då kan du ju välja ut några matta nyanser du gillar och sätta i en z-palette :). ABH och MAC har också singel-pans där du kan välja ut de färger du vill.
 
Lägger in en bild på min z-palette bara för att jag tjatar så om dem :D.
Jag har nästan bara makeupgeek-produkter i min, några morphe-skuggor och ett pigment från mac som jag gjort om till pressat pigment. Roligt och praktiskt att kunna sätta ihop sina egna favoriter i en palett :)

 
Jag tror tyvärr att ABH contour kit är för mörkt för dig. Jag har det och den enda färgen jag kan använda är fawn, och highlighterfärgerna. De två andra contourfärgerna är för mörka. Och jag undrar om inte highlighterfärgerna också är lite mörka på dig. De är lagom på mig som är ljus men inte "extraljus" som jag tror du är? :).

Om du inte känner att du måste ha ett kit så kan jag tipsa om mac harmony. Det är ett rouge men många som är ljusa använder det som contour. Eller Too faced milk chocolate soleil som är en ljus matt bronzer. Alternativt kan du kanske köpa fawn från ABH contourkit i refill-pan och sätta i en z-palette. (då kan du ju ha andra produkter i den också, tex makeupgeeks grymma rouge och ögonskuggor)
Finns på kicks.se :)

Jag kikade på det idag och med tanke på att jag är genomskinlig så kommer det bli på tok för mörkt!

Jag använder ju aldrig foundation, men såhär blek är jag på vintern.
qIlsLkf.jpg


Så brun jag någonsin blir.
GydHd3S.jpg


Allt mitt smink har blivit gammalt så jag måste köpa nytt. :nailbiting: Jag har verkligen ingen koll så jag uppskattar tipsen, Tack så mycket! :love:
 
@Tonto Du är så himla vacker!

Men du, om du kan tänka dig att beställa från uk så tror jag verkligen att makeupgeeks contour powder kan passa dig! De har två contourpuder för "porcelain" skin, ett som är kallt och ett som är varmt i tonen. Det kalla kanske funkar för dig? Break up heter det.

http://www.beautybay.com/cosmetics/makeupgeek/contourpowdercompact/

De har också jättefina rouge som också riktar sig mot porcelain skin.
unspecified.jpg

http://www.beautybay.com/cosmetics/makeupgeek/blushcompact/

De finns i både compact och i pan.
Makeupgeek är verkligen super, jättefin kvalitet och dessutom cruelty free, paraben free, talc free och made in the US. De finns på endel svenska sidor också nu (madlady och craycray tex) men inte med lika brett utbud. Beautybay är säkert att beställa ifrån, det har jag gjort flera gånger :).
 
@Tonto Du är så himla vacker!

Men du, om du kan tänka dig att beställa från uk så tror jag verkligen att makeupgeeks contour powder kan passa dig! De har två contourpuder för "porcelain" skin, ett som är kallt och ett som är varmt i tonen. Det kalla kanske funkar för dig? Break up heter det.

http://www.beautybay.com/cosmetics/makeupgeek/contourpowdercompact/

De har också jättefina rouge som också riktar sig mot porcelain skin.
unspecified.jpg

http://www.beautybay.com/cosmetics/makeupgeek/blushcompact/

De finns i både compact och i pan.
Makeupgeek är verkligen super, jättefin kvalitet och dessutom cruelty free, paraben free, talc free och made in the US. De finns på endel svenska sidor också nu (madlady och craycray tex) men inte med lika brett utbud. Beautybay är säkert att beställa ifrån, det har jag gjort flera gånger :).

Åh :love: Tack så hemskt mycket!

Jag har beställt från UK ett par gånger sedan innan, då jag beställer några produkter som inte säljs här i Sverige, så det ska inte vara några problem!

Promise Ring såg så där mjuk och nästan osynlig ut. Superfina. :love:

Tack. :bow:
 
Är på jakt efter foundation. En tunn fundation, använder annars Iredale-smink men tycker den foundationen är för mastig.
Provade Dior Nude men efter en halv dag är huden fnasig under och blir för matt. Neutral hudton.
Jag har en torr hy och så tycker jag om skimmer och inte matta foundations, någon som har några tips? :)
 
Är det nån här som har testat refectocil för att färga fransarna/bryn? Jag har nämligen köpt det men är lite nervös över att testa förta gången.. Några tips? :nailbiting::)
 
Någon här som gör fransförlängning regelbundet? Är det värt pengarna? Vad har ni för material?
 
Såhär såg jag ut igår:



Jag använde anastasia beverlyhills ögonskuggor från en liten palett jag plockat ihop på kicks hemsida.




På kinderna har jag NARS douceur och anastasia beverlyhills contour kit.
På läpparna har jag rebecca stellas lipliner i pampered och anastasia beverlyhills lipgloss i undressed.
Ögonbrynen är milanis stay put brow color i natural taupe. Riktigt bra alternativ till ABH dip brow och borsten som kommer med på köpet är riktigt riktigt bra! Kostar 145 kr som set (till skillnad från ABH som kostar 255 kr utan borsten)
Fin sminkning! ! Sökte lite på milani brow. Var inne på kicks för ett tag sedan och blev målad med Anastasias brynskugga i soft Brown. Frågade om pomaden men hon föreslog skuggan då hon ansåg pomaden för kraftig för mig. Har inte handlat än då jag känner mig osäker på rådet, och ska färga håret framöver och tveksam över färg.

Lite nyfiken på vad du tycker om brynskugga vs pomade? Sen upplever jag de flestas bryn mer som dina i färgen, ser inte så många bruna. Jag är inte särskilt ljus, neutral hudton och ljusbrunt hår med lite guld snarare än kalla toner. Är ute efter naturliga men assnygga bryn ☺
 
Någon här som gör fransförlängning regelbundet? Är det värt pengarna? Vad har ni för material?

Till och från gör jag regelbundet! Sålänge jag håller intervallerna tycker jag att det är värt rent snygghetsmässigt, men det är ju inte billigare än mascara och inte alltid så smidigt heller. Och väntar man för länge mellan besöken så kan man se lite lustigt ojämn ut :p Jag vill ha ett naturligt resultat och brukar ha tunnaste varianten av syntetfransar (klassiska "runda" modellen).
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 426
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
18 669
Senast: Sel
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp