Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sabla kattskrällen. Ibland är de så dekorativa och strålande nallebjörngulliga, riktiga lurendrejare...

Vaknade av ett högt brak från köket under tidig morgontimma och hoppade skrämt ur sängen för att se vad det handlade om. Hela gardinstången med gardin hade rasat ned i två delar, studsat via köksbordet ned i en hög på golvet. Skönhetsmissen kom rusandes som ett jehu ut från köket och är därför gravt misstänkt för inblandning i brottet.

Efter frukost fick jag klättra upp på min jättestege för korta människor, sätta ihop gardinstång med gardin och baxa upp allt. Nu har jag ett stort svart hål på ena sidan stången ovanför fönstret där väggen gav efter. :meh:

Gärningskatten har ätit, bajsat, solat sig, och fått en föreläsning från Brittförbundets rasbeskrivning om att hon ska vara lugn, familjeorienterad och stillsam. Inga jäkla krakel spektakel som hängde i en gardin... Det står det inget om!

Brunetten tittade ut från sin sovplats i garderoben, tittade ut i köket och gick sedan tillbaka för att sova klart. Hon har rätt inställning. Varför jaga upp sig. :laugh:
 
Sabla kattskrällen. Ibland är de så dekorativa och strålande nallebjörngulliga, riktiga lurendrejare...

Vaknade av ett högt brak från köket under tidig morgontimma och hoppade skrämt ur sängen för att se vad det handlade om. Hela gardinstången med gardin hade rasat ned i två delar, studsat via köksbordet ned i en hög på golvet. Skönhetsmissen kom rusandes som ett jehu ut från köket och är därför gravt misstänkt för inblandning i brottet.

Efter frukost fick jag klättra upp på min jättestege för korta människor, sätta ihop gardinstång med gardin och baxa upp allt. Nu har jag ett stort svart hål på ena sidan stången ovanför fönstret där väggen gav efter. :meh:

Gärningskatten har ätit, bajsat, solat sig, och fått en föreläsning från Brittförbundets rasbeskrivning om att hon ska vara lugn, familjeorienterad och stillsam. Inga jäkla krakel spektakel som hängde i en gardin... Det står det inget om!

Brunetten tittade ut från sin sovplats i garderoben, tittade ut i köket och gick sedan tillbaka för att sova klart. Hon har rätt inställning. Varför jaga upp sig. :laugh:
Efter att ha läst om dina och @MissFideli icke-markbundna britter så känner jag nog att orientalerna ter sig väldigt sansade i jämförelse, trots beskrivningar om att dom ska vara väldigt aktiva :angel: . Min långnäste vän har nog knappt rivit ner en grej i hela sitt liv, skulle aldrig drömma om att fara upp i en gardin eller gå på gardinstången och ägnar större delen av sin tid åt att sova under täcket i sängen :D
 
Efter att ha läst om dina och @MissFideli icke-markbundna britter så känner jag nog att orientalerna ter sig väldigt sansade i jämförelse, trots beskrivningar om att dom ska vara väldigt aktiva :angel: . Min långnäste vän har nog knappt rivit ner en grej i hela sitt liv, skulle aldrig drömma om att fara upp i en gardin eller gå på gardinstången och ägnar större delen av sin tid åt att sova under täcket i sängen :D

Ja, det känns som rasbeskrivningen behöver uppdateras där :angel: :p :D
 
Tjockis är så himla söt. Han lär sig verkligen ALLT av M och härmar honom i allt. Var man kan ligga, när man kan prata, var man ska klättra :love: Har M hittat ett nytt ställe sätter han sig bredvid. När M gått därifrån gör han genast som M gjorde. Han var ju otroligt skygg när han kom och har inte haft något jättekul liv, men det känns som han tar ikapp allt nu och blir mer självsäker för varje dag som går :love:

M är måttligt road :rofl:
 
Pälsfröken har fått för sig att hon är knäkatt med diverse inslag av "liggabredvidochputtaundan betjänten katt".
Hela inställningen bara skriker: se mig, jag är här, jag får inte rum så flytta på dig nu.
Min inställning är dock: okej det funkar, men det där med att äta är du lite dålig på idag.
Hon petade ut lammköttet och lämnade såväl köttfärs som blötmaten.
Jag skulle knappast tro att hon kommer barfa på heltid ( men vill gärna se att hon äter det jag har serverat.
Får se om några dagar om hon kommit i balans igen och förstått att vi ska vara hemma i lugn och ro?
 
Jag hade en veterinärtid för tandkontroll igår för Busen. Och den store fjanten är så duktig :love: Jag ställde fram transportburen en stund innan avfärd, och han verkade direkt fatta att det var han som skulle åka med. Han följde efter mig som en skugga tills det var dags att åka, då gick han in i transportburen utan krusiduller (vilket han iofs brukar). Lillkatten ville också med, men han fick inte. :cool:

Väl hos veterinären skötte han sig exemplariskt. Sedan var han så trött efteråt att han somnade i bilen :laugh:

fKhol1bG2Jt9b7yXCWv1qrXd2MZAYqJa3Rf568tsxs2oqxhyP1AdeQr8F-1pBVDbRtzMXUCqpUakBHMttN5U8qK6Hf65CD6gtQ-s5mmB1VrD6SZMSVvXk6N8ZCA9vRh-wm321XR3v5RoKdXyTb3GN5rdwAkBAbgNO0irxB-B9WJZ2eNnPxEIR18b0k-fT1irVOjXBh2UvFniH9rprF1DI1WpsMdCi49g_2rz8o0Mrxw-c0jy-MapiYB68a96Iyk9GI3hPLHDzc_R5PsG3NPrioFYZG1JLELgmT0ujPFjgeIMtyG6oBodPWUZTkqeLgbhac9jRMcW3m7e4Y0QBEfSwxMjQVHFEBE4JeoDE22HLQ5XbkzW7f3rEPrzFETFELFBuOiAuIxszEutVbbhsT_l2yOBFegDkBi6PCN9ftjNAWFO9EOh8UQDLvHyZq_pMfKqBPSjLO1cUaNClv26JxxxFd-y2QDw0obgMYUWWh5j1twfO_8ATbCfUstpG-Blrd22ty1akk2W9ijzTTwovFSVnYWZn9XBFobKrdiwm0oEJwEWRs0nToNDOVijXZvCfd1p8P0rM4bV_3KhvTfu-SfKr7u5LAvhBadaH2eMsmLz6dNKiTcitgOSjg=w731-h974-no


Ligger och myser i väntan på vår tid :love:
 
Brunetten har varit med och hjälpt till med avfrostning av frysen hela förmiddagen. Hon är helt fascinerad, och smög in med halva kroppen i frysen när lådorna togs ut. Snö inomhus!?! Nu sitter hon och vaktar den - följer med spänning krackeleringen i isen och vattnet som droppar ned i bunken framför.

Hon är likadan med duschen och är alltid med mig under morgonduschen, sitter på toastolen och stirrar på vattendropparna, för att sedan gå en sväng och bada tassarna innan jag torkar upp. Människovärlden är magisk ibland. :love:
 
Efter att ha läst om dina och @MissFideli icke-markbundna britter så känner jag nog att orientalerna ter sig väldigt sansade i jämförelse, trots beskrivningar om att dom ska vara väldigt aktiva :angel: . Min långnäste vän har nog knappt rivit ner en grej i hela sitt liv, skulle aldrig drömma om att fara upp i en gardin eller gå på gardinstången och ägnar större delen av sin tid åt att sova under täcket i sängen :D


Jag ska försvara dem och säga att den mest är S som orsakar kalabalik, främst genom att hon vägrar inse att hennes kroppsform inte är densamma idag som 3,5 åring, respektive hur den var när hon anlände stor som en tekopp som 3 månaders bäbis. Hon får inte riktigt plats i de röjslingor hon betingat in under tokrusningarna som ungkatt. :D

Brunetten är mer stillsam, när hon river ned något är det sällan i full galopp, utan för att hon krasst går rakt fram och tar för givet att världen ska vika undan. Vore det en bok, en krukväxt, en hög papper, eller en bokhylla.
 
Jag slog mig ner i en fåtölj med datorn i knät med ett projekt, att skriva baserat på en slumpad mening under 30 minuter. Börjar skriva så fingrarna glöder tills tjockis kommer klampande och ska upp i famnen. Jag försöker flytta honom i ett läge som fungerar, men han vill bara vara på magen och tillslut kastar jag över honom till en tom fåtölj.

Tiden håller på att rinna ut och jag har saker jag måste få med. Skriver så svetten rinner. Då kommer M. M som ALDRIG vill sitta i knät, aldrig aldrig, jo han hoppar rätt upp och ska ligga mitt på magen. Honom kan jag ju inte flytta på! Istället ser jag tiden rinna ut och försöker vrida överkroppen i en konstig ställning för att kunna skriva samtidigt.

Katter alltså :banghead::love:
 
Man vet att man är "pussywhipped" när katten jamar från köket för att hon vill att man skall komma och hålla henne sällskap när hon äter. Och kanske klappa lite å så.

Och man går dit. Och klappar.

VARJE GÅNG.
 
Jag är så extremt uppskattad och omtyckt, inte!
Lite klor klippta med andra ord, gick bra även om det bara var 2 stycken jag hann ta innan jag valde att bryta för att slippa hamna i ett läge där Pälsfröken protesterar för mycket.
Jobbet med att inse att kloklippning inte är farligt fortskrider med andra ord och den här gången avslutades det före Pälsfröken ledsnade och försökte försvara sig eller smita, till ett gömställe som inte ens finns i en hastighet som inte ens är uppfunnen. :angel:
 
Måste ju uppdatera :)
Kopierar mammas text: idag har katten varit på ortoped mottagningen i x. Det blev bättre besked där än hos veterinären han behöver inte kapa hela benet utan dom tar bort höftkulan så får resten av benet växa in i musklerna. troligtvis blir operationen redan på onsdag.

:bump:

Visst var det en av dina @MissFideli som opererade höfterna? Hur har det gått efteråt?
Vet inte om du läst om min mammas katt innan men kort historia: fraktur i benet efter misshandel av okänd människa :(, som dom befarade att få amputera men nu väljer att ta bort höftkulan. Är det inte samma op din gjorde om man bortser från att mammas katt gör det pga fraktur?
 
Måste ju uppdatera :)
Kopierar mammas text: idag har katten varit på ortoped mottagningen i x. Det blev bättre besked där än hos veterinären han behöver inte kapa hela benet utan dom tar bort höftkulan så får resten av benet växa in i musklerna. troligtvis blir operationen redan på onsdag.

:bump:

Visst var det en av dina @MissFideli som opererade höfterna? Hur har det gått efteråt?
Vet inte om du läst om min mammas katt innan men kort historia: fraktur i benet efter misshandel av okänd människa :(, som dom befarade att få amputera men nu väljer att ta bort höftkulan. Är det inte samma op din gjorde om man bortser från att mammas katt gör det pga fraktur?

Jo, det stämmer. Min Bonnie har inga höfter kvar alls. Bonnie behöver fortfarande mer styrka i bakbenen, men hoppar upp på köksbänken nästan utan problem :love: Hon var väldigt dåligt musklad vid operationerna, så det drar ut lite på tiden pga det. Men hon är gladare än någonsin, hjärtat mitt :heart Haltar fortfarande och kommer troligen alltid göra, men belastar jämnt vid hopp. Hon är noga genomgången av veterinärer och fysioterapeuter och visar ingen smärta, haltande till trots.
 
Ni vet mammas katt som blev misshandlad som jag skrev om för typ 2 veckor sen?
Han var på återbesök hos veterinären idag och fick sin dom. Antingen amputera bakbenet eller vandra vidare :(
Hon är i tänkaläget just nu. Hon vet inte hur hon ska göra men det lutar mot att amputera.

Mvh ska gå och rulla in min katt i bubbelplast nu. Och hunden. Och barnen. Och kanske mig själv när jag ändå håller på :p
Men vad fan :(

Min Bråke klarade de ju benet på trots den svåra frakturen. Vår plan B var att amputera och min veterinärkusin sa att de flesta katter klarar bra att vara trebenta och att ta bort ett bakben är enklare än ett framben
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
Svar
7
· Visningar
308
Senast: sthu
·
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 691
Svar
284
· Visningar
22 647
Svar
1 685
· Visningar
89 496
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Försäkring
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp