Snigelrodeo

Sv: Snigelrodeo

Kan man nog säga. Jag är ond. Lägger dem i frysen och slänger dem sen.

Men det blir ju trevligare för dem att trängas om maten i akvariet och svälta ihjäl och dö av stanken av sina fränders upplösta kroppar. Eller vad tycker du? ;)
 
Sv: Snigelrodeo

Jag sitter på jobbet och läser. Har ju hört talas om dessa äppelsnäckor tidigare, men inte tänkt mer på det. Fick ett akvarium i veckan och utökat beständet från de stackare två firrar som bodde där innan. Så hittade jag denna tråd när jag läste i någon annan om fisk, och ja, jag får väl erkänna:

Mail om några snäckor till salu är skickade. :o :D Men jag har tur, innehavaren till en viss hemsida det länkas till tidigare i tråden bor nära, jag kanske kan få flera sorter på en gång. :D

Men hur går snäckorna ihop med malar förresten?
 
Sv: Snigelrodeo

Men guuud vad dom rosa var fina :love:

Mer mer meeeer bilder på porrsnäckorna! Vill se dom små bebisarna :D
 
Sv: Snigelrodeo

Lite uppdatering:

Jag vet inte vad det är för fel med min skötsel av det stora akvariet. Där blir inga snäckor äldre än ett år. Alla har dött som var där i. Hade massor med blå egenuppfödda. Ibland märker jag att även "ohyre"snäckorna dör av. Men nu har jag en hel del sådana plus mina anentome helena som alla överlevt.

Jag har de rosa och några tappra överlevande blå i mitt guppyakvarium och där frodas de. Tyvärr så skötte jag inte mina akvarium så exemplariskt när jag var nyförlöst och ett tag framöver så snäckorna har inte vuxit så mycket. Det gör de däremot nu. Matar dem med ärtor, broccoli, gurka och några pellets.

Trots att de sköts efter konstens regler, så vitt jag vet, så händer det inget på snuskfronten. De är säkert tjejjer eller bara killar allihop.:cool:

Här är en av de rosa i alla fall.
DSC01158.jpg
 
Sv: Snigelrodeo

Har du dom tillsamans med Anentome? Då tror jag det är problemet, Anentomen dödar tillochmed kanelbullestora äppelsnäckor här. Inte direkt, men efter ett tag.
 
Sv: Snigelrodeo

Nja, de dog allihopa ganska samtidigt så jag tror att det är jag som gjort något fel.

Nu så har jag inte äppelsnäckorna ihop med anentomena alls.
 
Sv: Snigelrodeo

Äh, nu har jag släppt ihop allihopa. Och efter över ett år tillsammans så börjar de nu bli amorösa. De behövde visst bara lite miljöombyte mina rosa.

Helenorna har fått massor med "ohyresnäckor" att tugga på. Helenorna pippar till höger o vänster men jag ser inga ungar.
 
Sv: Snigelrodeo

Och så har miljöombytet och det därefter amorösa beteendet gett resultat i massor med små rosa snäckor.:love:
 
Sv: Snigelrodeo

:love: bebissnäckor! Jag köpte två vuxna snäckor men här pippas då inget.. :mad: Säkert två av samma kön. Jag väntar i af på leverans av lila och blå snäcklingar. :D
 
Sv: Snigelrodeo

Du som har lite koll. Kräver din snigelfarm mycket utrymme? Lysrör? Sötvatten hoppas jag?

Har ju en trevlig liten ( fast nää, mellan ) mysig lya skräpandes i källaren. Och ytterliggare 2 ganska små akvarier som väntar på att befolkas.
 
Sv: Snigelrodeo

Ja, åter till ursprungsmeningen. Här kör vi seriöst.


Bluefish: Jag hade snäckorna i ett 60-litersakvarium i ca ett år. Inget hände. När jag nyligen släppte över dem i 240-litarn så tände det till kan vi säga. Förmodligen vill de inte ha för litet. Eller så beror det på att jag hade för låg temperatur, ingen doppvärmare. De ville kanske ha det lite varmare än så. Annars så får man passa sig för att ha det för varmt, de lever kortare om man har över 25 grader har jag för mig. Står nog i tråden någonstans bland alla mindre seriösa inlägg.;)
Sötvatten och belysning. Vet ej om lysrör är det enda rätta.
 
Sv: Snigelrodeo

Kan man ha dessa sniglar ihop med vanliga akvariefiskar?
Tycker dom verkar asballa!
Planerar lite inför mitt akvarieinköp!
 
Sv: Snigelrodeo

Går utmärkt!

Välkommen i snigelvärlden.


Nu kryllar det av småttingar, det kläcks och läggs omvartannat.
 
Sv: Snigelrodeo

Vad kul att det går så bra med dina äpplen!

Här har vi tragedi i karet. Alla våra snäckor gick och dog på två dagar! De levde och mådde finfint, för att sedan vara stendöda. Jag fattar ingenting??
 
Sv: Snigelrodeo

tack vare stora akvarietråden hittade jag hit och nu undrar jag hur det går för alla med era snigelfarmer? :)
 
Sv: Snigelrodeo

nu har även jag 2st snäckor :)
Albert och Herbert heter dom . Albert är den som ränner runt hela tiden och herbert sitter mest på en glasruta och folosoferar....
 

Liknande trådar

Äldre http://nyheteridag.se/nytt-sd-rekord-i-sentio-pa-otroliga-269-procent-moderaterna-stortdyker-till-samsta-nagonsin/ SD ( 26,9 )och C (...
Svar
19
· Visningar
1 635
Senast: Blue
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 067
Senast: LillaMusse
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 624
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 744
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp