Sommarföräldrar 2014

Alltså fy fasiken så obehagligt och jobbigt, en tvåårig pojke i grannkommunen har varit försvunnen sen i eftermiddags :'(

Kan bara föreställa mig rädslan..
Hoppas han återfinns snart och oskadd.
 
8 cm och ny EDA. Läkaren var just här och tog mjölksyreprov på bebis som såg bra ut. Men hon lär inte hinna ut undrar den 12e.
 
@Madick : Heja heja! Snart är vi kompletta i sommargruppen!

Ang. om tjejer har mer temperament eller inte. Det är förstås bara ett skämt - men ni ser ju tåren under vänstra ögat... Ca 1 minut innan bilden togs hade madam ett hysteriskt utbrott med total härdsmälta och nöd och död - för att jag inte fattade att hon ville måla med vattenfärger... (lär dig prata för tusan! :love:) Så var storebror aldrig...
DSC00435.JPG


Jag har ett problem... Jag tror att jag har fått afte. Har gogglat lite och det stämmer alltför bra... Har blåsor i munnen som gör galet ont (kan knappt äta eller dricka). Hur kan jag upprätthålla mjölkproduktionen tills de är borta? Min husläkare är på semester och när jag ammar vill jag ju inte ta diverse mediciner utan att rådfråga. Dessutom verkar jag ha en suprainfektion också, men frossa av och till, jättestora ömma lymfknutor, ont i halsen osv. Lagom surt, jag hade ju tänkt influensavaccinera mig i höst och hade redan bokat tid och så blir jag sjuk redan nu...

Hoppar in här lite med lite tips eftersom jag smygläser ibland. Gurgla med saltvatten kan hjälpa mot blåsor. (Svälj bara inte utan spotta ut!) Om du blandar en halv tesked, 2,5 gram, vanligt bordssalt i 250 ml vatten så får du samma salthalt som det är i kroppen och det borde inte svida även om någon blåsa har gått sönder. Den blandningen kan man skölja näsan med och det svider inte även om man har sår i näsan. Jag har provat. Om du tycker att det ändå svider så prova med salt utan jod. Desto mer salt du klarar desto effektivare är det så du får prova dig fram. Om man inte har blåsor så är 1 msk salt till ett glas vatten lagom. Rör ut saltet och gurgla så ofta du bara kan under dagen. Endel tycker att det går lättare att gurgla med ljummet vatten istället för kallt och det spelar ingen roll vilket man väljer för effektens skull.
Jag är lite osäker på hur det är med att äta honung när man ammar men vad jag kunde googla fram så ska det vara okej att äta det. Ät isåfall flera matskedar honung som det är flera gånger om dagen. Du kan blanda ut honungen i vatten om du vill men värm inte honungen över 42 grader för då dör det goda i honungen. Både saltvatten och honung är bakterie och virusdödande och kan användas vid alla typer av förkylningar, influensor, halsflusser osv. och förkortar sjukdomstiden väsentligt.
Krya på dig!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 933
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 048
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
121 539
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp