Bukefalos 28 år!

Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ah, henne har jag varit i skogen med, avsuttet. Vi skulle ta ut fölisarna lite för att Mistermister skulle jobba dem sen. Så jag fick ta henne och hennes fölis. Trevlig häst!

Han kommer vara där en del till sommaren. De brukar ju ha fölkurs en gång i mån iaf. Just nu har han lite vintervila, går i ide. :P
Sen är han ju där en del mer. Vill du träna kan han säkert komma ut bara för er. Jag eller stallägarinnan kan fråga honom. Han bor ju rätt nära. Det är super för fölisarna. Du har ju sett säkert hur coola deras ynglingar är. Man lär sig verkligen massor som människa med.

Det är verkligen en jättetrevlig häst! Kul att du träffat henne.

Jo tack, man märker helt klart skillnad på hästarna här. Så trevliga att ha att göra med. Underbara temprament. Nästan som ponnyer allihopa. :love:

Det där med fölkurs låter bra! De ska jag hålla öronen öppna efter. Men det är ju låånga 3,5 månader kvar innan knytet anländer,
Jag är inte för överhantering av smådjuren, så en gång i månaden låter nog utmärkt för ungen. Stella kan nog gärna få
träna lite på att ligga och har hört att han kan hjälpa till med inkörning också, allt grundjobb är klart, behöver bara
någon som kan hjälpa mig spänna för vagnen och hålla i hästen när vi kör iväg. :idea:


Zebli och jag har snöbusat barbacka idag. Jihoooo!

Det gjorde jag och Stella också igår, mitt högdräktiga sto drog full kareta med mig,
barbacka på ryggen, genom sommarhagarna. :d Det var bara att hålla i sig. Härligt med glada hästar.

Underbart. :banana: Jag älskar vintern.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Det roliga är ju att de flesta tror att hästarna bara fötts så. Men alla har ju från dag ett hanterats väl. De tror väl inte heller på att hålla på hur mycket som helst. Men då man väl gör det så gör man det rätt. Mest får ungarna vara med varann och sina trygga mammor. Sen med varann i flock i deras fina hagar.
Vissa saker är ju bra om fölisarna är vana vid. Det är ju bra att börja i tid och vänja dem vid att bindas upp, lyfta fötter och tåla beröring etc. Så de klarar det ifall det behövs och så det blir naturligt.

Säg till när ni ska träna så kan jag haka på. Just ligg har jag ju inte sysslat så jättemycket med själv. Eller särskilt länge. Det är ju ngt år bara. Jag känner mig inte på långa vägar erfaren där. Så det är alltid kul att se andra träna.
Jag har lagt det på is sen Zeb skar foten med. Zebbi är lite stel nu. Och jag vill mjuka upp och stärka gammelgubben lite först. Och så vill jag ha herr tränare med nu i början efter avbrottet. Så han måste bli bra i ryggen.
Vi har tänkt lära min lillskit och en jag har i träning det också. Men då får mister vara med och övervaka. Har man chans till hjälp av en kunnig kompis så tar man ju den. Då slipper man göra fel och få göra om.:p
Jag brukar ringa och fråga om han vill ligga med Zeb. :eek::o;)

Idag tog Zebli och jag en busrunda på Polo-banan. Den är super att fräsa runt på nu vintertid. Man vet att underlaget är garanterat slätt under snön. Och det är lååååång bana. Helt fantastiskt!
Synd bara att det är så lite snö. Förra året var det skitkul att plumsa runt där i djupsnön.
Iofs skulle Zebbe kanske inte orka det nu när han stått så mkt iaf.
Men han är iaf vid 29 års ålder pigg nog att försöka sticka med mamsen.:devil::love: Han testar dock bara nu mer. Förr drog han ju. Men numer kollar han m det går. Men lyder.
Han blir ju inte trött mentalt ever den där. Så man får avsluta och lugna ner och dra hem innan han upplever sig urblåst och lugn. Ju tröttare han blir fysiskt, desto mer springig blir djuret. Kul att han vill fortf iaf!:love:
Jag satt barbacka på ett täcke och slapp frysa. Skönt!

Hade lugn jobbdag med bara lilla gulle. Han skötte sig dessutom utmärkt.

Pratade med vet idag om nya rehabhästen. Hon tyckte absolut jag kunde göra så som jag ville med hästen. Jag får alltså jobba den på böjda spår redan från start.
Hon har sett att jag inte har hästar i obalans. Så det var ok. Hon visste inte hur ägarna rider. Så de får fortsätta på raka spår om de inte övervakas av mig. Nu känner jag mig trygg med fortsätta. Jag är true to myself och jobbar enligt det jag tror på. Men vet höll med. Så då är allt lugnt.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Känns som vi bara försöker prata om samma saker hela tiden ändå utan att komma någonvart så vi får väl enas om att inte vara överens! ;)
Jag tror ju inte jag skulle frysa om jag hamnade 80 mil söderut eller så en vinter, hur mycket vind, luftfuktighet och blåst det än skulle vara. Snarare så skulle jag behöva byta garderob för att inte svettas ihjäl. :S Vilket alltså beror på min tilltro till garderoben i första hand och vanan av kyla/att klä sig (snarare än köldtålighet, jag är en fryslort!) i andrahand, har nästan svettats ihjäl trots stormbyar med snö om termometern visat -3 till plusgrader.
Och ni tror inte ni skulle frysa mer i Norrland för att det är torrare luft (vilket jag fortfarande är nyfiken på siffror på, vore intressant att se vart/hur mycket det diffar utifrån rena siffror!) Om jag förstått saken rätt. Blir spännande att se, eventuellt blir det söderut nästa vinter för mig! :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag tror ju inte jag skulle frysa om jag hamnade 80 mil söderut eller så en vinter, hur mycket vind, luftfuktighet och blåst det än skulle vara. Snarare så skulle jag behöva byta garderob för att inte svettas ihjäl. :S

Ska vi slå vad? Jag kan ordna ett studiebesök vid Lernacken (fästet för Öresundsbron) en novemberdag med 4 plusgrader, lite regn och vind. Efter det kan vi diskutera skånsk vinter :p

Igår var det -4, mulet och lite fuktigt i luften här och så blåste det från öster. Kallt som s-t-n för att uttrycka det lite snällt. Det var varm jacka och mössa på när hästarna skulle ha hö i hagen.
I förmiddags red jag två hästar på ridbanan under en timma. Det var -10, sol och vindstilla och jag var klädd endast i joggingbyxor, t-shirt och fleecetröja - jag blev inte svettig men det var inte långt ifrån.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Haha, visst skulle vi kunna slå vad, men jag kommer ändå inte åka ända till skåne bara för det! :p
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

kl

Oj, så aktiva ni är här nu när jag har börjat jobba igen. Själv hinner jag inte riktigt med datorn plus hästarna just nu.. ;) Jag håller fortfarande på att öva på att jobba lagom, det går väl sådär får jag väl lov att säga.. :P

Skippen börjar äntligen komma tillbaka och är påväg förbi sin toppform i somras. Det är så häftigt att få vara med om hans utveckling, och framförallt vad vårt arbete med att jag frågar han testar har lett till. Idag bjöd han på mycket, och han har verkligen vågat börja med att använda sin kropp helt annorlunda. Han är helt fantastisk helt enkelt. :love:

tänkte på det idag när vi gick upp från ridbanan att jag verkligen har lyckats med att gå från prestation till att fråga och se. Och det är fruktansvärt häftigt!


Imorgon ska jag prata lite om Akademisk ridkonst inför mina grönakort-kursare.. Har helt glömt av det, men det ska bli spännande att se vad jag kan hitta på att säga.. Jag envisas ju envetet med att hävda att det inte är någon skillnad på den vanliga dressyren och AR, vi vill precis samma sak, och kommer från samma gamla mästare. Jag hatar allt prat om vi och dem, det finns ju egentligen ingen anledning till det! Men jag ska nog kunna hitta på nått.

Sen får jag väl passa på att göra lite reklam för mig själv som tränare när jag ändå får tillfälle.. ;)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Behöver inte vara skånsk vinter, ditt argument håller rent allmänt enligt det jag och flera skrivit tidigare.

Totola: jag är väl förtrogen med Norrland - min familj är från Jokkmock och jag har släkt både där och Piteå. Jag säger det återigen: du är långt bättre rustad att hålla värmen med vettiga kläder i -20 och vindstilla än du är i -3 med snålblåst och fukt och vind, och det gäller både häst och människa. Som grädde på moset, efter det sista inlägget jag lade, så dagen efter hade SMHI ytterligare en artikel om just detta i lokal tidningen som påpekade för hur relativ kyla i sig är, för både folk och fä, och hur fukt och vind har större effekt på förmågan att hushålla med värmen än hög, klar och vindstilla luft under kallare förhållanden har.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Vad roligt! Vi har ju fått många som är intresserade av det lite alternativa vi sysslar med. Och de inser att det verkligen ger effekt. Så jättekul och bra att du gör det tycker jag!
Heja dig!

Kl

Idag hade vi tränare här. Jag avstod träna iom att så många andra ville. Och ingen av mina är ju iaf igång helt. Dock fick jag ta över 3 av 6 lektioner på tränarens order. Jätteroligt!
Förr har hon istället dragit över tiden. Men nu får jag ta om de behöver dra ut på tiden. Skoj att jag anses fixa det. Jag hade aldrig fått det för några år sen. :P
Fick också hålla mig beredd att rycka in och ta en ponny för hand. Men det behövdes aldrig. Det är lilla ponnyn jag tog från marken här om dagen, som reste sig och rest sig mkt genom livet. Tränaren såg direkt att han hade såna tendenser. Men han var bättre idag. Matten kände sig tryggare och hon red jätteduktigt. När hon fick guidning och en plan, lite nytt tänk, så blev ponnyn mkt bättre!

Har jobbat nya rehabhästen för hand. Han svarade bra på det vi lärde in sist. Han är fortfarande stel och oliksidig. Men det ska nog bli bättre. Höjde kraven lite och flyttade hans balans. Himla trevlig häst! Han är både flott, har lätt för sig och väldigt trevlig mentalt. Han är lite ohängd. Iom att han är så sävlig och snäll så har man inte behövt fostra så mkt som med en häst som hittar på eget. Men då han blir rädd har han hoppat på dem mycket. Vill hela tiden hänga lite på en. Det får han sluta med nu. Då blev han faktiskt lite sur först. Men efter det var han finfin!

Lilla gulle fick löshoppa idag. Urkul tyckte vi båda! Hej vad det gick!

Zebli hade lyckats ha sönder sin klänning. Sin fiiiina rutiga, gubbkofta..:devil:
Så när täcket brakat hade han lyckats lina in det runt bakbenen. När jag kom ner hade han grävt i boxen. Så han har nog suttit fast ett tag. Han var rätt upprörd. När jag skulle lyckas trä av det panikade han och slog och skrek som en dåre. Jag fick slänga mig undan, ur boxen och tackade gud att jag blivit så snabb. För något år sen hade jag åkt på däng.
Lyckades få honom att vända runt med huvud mot boxdörren och knäppa loss den slamsa som var kvar fram. Sen trädda jag av täcket med en grep medan djuret pep och slog.
Någon hade velat vara gullig och ställa ut kvällspåsarna i gången för att underlätta kvällsfodring. Jag är inget fan av foder i gången. Men än mindre då det stå mitt i gången överallt. Jag försökte manövrera ut ponny som var lite små-panikig och hoppig mellan påsarna för att kolla så han var hel.
Jag kunde inte se något stort. Får se imorgon hur det ser ut. Tyckte han var lite svullen. Men svårt att se helt. Klappade och tog på honom för att släcka ut triggersen att slå och panika.
Grävde fram annat täcke och trädde på. Svansremmen var ju... eh.. spännande att trä på.. När jag drog i den snuddade ju klänningen sidorna.. Piiiip och kick! Men han slår tydligen bara rakt bak i det där verkar det som. Så med lite lugn och tid och genom att lyfta svans, röra klänning etc lite först gick det att få på.

Hade tänkt vara ledig imorgon.. sooova hela dagen.. Men nu känns det som jag måste ut till honom och kolla så han är hel. Beroende på hur länge han stått och spänt idag kan han nog vara stel i gubbkroppen med. Så han behöver nog röra sig.
Herregud vad jox det är med honom nu. Han har väl aldrig haft så mkt sånt här för sig under alla 20 år som nu sista året.:crazy:
Nu ska jag äta middag efter sen dag. Sen sooova!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Vad kul att det går framåt med Skippen! :)
Intressant tänk, kanske inte så annorlunda egentligen men har aldrig tänkt på det så som något man gör överlag snarare än i vissa inlärningssituationer. (Du frågar och han testar.) Låter som ett bra koncept om man vill ha en arbetsvillig häst med bra självförtroende! :) Får man lite nyfiket fråga vartifrån/i vilket sammanhang du snappat upp det?



Mackan; Det känns inte som någon idé att bråka om vem som har rätt, om du orkar kopiera reportaget vore det kul att läsa, men nu har vi redan sabbat tråden med så mycket väder-OT om något som vi troligen inte kommer komma någonvart med ändå, jag ger mig - vill folk tro/tycka att det är varmare och behagligare att vistas i Norrland, så fine! :P Mycket möjligt att jag har en skev bild av det då det är min del av Norrland jag får jämföra med, och det är inte på långa vägar jämförbart med "riktiga" Norrland, bor man vid havet med mycket sjöar i närheten och med ungefär lika långt till Jokkmokk som till Göteborg, då känns den så kallade torra luften inte jämförbar med det du nog pratar om.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Haha vilken buse, ha sönder finkläderna!! :p

Vad kul det måste vara med det förtroendet, att få ta över för en (antar jag) bra tränare!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag har alltid tänkt så i just inlärningsfaser tidigare, och sen när jag har tyckt att hästen BORDE kunna det här så har jag börjat kräva det av honom. Nu litar jag på att han kan, och vill, och själv vet när det är bäst att ta t ex en galopp när jag är oförmögen att tajma själv. Och visst har jag fått en häst med ytterligare bättre självförtroende, och framförallt, han tycker ju att det är så himla kul att lyckas!

Det är faktiskt den tränaren som jag valde bort som har fått in mig på andra tankebanor, hennes teori har fått mig att tänka lite annorlunda. Sen har ju vår andra tränare henne som tränare så det speglas ju i hennes undervisning också. Men allt markarbete har jag ju som sagt experimenterat med själv.



tuaphua:
Jo, det är jättekul! Och oj vad kul det är att stå o prata framför människor om saker man älskar att göra. Antagligen kommer några av dem höra av sig till mig och vilja ta några lektioner! Verkligen superkul!!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ja det låter som ett bra koncept! :)
Själv försöker jag hitta lite mellanting eftersom jag samtidigt vill/behöver ha starkt fokus på vad det är jag vill göra och bestämma mig för vad jag vill göra, men vet jag att pålle tänker rätt men inte fullföljer momentet/rörelsen försöker jag ändå vara nöjd just då och belöna/berömma tanken. :) Så får vi oftast mer och mer per automatik utifrån att förutsättningarna är bättre. Sånt tycker jag kan vara en stor skillnad mellan en "dålig dag" då det känns som man inte kommer någonvart och mest riskerar att bli frustrerad, vs. en dag då man tycker att man knappt gör någonting och rider med pyttekrav och ändå går det bara bättre och bättre! :D
Handlar kanske också om att komma ihåg belöna försöken/tanken, både hos mig och pålle! För oss iallafall.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Vad roligt! Då gjorde du ju ett bra jobb!:D
Är det AR du undervisar i?

Jag tyckjer det är ett väldigt sympatiskt synsätt att anta att hästen försöker.
Hästar är väldigt godmodiga.
Jag antar inte alltid att en oskolad häst har en inneboende läggning att utföra arbetet jag vill. De har ju inte det medfödda drivet som tex en hund har. En vallhund som släpps lös utan att ha skolats börjar ju valla, en jakthund jaga etc etc. Men en dressyrhäst börjar ju inte med diagonalslutor i hagen om den släpps fritt. ;)
Däremot så tycker jag inte man ska lasta dem om de inte gör det vi vill. Då har vi gjort fel. Även på en ung häst som är oskolad. De förstår bara inte bättre. Och vi måste lära dem.
En skolad häst däremot hoppas man ju att man lyckats lära att förstå och lyckats motivera så att den vill och bjuder på saker.
Med Zeb tänker jag likadant. Han gör det han förmår. Just för att han förstår vad han ska göra. Och han vill göra rätt.

KL

Idag red jag ut lilltjejens häst. Först red vi i skogen i lite terräng och lyfte fötter och gick lite upp och ner. Sen red vi några repor på Polo-banan. Hur kul som helst! Fröken var taggad idag. Men rätt lydig och mjuk redan från början. Kul!
På Polo-banan jobbade vi lite med den förvända galoppen och därefter bytena. Och fräste full fart lite också. Då blev fröken överlycklig och brallade. Härligt! Det var så vackert väder nu idag med. Sol och lagom varmt.

Sen red jag ut lilla gulle barbacka. Vi tog en runda i skogen och klev över stockar, red runt mellan träd, klättrade etc. Och sen lite normalt på stigarna. Han var riktigt duktig. Han har taggat till mer förut och man har känt att det kunnat explodera. Men idag var han bra!

Zebe drogs också ut på Polo-banan. Han var väl inte så bra först.:p
Han är ju en liten vilde den där fortfarande. Men man kan bara vara glad att han orkar. Efter lite galopp, både full fräs och lite mer normalt jobb, så kom han loss. Travade av honom sen och lade ner i formen. Jäääklar vad han tog långa kliv och kom upp med ryggen. Jag funderade först på om jag kände fel. Men herrn bjöd nog på lite mer än han egentligen borde och orkar iom snön, gädje/energi etc. Matten fick avveckla åt honom. Vill inte att han ska ta ut sig för mycket i den åldern.

Åh, vad härlig dag!:love:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ja! Skitponni!:devil::p
Måste nog åka och köpa någon ny reservklänning åt honom. Insåg att jag har en hel arsenal av täcken till honom. Men inget som är lagom varmt för det här stallet.
Tino fick massor med fina täcken just innan jag beslutade mig för att slänga ut honom. Och där är han ju naken. :grin:
De klänningarna testade jag någon gång. Men de hängde ju vid knäna på lille Zeb. Då skulle han verkligen vira in sig. :P

Ja, det varfaktiskt riktigt roligt! Ta över lektioner har jag fått göra liiite med vissa utvalda på senare år. Men ta hästar för hand istället för henne har inte skett förr. Och inte så mycket lektioner eller så olika mer avancerade saker.
Då var jag glad när jag kom hem!
Ibland är hästeriet jobbigt. Det tar mycket. Ibland är man tom ledsen. Men sånt där kan man leva på ett tag.:love:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Klänning brukar verkligen vara rätt ord också för våra kortbentingar! :p Min har oftast täckena ner till framknäna trots att dom passar bra i övrigt!
Haha, så typiskt, aldrig tycker man att man har nog med täcken!

Bra att du tar tillvara på den positiva glimten så man kan titta tillbaka till en trist dag! :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Haha.. Ja, mycket är ju för snävt i bogarna. Eller för långa i ryggen.
Långklänning med släp kanske blir grejen för Zeb.:p

KL

Jag har haft slitiga, långa dagar nu ett tag. Varit sååå trött! Men jag har också haft såna himla aha-upplevelser. Fantastiskt kul!:bow:
Jag har vetat rent tekniskt hur man ska lösa vissa problem. Men jag har bara rent mekaniskt utfört det som jag blivit instruerad att göra. Jag har fattat lite halvt. Men inte kännt mig hemtam med det helt. Nu förstod jag verkligen varför, hittade känslan och verkligen förstod. Saker föll på plats rejält. Förstod också delar som vi inte riktigt pratat om. Vi har gjort vissa övningar och saker och jag har fattat lite varför man gör dem. Men inte helt och hur man kan använda dem ytterligare. Vad roligt det är med såna moments! Och att hitta dem själv, utan tränare känns extra kul. Då känns det ju som om man börjar fatta någonting på egen hand. Finally!;)
Fan vad dum man är som inte fattat tidigare..:p

Jag har ridit lilltjejens häst ett par dagar iom att hon varit sjuk. Idag tog vi bara en prommis i snön. Det har snöat jättemycket och är så vackert. Men tungt att pulsa i! Vi var ute en h. Jag var varm och svettig. Men fröken häst kunde gått 2 h till minst. :P

Nya rehab-hästen behandlades av Equiterapeut igår. Han var mycket bättre än sist. Vet beordrade Equiterapeut efter han var färdigbehandlad av dem. Då hade han haft så ont och vari så spänd att han blivit mkt förbannad av behandlingen stundtals. Nu var han helcool. Och kändes bättre. Hon upplevde stelheterna på samma ställen som mig. Intressant att höra vad hon kände.
Han har blivit bättre då vi jobbat. Varje gång lär vi in lite nya moment. Och nästa gång kan man ta vid där man slutade i stort sett. Han minns trots att det är så nytt. Kul! Himla rar häst med!

Lilla gulle och jag red på utebanan i snön idag. Åh vad härligt!

Zebli och jag gjorde detsamma. Nu när jag knappt suttit på honom på länge blir hans snedheter och svagheter så mycket tydligare. Det är väldigt intressant! Säkert är de också tydligare iom att han nu tappat så mycket. Men jag har en annan känsla på honom nu. Så jag rider honom bättre än förr. Skadan förde ngt gott med sig iaf.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

kl.

Min häst har visat terre à terre för mig!!! :bump::bump::bump:

Igår var jag på kurs för min ena tränare igen, jag tyckte inte passen gick så himla jättebra.. Men de som satt o såg på var desto mer impade, så det var väl bara min känsla som inte riktigt var med.. Jag tyckte att det kändes som om handbromsen var i hela tiden, även om jag fick fram han mot tramp och samling i alla gångarter..
Andra passet ville min tränare att vi skulle testa terre à terre-anslag för att få fram mer energi i Skip, och dessutom få igång hans länd.. Det gick sådär, nångång fick vi något som kunde liknas med ett anslag.. Men nja..

Idag kände jag bara att jag var tvungen att känna på det igen, men tänkte att jag tar det lite snabbt vid hand, och oj, jag frågade, och han svarade! Tänk att det kan vara så enkelt!

Han är fantastisk min lille häst, och ännu mer fantastiskt är hur han lyckas plocka fram sidor av mig som jag knappt trodde att jag hade..
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Åh vad kul!! :banana: Vad duktiga ni är!
Terre a terre är ju tokläckert! :d
Måste ha varit jätteroligt att plötsligt hitta andra knappar i hästen!

Så kände jag när vi fick prova tramp, fast ärligt talat har jag inte lärt mig än hur det ska kännas så det återstår att se om vi egentligen lärt oss något! ;) Så vi experimenterar mest lite med vad man kan få till genom att trycka på knapparna!
Man kan om inte annat av misstag få snygga galoppansatser! Hehe!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ja, det är ju verkligen det!

hittat och hittat knapparna, jag vet inte riktigt, men jag vet att det finns iaf!

Vi håller ju eg fortfarande o kämpar med samlingen i trav, piaffen är ju inte riktigt där än.. Men det kommer ju!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 575
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
497
Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp