Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Oavsett hur många ggr man får se det lilla livet så känns det i hjärtat :love: Speciellt när man får höra hjärtslagen...
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Världens mest utdragna ultraljud! Trodde aldrig vi skulle komma därifrån...

Det visade sig sen att de nu för tiden måste ha "körkort" när de gör ultraljud, därför tog det sån tid. De var tvungna att pricka i ett protokoll för allt de tittade på, och dessutom titta många ggr på varje grej :crazy: Dessutom var hon ganska hårdhänt med apparaten, inget för min redan skadade rygg...

Men annars gick det bra! Moderkakan i framkant den här gången, bebisen var relativt lugn (jämfört med den förra vilden) och allt såg bra ut. Tyckte jag såg en snopp... :D

Datumet är fortfarande satt till 6 juni. Jag föder gärna barn på nationaldagen, när alla flaggar enbart för oss :p
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Kl

Anmäler mig härmed till tråden :D

Beräknad till 15 juni. 1a barnet.
RUL nästa vecka, har redan varit på NUPP.
Mår oförskämt bra men är redan tjock :crazy:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Usch för hårdhänt personal. :-s
Men vad roligt att det gick bra! Frågade du inte när du tyckte att du såg en snopp? Det hade jag gjort. ;)

19 dgr kvar till UL för oss! :laugh:

Alltså, hur trött får man vara egentligen?
Jag har sovit i två dygn i princip. :crazy: Visserligen har det hänt mycket psyiskt påfrestande saker så det kanske är det som spökar men jag är otroligt trött... Så fort jag lägger mig ned så somnar jag och jag har inga problem att sova på natten trots att jag tagit femton "power-naps".

Sen dricker jag kopiösa mängder vatten, särskilt på kvällen.:crazy: Sörplar lätt i mig en eller ett par liter på en kort stund. *mums* :d

Tänkte ringa BM i morgon och be att få komma och kolla värdena.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Usch för hårdhänt personal. :-s
Men vad roligt att det gick bra! Frågade du inte när du tyckte att du såg en snopp? Det hade jag gjort. ;)

19 dgr kvar till UL för oss! :laugh:

Alltså, hur trött får man vara egentligen?
Jag har sovit i två dygn i princip. :crazy: Visserligen har det hänt mycket psyiskt påfrestande saker så det kanske är det som spökar men jag är otroligt trött... Så fort jag lägger mig ned så somnar jag och jag har inga problem att sova på natten trots att jag tagit femton "power-naps".

Sen dricker jag kopiösa mängder vatten, särskilt på kvällen.:crazy: Sörplar lätt i mig en eller ett par liter på en kort stund. *mums* :d

Tänkte ringa BM i morgon och be att få komma och kolla värdena.

Det är inte lönt att fråga, de svarar inte på det ändå ;)

Man får vara hur trött som helst, men det är aldrig fel att kolla värdena för säkerhets skull. Själv sover jag minst 1 g/dag och är ändå konstant trött. Tyvärr tillåter inte sonen varken sovmorgon, ostörd nattsömn eller hur många powernaps som helst :p
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*

Oj vad tiden går fort :)

Lite av varje nu då..

Angående ultraljud så ska vi på RUL i början på februari, det blir det tredje men såklart spännande ändå! Här säger de inget om könet även om du frågar, har jag hört. När vi gjorde UL i samband med KUB/NUPP (visst hette det så?) frågade vi från vilken vecka man kan se könet men den läkaren menade att h*n aldrig såg könet för h*n inte var utbildad till det... Strax efter visade läkaren oss diafragman, njuranlagen och hjärtats kammare så det kändes inte så trovärdigt ;)
De håller dock fast vid att BF är 30/6 så jag har ställt in mig på en julibebis.

Det här är första barnet för oss, jag känner inte riktigt att jag kan relatera till det jag läser om hur man mår osv i de olika veckorna. Jag har överlag mått väldigt bra hela tiden men nu i vecka 14/15 har jag varit så gaaalet trött och dragits med envist illamående samt yrsel förmodligen relaterat till lågt blodtryck. Men det ger väl sig med tiden. Just nu är jag i valet och kvalet när det är lagom att berätta för arbetskamrater och cheferna? Jag kommer förmodligen söka havandeskapspenning, de flesta i mitt yrke får det beviljat, hur lång tid tar det och när kan man skicka in papper som tidigast?

Ååh nu längtar jag så till nästa vecka då jag och mannen lämnar vintervädret i Sverige en vecka till förmån för sol och värme :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Man brukar få ett moderskapsintyg i samband med RUL har jag för mig. Sen tar det typ 60 dagar innan allt är klart från F-kassan. Man brukar iaf få besked typ 1 månad innan man går hem på HP, rätt kort varsel enligt mig...
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Världens mest utdragna ultraljud! Trodde aldrig vi skulle komma därifrån...

Det visade sig sen att de nu för tiden måste ha "körkort" när de gör ultraljud, därför tog det sån tid. De var tvungna att pricka i ett protokoll för allt de tittade på, och dessutom titta många ggr på varje grej :crazy: Dessutom var hon ganska hårdhänt med apparaten, inget för min redan skadade rygg...

Men annars gick det bra! Moderkakan i framkant den här gången, bebisen var relativt lugn (jämfört med den förra vilden) och allt såg bra ut. Tyckte jag såg en snopp... :D

Datumet är fortfarande satt till 6 juni. Jag föder gärna barn på nationaldagen, när alla flaggar enbart för oss :p

Skönt att allt var bra, skönt med dubbekollar men aj för hårdhänt personal! :-(

Härligt att få föda till sång och flaggor! :-) hihi Du får ta en diskussion med lillen att h*n måste komma på BF annars spricker allt! haha

Nenii: Ansök om HP så fort du kan. Men FK kan man aldrig lämna in något förtidigt.....

Qrumelur: Samma här, är och har varit hur trött som helst. Har inga problem att sova närsomhelst och varsomhelst.. När det var som värst fick jag ta en powernapp på jobbet.. Nu tycker jag att den värsta tröttheten har gått över, ungefär i samband med att illamåendet försvann i v16 nånting..
Men kolla värdena, det är ju bara bra!

-------------------------------------

Här buffas det och knuffas det förfullt i magen. Urmysigt! Och så har jag beställt en Baby doppler som jag hoppas ska komma så snabbt som möjligt. Hade ingen med sonen men nu kunde jag inte motstå! :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Det är inte lönt att fråga, de svarar inte på det ändå ;)

Joodå! :) jag vet minst 3 personer som fått veta könet på sitt barn.
En för att det var alldeles uppenbart - mamman sa: "Där är ju en snopp!" och UL-människan sa: "yes box!". Två andra har frågat och fått veta, den ena fick de "rota runt lite" innan de såg men de fick svar. :laugh:
Får väl se.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*KL*

Och jag går in i v.13 idag, tänk att vi kommit så långt (!)... :D Är tredje försöket även för mig så den här gången måste det ju gå bra?

Har ett ultaljud inbokat nästa måndag, efter det anstränger vi oss inte längre för att hålla det hemligt.

Nu går jag bara och väntar på det där jag läser om: "du strålar!".
Yeah, right.... *gäsp*
;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Tredje gången gillt säger man ju ;) Klart det kommer gå bra!

Jag strålade så mycket förra graviditeten så den här gången kan jag nog glömma det :p
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Grattis vad härligt med v.13!!!
Det kommer gå toppen!

*KL*

Jag har varit och kollat mina värden och de var helt fantastiskt BRA...!!!!
Det var ju skönt om något men nu känner jag ju mig som världens hypokondriker istället då ... :crazy: BM skickade hem mig med order på att vila mig i form och släppa på arbetsmoralen.

Skönt ändå att alla värden är bra. Men det var tuffare att vara gravid än vad jag trodde. Men det är mysigt med sparkar och att bebis faktiskt hör vad jag säger nu för tiden. ;) Nu gäller det att sätta igång med hjärntvätten... :angel:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Haha! Jag sa till sambon igår att vi måste ta reda på när bebis börjar höra så jag hinner vårda språket innan dess... :D:o

Tack. :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Haha!
Dottern är lite över 2,5 år och härmar allt man säger och gör..
Råkar jag säga "F-n så få man inte säga" så säger hon likadant...

Kl.

Skriver in mig med i tråden!

Är i vecka 16 och beräknad till 27 juni!

Andra barnet som sagt!

Har varit skittrött och mått ganska illa ända fram tills nu.Min förrra gradivitet var jag inte alls illamående.:grin:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Vad skönt att det gick bra!

Vi var också på RUL idag, allt såg jätte bra ut och nytt datum är 17 juni. Syntes solklart att det var en lite pojke dessutom :laugh:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Är ingen sommarmamma 2011 men vart en 2010 :D

Ang. HP! Du kan skicka in och ansöka om HP så fort du har varit på RUL och fått det riktiga BF datumet bestämt!
Men fyll i alla papper så att det är klart och du bara kan fylla i datumena från när vi vill gå hem så att du kan posta det samma dag som du varit på RUL! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 848
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 537
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 713
Senast: Tuggben
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 558
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp