Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp! :laugh: #NoShame
1_c157ec28-f6c6-44ff-90af-c4f89a1df4fd_grande.jpg
:rofl:
 
Imorse höll Lilla herrn på att skrämma slag på mig... Jag hörde massa jamanden från vardagsrummet och trodde någonting hade hänt så mycket som han jamade. När jag kommer in i vardagsrummet så ligger han på sin fotpall i solen, vänder sig på rygg när han ser mig och fortsätter jama tills jag kliar honom på magen... Det var allt han ville :grin: Jag tror han har börjat öka "dresseringen" av matte till kattslav :sneaky:
 
Imorse höll Lilla herrn på att skrämma slag på mig... Jag hörde massa jamanden från vardagsrummet och trodde någonting hade hänt så mycket som han jamade. När jag kommer in i vardagsrummet så ligger han på sin fotpall i solen, vänder sig på rygg när han ser mig och fortsätter jama tills jag kliar honom på magen... Det var allt han ville :grin: Jag tror han har börjat öka "dresseringen" av matte till kattslav :sneaky:

Och Socker lyckades också skrämma matte. Igår kväll höll jag på och fixade i köket och hade öppet ett nederskåp där jag har bl.a. moppar och microtrasor. Jag pysslade med något annat, får se det öppna skåpet och stänger det. En bra stund senare står jag vid köksbänken och hör ett krafsande! :nailbiting: Min första tanke var råttor och jag går mot ljudet i det förut öppnade skåpet. När jag öppnar tittar en något förnärmad Socker fram bland mopparna :cautious::rofl:
 
Och Socker lyckades också skrämma matte. Igår kväll höll jag på och fixade i köket och hade öppet ett nederskåp där jag har bl.a. moppar och microtrasor. Jag pysslade med något annat, får se det öppna skåpet och stänger det. En bra stund senare står jag vid köksbänken och hör ett krafsande! :nailbiting: Min första tanke var råttor och jag går mot ljudet i det förut öppnade skåpet. När jag öppnar tittar en något förnärmad Socker fram bland mopparna :cautious::rofl:
Vad läskigt höra ett krafsande från ingenstans :eek: Tur det inte var råttor dock :rofl:
 
Vi kom hem efter en veckas semester i går och möttes av en frimärkskatt :rofl:. Han har såklart haft kattvakt hos sig varje dag för mat och mys och lek, men vi var tydligen saknade för han sov mig hela natten :love:. Oftast brukar han ligga i sängen i ungefär en kvart innan han tycker det blir för varmt och bökigt, men inatt var det ååååh så mysigt tyckte Grisen :love:. Jag hade gärna sovit så varenda natt :angel:.
 
Jag loggade in på mitt konto och ser att jag fått in ett belopp med texten "ersättning". Ingen aning om vad det kan vara, kan det vara för tjockis försäkring kanske? Hoppas hoppas.. har inte fått något brev vilket är konstigt men beloppet kan eventuellt stämma. Vet inte vem som annars skulle skriva "ersättning". Hmm.. håller tummarna för att det kommer ett brev typ imorgon :D Isåfall tyckte de ju iallafall inte att hans undersökningar var onödiga, vilket är skönt med tanke på att han blev den dyra den här gången.. Nu laddar vi om (plånboken) för nästa månad :rofl:
 
Ni som har beställt på Zooplus nyligen, har ni kunnat betala med faktura? Jag har alltid kunnat betala med faktura, men nu är det plötsligt "för tillfället inte tillåtet." :confused:
 
Igår var jag en hemskt dålig tillfällig betjänt. Både borstning och kloklippning. Avgrundsvrålen hördes in till grannen (som förvånat hojtade nåt om katter från balkongen...).

Dam Fluff var sné på mig resten av dagen, typ. Inte ens mutning med dreamies gick hem. Men till kvällen kom hon och skulle ligga under täcket (vilket orsakar viss kramp hos betjänten, då man får hjälpa till. Mitt kedjetäcke väger 10kg och inget som katten kan borra sig in under själv). När det blev för varmt under täcket kröp hon upp och somnade på min rumpa.
 
Usch, Luna fick en sådan otäck reaktion innan när hon tuggade torrfoder. Helt plötsligt började hon tugga i luften, dregla, och backa baklänges samtidigt som hon försökte få ut vad hon hade i munnen. Det såg riktigt otäckt ut, och inget kunde jag göra för att hjälpa henne. :cry: Jag såg henne rygga till igår också, i närheten av matskålarna, och tuggat i luften har hon nog också gjort förut, så nu är jag rädd att något är fel med tänderna. :( Därför bokade jag in en tid hos vet redan ikväll, så 17.45 är vi hos veterinären för att kolla upp detta.
 
@Caoimhe hur gick det hos veterinären? Låter otäckt :crazy:
Hennes tänder längst bak i munnen var inte helt okej, men veterinären ville börja med ett blodprov för att försäkra sig om att det inte är njurarna som spökar genom illamående. Provsvar kommer imorgon, så får vi se vilken väg vi går därifrån.
Det känns dumt att hoppas på att det är tänderna, men de är lättare att göra något åt än om njurarna är sämre...
 
Veterinären skulle ha hört av sig idag, men det har hon inte gjort... Nu stänger de om mindre än en timme. Det blir nog inget besked idag ändå. :(
 
Bara för att jag klagade så ringde de 10 minuter efter att jag skrev här. :p

Lunas njurvärden ser faktiskt bättre ut än vad de gjorde för ett par månader sedan. :bump:
Därför får vi gå vidare med tänderna. Jag får börja med att borsta hennes tänder två ggr om dagen+massera in någon salva, så får vi se om tänderna/tandköttet blir bättre. Vi vill inte söva henne i onödan, eftersom njurarna innebär en större risk. Så tandborstningen är första steget, så får vi hoppas att det räcker för att hennes mun ska bli smärtfri och hel!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 218
Svar
737
· Visningar
38 553
Senast: RedQueen
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 043
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp