Bukefalos 28 år!

Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Jag kan hålla med om att det finns en del här som är onödigt elaka mot Niela och jag har trianglat ett par inlägg som går över gränsen, men som en tillfällig observatör ser man inte vad som hänt historiskt. Har en person spytt galla och talat om hur uselt allt är inom islandshästvärden och det under många år, det började den dagen Niela köpte Jorunn, så är det inte underligt om bara åsynen av personens inlägg väcker känslor Det är ingalunda trevliga och nyanserade inlägg, utan inlägg som är fördömande mot allt som har med islandshästar att göra.

Du ser det inte om du bara hoppar in då och då men har man följt en användare sedan långt innan nuvarande nicket så är jag förvånad över vilket tålamod och respekt som många visar trotts allt. Bemöter man andra med förakt så blir svaren därefter.
 
Senast ändrad:
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Jag tycker du gör helt rätt.
Det är ju jätteläskigt ibland tycker jag när man läser om hur människor uttalar sig om ridning och hur hästen rör sig och ser ut, när man inte har en ANING om vem som står bakom nicket.

Personligen tror jag att om man är "proffs" så har man inget behov av att sitta och kritisera på nätet - för sånt brukar man ju få betalt för om man är så pass proffs... :o

Sen är jag en sån som "gillar olika" - bara för att folk gör på ett annat sätt än man själv tänker sig betyder inte det att det är fel.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Å, så jag är nu nedvärderad till en "tillfällig observatör" som "hoppar in då och då".

Vad vet du om hur ofta jag har varit/är här inne och läser? :angel:
Jag har regelbundet varit en besökare på Bukefalos sen det hette stallet.com ... jag har haft användarnamn också men jag har framförallt läst. Det är ganska länge sen jag var riktigt aktiv här, skulle jag skriva ut mitt dåvarande nick kanske du skulle känna igen mig. Jag känner igen ditt nick, men även många andra som varit här läääänge.

Jag kanske har missat att Niela betett sig kränkande mot hela Islandshästetablissemanget. även om hon gjort det- öppnar det upp för att man beter sig så som en del gör här?
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Jag tycker du gör helt rätt.
Det är ju jätteläskigt ibland tycker jag när man läser om hur människor uttalar sig om ridning och hur hästen rör sig och ser ut, när man inte har en ANING om vem som står bakom nicket.

Personligen tror jag att om man är "proffs" så har man inget behov av att sitta och kritisera på nätet - för sånt brukar man ju få betalt för om man är så pass proffs... :o

Sen är jag en sån som "gillar olika" - bara för att folk gör på ett annat sätt än man själv tänker sig betyder inte det att det är fel.

Ska vi lägga ner forumet? Hela idén med Bukefalos är just att man uttalar sig om allt mellan himmel och jord utan att ha en aning om vem som står bakom nicket.

Nu är det också så att långt ifrån alla på forumet är anonyma. Jag är rätt så anonym ny men har inte varit det tidigare utan har träffat många Bukefalister i verkliga livet. Flera har jag sett på tävlingar, följt när det gäller tävlingsresultat, någon har jag ridit lektion för osv. Har man hängt här ett tag så har man koll på mångas kunskaper och även vad de heter.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Fast om jag tar mig själv som exempel, så har jag läst på islandsforumet i många många ÅR även om jag inte skriver mycket så nog har jag följt diskussionen sedan start. Och jag minns hur mycket skit Niela fick för x antal år sedan när Jorunn stod i ett ridskolestall och gick lektioner två ggr i veckan, för det skulle ju enligt många här förstöra hennes häst och förstöra tölten. Herregud säger jag. Onyanserat redan då och till stor del är det samma användare som kritiserar. Om ni minns det själva ;)
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Personligen tror jag att om man är "proffs" så har man inget behov av att sitta och kritisera på nätet - för sånt brukar man ju få betalt för om man är så pass proffs... :o

Sen är jag en sån som "gillar olika" - bara för att folk gör på ett annat sätt än man själv tänker sig betyder inte det att det är fel.

Första stycket: Jag får betalt för att kritisera ryttare :D Men jag sitter gärna här och kommenterar också, när andan faller på. Detta för att hästar inte bara är en del av mitt arbetsliv men också min hobby. Jag tycker det är roligt!
Dock kommenterar jag inte Niela. Varesig jag kommer med en konstruktiv kritik eller tappar tålamodet kommer jag "fram"- vi pratar inte samma språk. Så det struntar jag i. Min uppfattning är att man inte får lov att kritisera Niela, hon tar då väldigt illa vid sig. Hon har en uppfattning om att saker är på ett visst sätt, och om någon annan påpekar att detta kanske ej speglar verkligheten så verkar det mest bara såra och då väljer jag att inte såra. Jag diskuterar och kommenterar hellre de som jag kan ha en bra dialog med.

Andra stycket: Visst, till viss del håller jag med. BARA för att någon tycker annorlunda än mig, är det inte lika med att de har fel. Däremot FINNS det rätt och fel. Och de gånger jag verkar enligt RÄTT princip så jo, då har jag rätt jämfört med någon som gör tvärtom.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Å, så jag är nu nedvärderad till en "tillfällig observatör" som "hoppar in då och då".

Vad vet du om hur ofta jag har varit/är här inne och läser? :angel:
Jag har regelbundet varit en besökare på Bukefalos sen det hette stallet.com ... jag har haft användarnamn också men jag har framförallt läst. Det är ganska länge sen jag var riktigt aktiv här, skulle jag skriva ut mitt dåvarande nick kanske du skulle känna igen mig. Jag känner igen ditt nick, men även många andra som varit här läääänge.

Jag kanske har missat att Niela betett sig kränkande mot hela Islandshästetablissemanget. även om hon gjort det- öppnar det upp för att man beter sig så som en del gör här?

Om du anser att tillfällig observatör är nedvärderande så är det din tolkning, jag anser att det helt neutralt. Jag kanske skulle använt dina egna ord exempelvis "utomstående betraktare" , du har sagt liknade tidigare om att du inte är här så ofta. Jag kanske dragit väl långtgående slutsatser av vad du skrivit, men det är så jag uppfattat dig. Jag ber om ursäkt om jag misstolkat dina uttalanden, men man kan inte både vara "utomstående betraktare" som du själv kallar dig och väl insatt, det är motsägelsefullt.

PS Jag höll med dig om att vissa gått över gränsen, men konstaterade att om man är elak själv mot folk så får man ta svar på tal också.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Nu är det också så att långt ifrån alla på forumet är anonyma. Jag är rätt så anonym ny men har inte varit det tidigare utan har träffat många Bukefalister i verkliga livet. Flera har jag sett på tävlingar, följt när det gäller tävlingsresultat, någon har jag ridit lektion för osv. Har man hängt här ett tag så har man koll på mångas kunskaper och även vad de heter.

Ja, Du ja. Jag känner igen ditt nick, jag har ingen aning om vem du är - så är det med MÅNGA här. Om jag åker på en stor tävling så inte är det någon som kommer ropa ut i tornet vad ryttaren har för nickname på Bukefalos. ;)
Så för mig är det bara ett nick och en massa åsikter (generellt alltså).
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Arsh då! ;) Där föll argumentationen.

Men du gör ju det jag tycker man kan göra om man märker att man inte får gehör, istället för att bli arg och gå till personangrepp kan man välja att tiga.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Fast om jag tar mig själv som exempel, så har jag läst på islandsforumet i många många ÅR även om jag inte skriver mycket så nog har jag följt diskussionen sedan start. Och jag minns hur mycket skit Niela fick för x antal år sedan när Jorunn stod i ett ridskolestall och gick lektioner två ggr i veckan, för det skulle ju enligt många här förstöra hennes häst och förstöra tölten. Herregud säger jag. Onyanserat redan då och till stor del är det samma användare som kritiserar. Om ni minns det själva ;)

Det är inte särskilt onyanserat att anse att tölten kan bli förstörd av att hästen går lektion. Förstöra är inte rätta ordet kanske, men många hästar grispassar sig genom lektioner och blir tämligen okänsliga av det. Jag skulle aldrig låta min häst gå lektion på det viset just för att hon skulle bli förstörd i mina ögon. Jag är dock övertygad om att hon skulle funka bra och bli en populär lektionshäst.
 
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Nedvärderande var väl att ta i (jag kände mig inte "nedvärderad"). Utklassad kanske.

"Väl insatt" ... pjaa.... Jag är ingen proffesor i Bukefalos-Islandshästforumet-kunskap direkt men jag har väl rätt att uttala mig utifrån den uppfattning jag har, antar jag? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 913
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
380
Senast: Glimra
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
29 30 31
Svar
613
· Visningar
20 311
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp