Bukefalos 28 år!

Sminktråden II

@nyponros Måste bara tacka dig igen för foundationtipset! Idag har jag testat den. Jag har varit ute hela dan och det har varit varmt som ett as och jag har svettats. Jag är lite glansig men inte i närheten av hur glansig jag brukar bli. :up: :bump:
Vad roligt att den funkade på dig! :)

Jag kan inte använda min längre för nyansen passar min mörkaste solbränna och den har dalat :D. Ska nog köpa en ny när jag är "normalblek", just nu är jag lite in between. Önskar jag var samma nyans året om, jag har typ 7 olika stadier i min bränna/ickebränna. Suck!
 
Spännande, också sugen på att testa något från det märket. Hur var brow pomade "brow wiz" jämfört med andra märken?

Jag gillar pomaden jättemycket! Den är lite krämigare är ABH men inte för vaxig (som jag tycker nyx variant är tex), och sitter jättebra. Pennan är liiite för krämig för min smak men jättebra hållbarhet.
 
Jag fick denna i posten från Nordstroms anniversary sale. Så fin liten palett som är en limited edition från LORAC. Ett av mina favoritmärken när det gäller ögonskuggor! Och båda highlighterna (svengelska) är superfina. Äh, hela paletten.



Första looken med den


 
Finns det någonting man kan använda mot påsar under ögonen utan att använda något annat sas?
Alltså, kan man använda en concealer (?) utan att använda primer, foundation, puder och allt det andra...Hade varit så gött att få bort det mörka utan att behöva greja med massa olika produkter.
 
Någon som har tips på bra rengöring som inte kräver vatten?

Testat Sensibio H2O och trodde jag hittat rätt. Tar bort allt, torkar inte ut osv. MEN jag får finnar! Hela hakan full! Använder flytande black soap i duschen men duschar bara en gång per vecka på kvällen, annars är det morgon. Så att ta bort solskydd osv på kvällen i duschen fungerar inte i normala fall.

Jag vill alltså ta bort smink, solskydd osv utan att behöva använda vatten, ansikte, armar och dekolletage.
 
Finns det någonting man kan använda mot påsar under ögonen utan att använda något annat sas?
Alltså, kan man använda en concealer (?) utan att använda primer, foundation, puder och allt det andra...Hade varit så gött att få bort det mörka utan att behöva greja med massa olika produkter.

Jag kör på sammandragande kräm, som verkar - inte döljer. Påsarna är ju kvar även om man kamouflerar att de är blå...

LCC har en kräm jag gillar.

"Eyelighter är en mycket skonsam, fjäderlätt ögoncréme. Produkten är parfymfri och passar dig med känslig hy. Ljusreflekterande partiklar trollar bort linjer så att huden ser jämnare ut. Minskar svullnad och mörka ringar."
 
Jag kör på sammandragande kräm, som verkar - inte döljer. Påsarna är ju kvar även om man kamouflerar att de är blå...

LCC har en kräm jag gillar.

"Eyelighter är en mycket skonsam, fjäderlätt ögoncréme. Produkten är parfymfri och passar dig med känslig hy. Ljusreflekterande partiklar trollar bort linjer så att huden ser jämnare ut. Minskar svullnad och mörka ringar."

Men du vad smart, det måste jag pröva. Skulle vara så gött att se lika pigg ut som jag känner mig utan att behöva börja använda smink. :up:
 
Tycker den fungerar som avsett, på mig alltså. Får superlen hy av den också. Inte avskräckande dyr, det finns säkert andra som också är bra.

(f ö är jag urdålig på att vara sminkad, jag krafsar mig alltid i ögonen och känner mig påkletad - därav valet av handling för att bekämpa påse)
 
Ska på en temafest om några veckor, så nu skulle jag gärna vilja ha lite tips på hur man bäst och enklast sminkar sig så man ser gammal ut (tänk 70 +).

Tänkte inte göra någon jätteavancerad/superrealistisk grej av det hela, tänker t.ex. inte köpa något teatersmink eller sådan, utan köra med det vanliga jag har från förut, men det skulle vara kul om någon hade lite tips och "att tänka på" att komma med :)
 
Någon som har tips på bra rengöring som inte kräver vatten?

Testat Sensibio H2O och trodde jag hittat rätt. Tar bort allt, torkar inte ut osv. MEN jag får finnar! Hela hakan full! Använder flytande black soap i duschen men duschar bara en gång per vecka på kvällen, annars är det morgon. Så att ta bort solskydd osv på kvällen i duschen fungerar inte i normala fall.

Jag vill alltså ta bort smink, solskydd osv utan att behöva använda vatten, ansikte, armar och dekolletage.

Svarar mig själv;

Testat Yves rochers micellärt vatten. Samma problem, en hinna blir kvar = finnar. Funderar på weledas 2-1rengöring. Men den ska man inte använda i ögonområdet. Hur har de tänkt man ska ta bort ögonmakeup då? Den ska tas bort med vatten på bomullstuss så det känns ändå ok. Någon som provat?
 
Idag har jag shoppat produkter från Khiels!
Cleanser, olja, ansiktsvatten och ansiktskräm.
Inte smink - men däremot hjälp så att mitt smink kan sitta bättre, på en hud som förhoppningsvis mår bättre! :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 794
Senast: Halcyon
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
963
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 610
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
28 194
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp