Sommarföräldrar 2014

Måste bara dela med mig av mitt lilla troll :love:

1 dag gammal
20140603_191717_LLS_zps218ede59.jpg


Förra helgen (3 mån gammal)
IMG_20140906_184530_zpse0d0eb29.jpg

20140901_171549_zps37547bae.jpg
Vilken goding. Tänk vad mycket som händer på bara tre månader!
 
Fullt öppen 03 men hon stod väldigt högt och började bli för trött så det blev snitt. Hon mår perfekt, jag har sjukt ont i magen...
 
Grattis!!! skönt att hon äntligen är ute :-D får du inget smärtstillande!? eller det kanske inte hjälper.. hoppas det göt mindre ont snart iaf. Krya på dig!

(Som en riktig tok satt jag vaken halva natten och väntade på en update från dig ;-) nu smyger jag ut ur tråden och slutar med mina stalkertendenser)
 
Eller hur @Tora! Känns som om det gått längre tid med allt som hänt samtidigt som man inte fattar att det redan gått tre månader :D

Stort grattis @Madick! Har varit härinne hur ofta som helst för att få en ev uppdatering :) Grattis igen och krya på dig efter snittet :)
 
Och jag började att gråta :D
Ja hade inte dottern varit med, och att hon blir så orolig när jag gråter hade jag nog också släppt på spärrarna :)


Så skönt @Madick att det är över nu, du får försöka se till att få ordentligt med smärtlindring nu så att du får vila och återhämta dig efter allt.

Jag är inte så påläst om snitt och smärta, men att du har sjukt ont, brukar det vara så?
 
Ja hade inte dottern varit med, och att hon blir så orolig när jag gråter hade jag nog också släppt på spärrarna :)


Så skönt @Madick att det är över nu, du får försöka se till att få ordentligt med smärtlindring nu så att du får vila och återhämta dig efter allt.

Jag är inte så påläst om snitt och smärta, men att du har sjukt ont, brukar det vara så?
Nja, sjukt ont är nog att ta i efter att ha gått igenom en lång öppningsfas men de har ju möblerat om allt dignar. Var nyss uppe och borstade håret. Knepigt att få kroppen att göra det jag vill när det inte går att använda magen alls.
 
Nja, sjukt ont är nog att ta i efter att ha gått igenom en lång öppningsfas men de har ju möblerat om allt dignar. Var nyss uppe och borstade håret. Knepigt att få kroppen att göra det jag vill när det inte går att använda magen alls.

Grattis till liten :love: Ett trix jag lärde mig när jag hade blivit snittad är att rulla ur sängen. På sjukhuset kan man ju ha sängen så högt att man kan ställa sig upp men hemma gick jag ner på knä på golvet, tog tag i sängen och ställde mig upp sen. Försök att inte gå framåtlutad utan försök räta på dig så mycket du kan för då går smärtan över fortare. Annars ska du först gå framåtlutad för att sedan behöva sträcka ut magen när du ska börja gå upprätt igen. Håll på ett ordentligt tryck på magen när du hostar, skrattar eller nyser så gör det inte lika ont. Du kanske vet allt detta redan men nu har jag skrivit det iallafall :)
 
Grattis @Madick

Så fick du genomlida det mest ondaste i många timmar och klarade av det och så blir det kejsarsnitt. Tänk vad det kan bli i bland.

Men det är jättebra att dom var så observanta på hur din tjej mådde. Lyssnade på några dokumentärer på P1 om misstag som läkare gjort i samband med förlossningar (inte att rekommendera att lyssna på när man är gravid :crazy:) och det är helt otroligt vad vissa läkare kan vara nonchalanta.

Aldrig att man förstår hur mycket man använder sina magmuskler som efter ett kejsarsnitt. Magmusklerna är ju mer eller mindre involverade i allt man gör O_o Detta blir man smärtsamt varse om efter kejsarsnittet :arghh:
 
Grattis till dottern!
Jag har ju också bara söner sen innan(4st)
så det känns ju lite ovant med en tjej nu.
Alla dessa rosa kläder alla envisas med att ge oss. Ser lite annorlunda ut på tvättlinan nu.


Grattis till @Madick också!
Låter inte som någon drömförlossning. Men nu är hon äntligen här!
 
Grattis till dottern!
Jag har ju också bara söner sen innan(4st)
så det känns ju lite ovant med en tjej nu.
Alla dessa rosa kläder alla envisas med att ge oss. Ser lite annorlunda ut på tvättlinan nu.


Grattis till @Madick också!
Låter inte som någon drömförlossning. Men nu är hon äntligen här!
Ja hur sjutton gör man med en tjej liksom. Känns jätteskumt :D
 
Fast det är något med killar och deras snoppar. Förra veckan när dom satt i badkaret allihop och badade så skrattade dom så högt och hade verkligen jätteroligt.

Jag var precis på utsidan av badrummet och vek tvätt.

Blev lite nyfiken vad dom hade så roligt åt så jag kikar in i badrummet lite försiktigt.

Då sitter dom alla tre och leker leken "Dra i min brors snopp så hårt det går". Och de har jätteroligt åt det allihop. :eek::eek:

Hur sjutton kommer man på en sådan lek :confused:
 
Grattis @Madick ! Jobbigt att du fick en såpass långdragen förlossning dock som ändå slutade med ett snitt. Men jag hoppas ni mår fint efter omständigheterna och att du inte har så ont.

Här har vi haft dop idag och trots att allt som har kunnat gått fel under planeringen, så blev faktiskt pojken döpt ;) och det blev ett jättefint dop :love: men jag lär sova gott inatt...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 933
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 048
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
121 539
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp