Bukefalos 28 år!

Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Men nu får du väl ge dig! Folk får självklart reagera på det som skrivs och visas. Vad de tycker kan ju inte du bestämma. Du väljer att vara aktiv här och då måste du vara beredd på reaktioner, positiva som negativa.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Och tycker vi kan sluta diskutera min häst här, vill du komma med dina åsikter om hur jag rider min häst kan du ta de över PM ist för att förstöra varenda tråd.

Vill du att ingen ska kommentera din häst så kanske du ska föregå med gott exempel och undvika att skriva om henne själv.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

LÄS rubriken.. vart står de.. här diskuterar vi enbart om Nielas Jorunn och hur vidare Niela rider henne bra elelr dåligt???


Nä här ska man UPPDATERA om SITT liv och inte falla in på att enbart prata om en viss person

Om om jag inte vill att man ska sitta och diskutera just MIN häst och hur vidare JAG rider kan du och andra inte respektera de??

Ska väl för bövelen inte vara så svårt???

Man får INTE sitta och diskutera SPECEFIKA personer på detta forumet och detta är verkligen just de.


Nu lämnar jag denna otroligt löjliga ämne och återgår till nått roligare.. JObba och tjäna pengar:p

det finns mängder av diskussioner om andra hästar också, det är bara du som undanber dig kommentarer, som sagt det enklaste sättet att inte få det är att inte själv skriva om det oönskade ämnet.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Varför kan du inte ta konstruktiv kritik utan att snacka bort det o skylla på olika saker, eller att bara förneka och skriva hur extremt fantastiskt duktig och hur korrekt hon gör piaff osv. Man lär sig ju inget ny man inte kan se sina brister och förbättra dem. Visst folk kan framföra vad de tycker lite snällare o allt behöver man inte lyssna på men vissa saker är viktiga och bra att höra. Tänk om det är så att hon rids fel o en vacker dag får skador då är ju allt jobb o alla pengar förgäves.
Hästarna håller ju inte för felaktig ridning och ensidigt underlag hur länge som helst.

Annars tycker jag att du kämpar på bra med din häst o man har rätt att få vara glad men det som folk stör sig på är nog när du blundar för kommentarer och bräker på än värre hur allt bara är helt perfekt fast att det kanske inte alltid är det. Ta kritiken o så jobba vidare på bristerna istället för att förneka dem så kommer ni nå långt.


Lycka till
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Min fyra ochh ett halvt åring gör öppna, sluta och skänkelvikningar som han inte har gjort ngt annat. Även i tölt går han numera stadigt i öppna om jag ber honom om det.

Jag har inte på något vis tragglat med att lära in detta, jag lärde honom att gå undan för tryck och då föll det sig så naturligt att jag kunde göra alla olika övningar. Bara litet inflik :) Om hästen bjuder på det, varför ska man inte svara då? Så tänker jag iaf.

Jag tänker precis så som du skriver.

Jag ser inga svårigheter att få dem att förstå konceptet - sedan är det klart att det från att förstå konceptet är en bit till att utföra övningen korrekt.

Men när de bjuder, som du skriver, så tycker jag att det är smart att utnyttja situationen och lära in det man ändå vill att de ska kunna.

Jag tänker att så länge man inte sitter och nöter, så gör det verkligen inget att introducera tidigt.

Dessutom: jag rider väldigt mycket. Att bara sitta och "åka" rakt fram som träning även på en unghäst, får mig att tappa sugen lite.
Att leka och testa och se vad som går, är roligare.

Att rida några steg sluta i skritt och tölt lär inte skada, så länge det är just "några steg" och man inte ger sig på längre sträckor.

Fördelen med korta sektioner är ju också psykologiska för hästen: det blir enkelt och därmed ganska kul att göra.

Red Snorri igen igår (kramsnö igen) och han är trevlig och reglerbar i fart.
Och nu börjar det vara dags att jobba med munnen på honom så han också fattar "ge efter för tygel" och böja sig lite.
Får se hur underlaget ser ut i kväll - om det blir ridning av skodd eller oskodd häst. Snorri står på schemat hur som helst.
Nu har jag ridit honom sju gånger, tror jag...:angel:
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Fast på riktigt, har ni själva läst hur det skrivs till Niela många gånger?

Jag förstår att man blir provocerad (jag blir också det) och irriterad och blahablaha etc. Men läs hur ni själva skriver ibland, det som skrivs till henne är nästan alltid negativt och för det mesta utan konstruktiv kritik. Och så görs det en höna av en fjäder.
Vissa uttalanden förstår jag absolut att det blir en stor reaktion på, men jag får på riktigt ont i magen när jag läser vissa svar på helt oprovocerade inlägg.
Fy vad ledsen jag skulle bli om någon skrev så till mig, för jag vet att många aldrig skulle säga det face to face.

Hur orkar ni lägga ner så mycket energi?
Jag blir helt matt av att bara läsa. Hur vet ni hur mycket N tar åt sig av det ni skriver? Ni har aldrig tänkt på att det kan vara ett försvar för henne att skriva som hon gör många gånger?

Bukefalos - klubben för innebördes beundran och internetmobbing. Gratulerar! :)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Hur orkar ni lägga ner så mycket energi?
Jag blir helt matt av att bara läsa. Hur vet ni hur mycket N tar åt sig av det ni skriver? Ni har aldrig tänkt på att det kan vara ett försvar för henne att skriva som hon gör många gånger?

Bukefalos - klubben för innebördes beundran och internetmobbing. Gratulerar! :)

Riktigt så är det inte, det handlar egentligen inte om VAD som visas utan det som istället PÅSTÅS visas.
Då det är ett diskussionsforum , om någon visar en rörelse A och skriver hur den är och vad man jobbar med så är det som det är, visar man däremot rörelse A och påstår något som inte finns tillstymmelse av, blir det såklart en diskussion.

Bukefalos-klubben för de som vill påstå vad som helst angående sin ridning och som får stå oemotsagda.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Jag håller faktiskt med dig, tycker att det går lite väl långt i just Nielas fall ibland. Visst att hon stryker många mothårs, och inte tar åt sig av all "konstuktiv kritik". Men då kanske det inte är lönt att skriva långa negativa kommentarer till henne heller, gång på gång på gång...
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

LÄS rubriken.. vart står de.. här diskuterar vi enbart om Nielas Jorunn och hur vidare Niela rider henne bra elelr dåligt???


Nä här ska man UPPDATERA om SITT liv och inte falla in på att enbart prata om en viss person

Om om jag inte vill att man ska sitta och diskutera just MIN häst och hur vidare JAG rider kan du och andra inte respektera de??

Ska väl för bövelen inte vara så svårt???

Man får INTE sitta och diskutera SPECEFIKA personer på detta forumet och detta är verkligen just de.


Nu lämnar jag denna otroligt löjliga ämne och återgår till nått roligare.. JObba och tjäna pengar:p

Men snälla Niela, jag har absolut inget emot vare sig dig eller Jorunn. Jag tycker ni är jätte fina tillsammans och du är duktig som kämpar på. Så ta inte detta inlägg till något negativt. För det är det sista jag vill att det ska tolkas som.

Som jag förstår det är ju detta ett diskussionsforum och lägger man upp bilder och berättar hur det går är det väl klart att man får kommentarer på det. Till exempel om jag lägger upp bilder på när jag rider och berättar hur det går med min nya foderhäst så VILL jag ha kommentarer och gärna diskutera det. För enligt mig finns det alltid saker jag behöver förbättra, och så är det väl med alla. Därför är det så himla bra att kunna få hjälp av väldigt kunniga människor här på forumet. Både i denna tråd och i gångartstråden. Det är ju toppen!

Och man uppdaterar ju och berättar om hur det går för sin häst och sin ridning just för att berätta för andra. Vill man inte ha kommentarer på det så kan du ju föra någon slags riddagbok hemma eller starta en blogg eller så. För jag tror att folk blir nyfikna när andra lägger in bilder och skriver hur bra det går. Det blir iallafall jag.

Man får INTE sitta och diskutera SPECEFIKA personer på detta forumet och detta är verkligen just de.

Men är det inte det som är grejen? Ingen här inne är elak. Jag har då aldrig stött på eller sett några elaka kommentarer. Jag tror inte att någon har lust att sitta och diskutera folk bakom ens rygg. Jag skulle till exempel aldrig börja diskutera dig om du själv inte nyligen hade uppdaterat. Nu tog jag bara dig som exempel. Men när du själv uppdaterar så mycket och skriver hur bra det går för er så är det såklart att folk blir nyfikna och pratar om det. Och det gör nog ingen för att vara elak. Utan bara av ren nyfikenhet samt att folk liksom vill hjälpa till. Och är inte det hur bra som helst? :)

Och som sagt, jag hoppas inte att du tar detta fel nu för det är det sista jag vill att du ska göra. Nu måste jag kila iväg till tandläkaren, så jag ber om ursäkt om jag stavar lite knasigt. Har tagit lugnande ;)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Jo jag är mycket väl medveten om att det är ett forum. Därför är det ju så trevligt att folk har olika åsikter och kan diskutera, men det spårar gång på gång på gång på gång ut till personangrepp. När det går en grupp människor som kritiserar, kritiserar och kritiserar (och inte är det konstruktivt!) och skriver saker, som bara är så fruktansvärt elaka, gång på gång till samma person.
Säg mig en person som inte skulle få taggarna utåt?

Dessutom, så behöver inte Niela ens lägga upp en bild. Hon kan skriva att det har gått bra för henne idag, har ridit en riktigt lyckad ridlektion, eller att hon har köpt någonting nytt, så är folk igång och hackar. Det är sån fruktansvärd sandlådenivå på det här stället ibland. Nu säger jag inte att det bara är från ena hållet, absolut inte, men för det mesta så är det alla mot en.

Nej jag får faktiskt ont i magen. Jag måste bara få fråga. Hur många här inne skulle kunna säga det de skriver här inne, rakt i ansiktet på Niela? Eller en människa överhuvudtaget? Skulle ni på riktigt gå fram till någon och fråga "Varför har Du islandshäst för ? :grin:"
Blir så fruktansvärt trött på folk som gömmer sig bakom ett nick på internet. Men det är skitsamma, det är en helt annan diskussion.
 
Senast ändrad:
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Jag håller helt med dig. Otroligt att folk kan sitta och kritisera när en person skrivit ett inlägg (utan bilder eller video) om hur bra hästen har gått på en utbildning/lektion eller vad det nu kan vara.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Bukefalos-klubben för de som vill påstå vad som helst angående sin ridning och som får stå oemotsagda.

Fast riktigt så är det inte, det handlar fortfarande om hur det sägs.
Jag kommer ihåg för några år sedan när jag la upp sjukt med bilder ;) och fick bra kritik, tips och råd. Nu får man antingen ingen kommentar alls, eller så blir man sågad vid fotknölarna. För att man skrev att hästen gick jättebra i förrgår.

Man måste börja se från olika perspektiv, mina elever kan vara skitnöjda med att de har klarat en skänkelvikning. Den är långt ifrån perfekt, men det var en skänkelvikning! Ska jag stå där och råkritisera och berätta alla fel, eller se det från deras perspektiv att det var riktigt bra gjort utifrån deras (och hästens!) nivå?
 
Senast ändrad:
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Varför kan du inte ta konstruktiv kritik utan att snacka bort det o skylla på olika saker, osv.


Fast det här ....:

din häst är väldigt väldigt mycket förböjd, går med bogen först och är samtidigt viken i kroppen, inte i närheten av rakhet.
Sätter man som du hästen i sådant rörelsemönster blir det oerhört slitsamt för frambenets leder, ett större oönskat vridmoment, samt såklart x framvikt på redan framstupa häst.

Och skolorna är inte rätt.



... Är inte konstruktiv kritik, tycker jag.


Jag tycker ofta att Niela skriver provokativa saker, vilket jag tycker är lite humor :o men det känns ibland som att det pågår någon slags klappjakt på N.

Allt från hur hon rider och tränar fel, miss-sköter sin häst och hon äger heller inte rätten att säga ifrån när hon känner sig orättvist behandlad? :crazy:
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Åhhh nu vill jag sluta jobba(rast nu)
Sen iväg till gymet men sedan ikväll ska min medryttare rida lektion på Jorunn, hur spännande som helst jö:love:

Så jäkla kul att man hittat en medryttare som vill utvecklas och träna och ha kul ihop, man är lyckligt lottad som har en underbar medryttare.

:love:

Imorogn hade jag tänkt om det inte är snöstorm rida ut, är så sjukt sugen p åatt testa tölten nu efter träningsveckorna.
´
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Alltså nog är det skillnad på folk och folk här på Buke. ;)

Som lite "utomstående betraktare" så ser jag att en del användarnamn bara behöver sticka in näsan och visa en bild på sin häst och ridningen så rasar det in uppumntrande ord, en del bemöts med total tystnad. För att man inte vill kritisera eller för att det är skillnad på folk och folk?

Många verkar känna varandra IRL. Jag förstår och ser att det finns folk här bakom många av nicken som faktiskt är jätteduktiga och kunniga, som är aktiva tränare och tävlingsryttare. Men om man nu är kunnig, duktig och aktiv -v ad få rman ut av att såga människor på nätet som man bedömer inte gör som man själv skulle gjort? (tänker på Niela nu).

Det är väl inget konstigt egentligen men ibland är det väldigt otrevlig stämning här inne.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Jo jag är mycket väl medveten om att det är ett forum. Därför är det ju så trevligt att folk har olika åsikter och kan diskutera, men det spårar gång på gång på gång på gång ut till personangrepp. När det går en grupp människor som kritiserar, kritiserar och kritiserar (och inte är det konstruktivt!) och skriver saker, som bara är så fruktansvärt elaka, gång på gång till samma person.
Säg mig en person som inte skulle få taggarna utåt?

Dessutom, så behöver inte Niela ens lägga upp en bild. Hon kan skriva att det har gått bra för henne idag, har ridit en riktigt lyckad ridlektion, eller att hon har köpt någonting nytt, så är folk igång och hackar. Det är sån fruktansvärd sandlådenivå på det här stället ibland. Nu säger jag inte att det bara är från ena hållet, absolut inte, men för det mesta så är det alla mot en.

Nej jag får faktiskt ont i magen. Jag måste bara få fråga. Hur många här inne skulle kunna säga det de skriver här inne, rakt i ansiktet på Niela? Eller en människa överhuvudtaget? Skulle ni på riktigt gå fram till någon och fråga "Varför har Du islandshäst för ? :grin:"
Blir så fruktansvärt trött på folk som gömmer sig bakom ett nick på internet. Men det är skitsamma, det är en helt annan diskussion.

:bow::bow:

Så fruktansvärt bra skrivet, att jag blir så otroligt possitivt berörd.DU har verkligen gjort min dag till en bra dag. TACK!!
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

stryker inga mothårs:confused:,, jag har en tränare som ser mig i verkliga livet när jag rider henne litar jag på.

Sedan får folk kalla mig dum, korkad osv av att jag inte "lyssnar" p åvad vilt främmande människor säger bakom ett anonymt nick här på bukefalos.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 927
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
380
Senast: Glimra
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
29 30 31
Svar
615
· Visningar
20 519
Senast: golit
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp