Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om inte betjänten försöker få igång matlusten med lammkött så kan det tydligen vara riktigt gott med fransyska blandat i blötmaten ibland.
Pälsfröken har tydligen dyra matvanor just nu och försöker noggrant få mig att förstå vad som duger att äta egentligen.
:cautious:
 
Kastrering bokad åt Winter nästa vecka. Jag har en aning om vad hon kommer tycka om huvudbonaden som medföljer :p

Växer som en tok efter avmaskningen tidigare denna månaden. Uppe i 2825 gram häromdagen/5 månader gammal :love:

Är en liten piraya med sina dubbla uppsättningar tänder i munnen för tillfället som gillar att bita en i hälen om nätterna :devil:
Hon har börjat tappa mjölktänderna så jag hoppas resten ryker fort nu för det måste klia något enormt i hennes gaddar så som hon tuggar på mina hälsenor O_o :p
 
Kastrering bokad åt Winter nästa vecka. Jag har en aning om vad hon kommer tycka om huvudbonaden som medföljer :p

Växer som en tok efter avmaskningen tidigare denna månaden. Uppe i 2825 gram häromdagen/5 månader gammal :love:

Är en liten piraya med sina dubbla uppsättningar tänder i munnen för tillfället som gillar att bita en i hälen om nätterna :devil:
Hon har börjat tappa mjölktänderna så jag hoppas resten ryker fort nu för det måste klia något enormt i hennes gaddar så som hon tuggar på mina hälsenor O_o :p
Du har inte funderat på att köpa/göra en body till henne istället? När Luna kastreades så bad jag om en body, och så fantastiskt mycket snällare det kändes än en tratt! Luna var såklart inte helt glad, men hon kunde röra sig och leva hyfsat normalt med den. Rekommenderas!
 
Du har inte funderat på att köpa/göra en body till henne istället? När Luna kastreades så bad jag om en body, och så fantastiskt mycket snällare det kändes än en tratt! Luna var såklart inte helt glad, men hon kunde röra sig och leva hyfsat normalt med den. Rekommenderas!

Jo, funderade på det och har några hemma som borde passa från minsta barnets urväxta garderob. Jag funderar mest på hur jag ska få den att sitta bra så hon kan sköta sina toabesök med den på? :p
 
Jo, funderade på det och har några hemma som borde passa från minsta barnets urväxta garderob. Jag funderar mest på hur jag ska få den att sitta bra så hon kan sköta sina toabesök med den på? :p
Se bara upp med att den inte sitter för tajt. Jag gjorde en egen från en gammal tröja men Alice fick en infektion som fick opereras och jag misstänker att det var pga bodyn.
 
Pälsfröken ligger i transportburen och är väldigt "nöjd" trots att vi är ute och åker.
Lastningen gick bra men fick inse att första försöket var kört men lyckades smidigt och ganska bestämt lösa det.
Klart bättre att åka bil än tåg då det var en hund på golvet och en på ett säte så blev det grymt jobbigt för Pälsfröken som till slut visade sitt missnöje och rädsla med att bli aggressiv.

Jag var riktigt glad just då att jag köpte bur med heltäckande frontlucka och inte hade galler då hade hennes klor gått och man hade antagligen varit helt sönderriven.
 
Jag fick hem en låda med en massa kattmat och Dreamies igår. Idag upptäckte jag en Dreamiespåse liggandes en bra bit ifrån var den borde vara och vid närmare inspektion såg jag att den var full av rispor och sönderbiten... Då har kattjäkeln alltså tagit sig in i skafferiet, grävt upp en påse ur den höga burk jag haft dem i, släpat runt på påsen i hela vardagsrummet och käkat upp typ allt innehåll :meh:

Numera har burken lock :cool:
 
Se bara upp med att den inte sitter för tajt. Jag gjorde en egen från en gammal tröja men Alice fick en infektion som fick opereras och jag misstänker att det var pga bodyn.

Det ska jag. Hunden har en tröja som sitter slimmat på henne (vilket den modellen ska) så den tänkte jag prova på Winter. Tror den skulle funka bra faktiskt och då slipper jag klippa och dona något för att anpassa den :)
Tur katt och vovve inte skiljer så fruktansvärt mycket i storlek :D
 
Kissekatterna sover. En chokladfärgad kissekattboll mitt på vardagsrumsmattan med svansen ut i en knubbig kringla. En trefärgad uppochnedvänd kisse i sängen, vit mage och tassar i vädret, lite brun och svart päls på sidorna, huvudet bakåtlutat så jag stirrar rätt in i en rosa nos. Lugnt och fint här.

Skönhetsmissen hade en eftermiddagsröj tidigare och välte ute en halv bokhylla böcker. ...inte lika smidig och nätt som är hon var liten minsann. :p
 
Varit hemma ett par timmar och nu börjar Pälsfröken lugna ner sig och tycker hon förtjänar en ordentlig vila ( betjänten har redan vilat en stund) efter att ha rest och när hon kom hem markerat in allt igen och klättrat ett antal gånger upp och ner för klösträdet för att mellanåt noga kolla vad jag gör och markera in mig med ett antal gånger.
Tokpälsen :love:
 
Ni vet mammas katt som blev misshandlad som jag skrev om för typ 2 veckor sen?
Han var på återbesök hos veterinären idag och fick sin dom. Antingen amputera bakbenet eller vandra vidare :(
Hon är i tänkaläget just nu. Hon vet inte hur hon ska göra men det lutar mot att amputera.

Mvh ska gå och rulla in min katt i bubbelplast nu. Och hunden. Och barnen. Och kanske mig själv när jag ändå håller på :p
 
Ni vet mammas katt som blev misshandlad som jag skrev om för typ 2 veckor sen?
Han var på återbesök hos veterinären idag och fick sin dom. Antingen amputera bakbenet eller vandra vidare :(
Hon är i tänkaläget just nu. Hon vet inte hur hon ska göra men det lutar mot att amputera.

Mvh ska gå och rulla in min katt i bubbelplast nu. Och hunden. Och barnen. Och kanske mig själv när jag ändå håller på :p
Men alltså VAD FAN! :cry: Jag hittar inte ens ord för min ilska mot de som gjort katten så illa. Jag förstår inte hur sådana människor ens är funtade.

Stackars, stackars lilla kise och stackars din mamma. Sånt här ska ju bara inte få hända. :cry:
 
Nu när jag är mer mobil passade jag på att besöka den lokala djuraffären. Damen äter liiiite för lite för att jag skall vara bekväm med det, så jag tänkte kolla utbudet av foder.

Och för att vara en liten affär hade de massor av olika foder, sånt gillas.

Pälsdamen hälsar att Orijiens foder är godare än Dreamies!

Så nu hoppas vi att hon fortsätter tycka om det.
 
Som den ansvariga djurägare man är, försöker man blanda in det nya fodret i det gamla.

Damen spottar ut de bitar av det gamla fodret hon av misstag får in i munnen. Gärna en bit från matskålen. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 672
Svar
234
· Visningar
19 310
Svar
1 538
· Visningar
82 761
Senast: Mia_R
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
17 18 19
Svar
378
· Visningar
22 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp