Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, då har man provat mjölkstockning oxå... :crazy:

Det är inte förlossningen ni ska vara rädda för tjejer!! Det är tiden efter.....
 
V 37!!!! Hur gick det till? :nailbiting:

Är så svullen idag! Har ju behövt använda stödstrumpor sedan v 20-nånting men nu när det börjar bli varmt har jag slarvat... Shorts idag, då är det inte jättecharmigt med stödstrumpor men oj så jag ser ut nu :crazy: Och händerna gör ont och fingrarna ser ut som prinskorvar...

Bebisen i magen har hittat mina revben. Jag har varit förskonad från hårda sparkar och obekväma lägen men nu har jag en rumpa upp i revbenen som inte är jättebekväm... Det lär det inte vara för lillen heller tänker jag :cool: Går bra att stå och ligga, men sitta får jag låta bli... Men vill inte klaga för mysigt är det :love: och snart är det över.

Förvärkarna fortsätter komma och gå och idag har jag två gånger fått stanna upp och stå still några sekunder för att det dragit så fruktansvärt nere i ljumskarna.
 
V 37!!!! Hur gick det till? :nailbiting:

Är så svullen idag! Har ju behövt använda stödstrumpor sedan v 20-nånting men nu när det börjar bli varmt har jag slarvat... Shorts idag, då är det inte jättecharmigt med stödstrumpor men oj så jag ser ut nu :crazy: Och händerna gör ont och fingrarna ser ut som prinskorvar...

Bebisen i magen har hittat mina revben. Jag har varit förskonad från hårda sparkar och obekväma lägen men nu har jag en rumpa upp i revbenen som inte är jättebekväm... Det lär det inte vara för lillen heller tänker jag :cool: Går bra att stå och ligga, men sitta får jag låta bli... Men vill inte klaga för mysigt är det :love: och snart är det över.

Förvärkarna fortsätter komma och gå och idag har jag två gånger fått stanna upp och stå still några sekunder för att det dragit så fruktansvärt nere i ljumskarna.

Ja man ser oerhört charmig ut just nu..
Mina fingrar är också som prinskorvar och mina fötter och anklar ska vi inte tala om.
Min bebis har också hittat revbenen, han lyckas trycka upp rumpan på utsidan (:confused:) av revbenen hela tiden och satan vad ont det gör. Igår hos barnmorskan kunde hon inte mäta magen då han låg så, hon fick putta undan honom innan hon lyckades mäta :meh:
 
V 37!!!! Hur gick det till? :nailbiting:

Är så svullen idag! Har ju behövt använda stödstrumpor sedan v 20-nånting men nu när det börjar bli varmt har jag slarvat... Shorts idag, då är det inte jättecharmigt med stödstrumpor men oj så jag ser ut nu :crazy: Och händerna gör ont och fingrarna ser ut som prinskorvar...

Bebisen i magen har hittat mina revben. Jag har varit förskonad från hårda sparkar och obekväma lägen men nu har jag en rumpa upp i revbenen som inte är jättebekväm... Det lär det inte vara för lillen heller tänker jag :cool: Går bra att stå och ligga, men sitta får jag låta bli... Men vill inte klaga för mysigt är det :love: och snart är det över.

Förvärkarna fortsätter komma och gå och idag har jag två gånger fått stanna upp och stå still några sekunder för att det dragit så fruktansvärt nere i ljumskarna.
Jag tycker att jag fått synliga blodkärl på benen på sistone så nu vågar jag nog inte va utan stödstrumpor alls längre :( vill inte få åderbråck på benen.. De i underlivet brukar iaf försvinna fort efter förlossningen :) hur jag ska kunna ha shorts när det blir
blir varmt... Vet inte..

Annars så har bebben huvudet neråt nu så foglossningen är nästan bra, så skönt! Fast ryggen har blivit sämre istället men den gör inte sådär illont på samma vis.

Längtar efter vår bebis ! :heart
 
Efter typ 7 doser cytotec (googla inte!) har jag nu lite onda sammandragningar.

Får se om det drar igång eller lugnar ner sig, hade varit skönt att sova lite!
 
Efter typ 7 doser cytotec (googla inte!) har jag nu lite onda sammandragningar.

Får se om det drar igång eller lugnar ner sig, hade varit skönt att sova lite!
Heja dej! Har du kunnat vila lite under dagen? Försök sova om det blir lite paus. En powernap gör mycket! Hur mår halsen, vätskebristen och kliandet?

Mvh Miks
 
Hur har ni det med bristningar?
Jag har inte en enda på magen, två ynka på vardera sida om höfterna (kärlekshandtagen) men insidan av låren har jag en hel del, från knäna och uppåt, ser ut som en zebra.. :confused:
Märkligt ställe att få det på kan jag tycka..
 
Ja man ser oerhört charmig ut just nu..
Mina fingrar är också som prinskorvar och mina fötter och anklar ska vi inte tala om.
Min bebis har också hittat revbenen, han lyckas trycka upp rumpan på utsidan (:confused:) av revbenen hela tiden och satan vad ont det gör. Igår hos barnmorskan kunde hon inte mäta magen då han låg så, hon fick putta undan honom innan hon lyckades mäta :meh:
Haha min hamnar också på utsidan! Känns helt sjukt, men jag tycker att det gör mindre ont än när den ligger precis under och pressas upp mot dem :)

Jag har fått sån noja för att bebisen ska vara jättestor... Har hört om flera stycken sista tiden som fött bebisar på + 5 kg och fått en del komplikationer på grund av detta. I övrigt ser jag så mycket fram emot förlossningen men det här med storleken ligger som ett mörkt moln. Ska be barnmorskan om en viktuppskattning nästa gång. Har en kompis som gått hos samma barnmorska 2 ggr och fått uppskattad vikt som stämt ganska väl båda gångerna. Ska jag föda en 5-kgsklump vill jag iaf vara förberedd på det :cool:
 
Ok, då har man provat mjölkstockning oxå... :crazy:

Det är inte förlossningen ni ska vara rädda för tjejer!! Det är tiden efter.....

Ja usch, det har jag också provat. 39.8 i febertoppar mellan maxdoserna av alvedon och Ipren. Frossa, huvudvärk och sjukt ömma bröst. Allt på grund av 20min promenad med fleecetröja som inte stoppade vinden tillräckligt :meh:

Kan tipsa om bröstvärmare som finns i en gul förpackning som ser ut att vara från 80-90talet på apoteken, de är grymma!
 
Hur har ni det med bristningar?
Jag har inte en enda på magen, två ynka på vardera sida om höfterna (kärlekshandtagen) men insidan av låren har jag en hel del, från knäna och uppåt, ser ut som en zebra.. :confused:
Märkligt ställe att få det på kan jag tycka..

Jag har massor på brösten, och de kom tidigt. Inte vackert alls, men hellre där än på magen. Några stycken på kärlekshandtagen och ev nån enstaka insida lår. Visar tydligt detta att det inte har med hudens töjning att göra utan hormoner, för så spänd som magen är borde den sett förskräcklig ut :grin:

@Mauen Ajaj, det är verkligen en noja jag har! Har beställt bröstvärmare i ull, hoppas de är bra. Har hört att det är vanligare att få mjölkstockning på sommaren just för att man tror att det är vagmtoch att man inte behöver skydda sig, men då lätt utsätts för drag. Hoppas du blir fri från det fort!

Får inte bort dessa? :eek::mad::eek:
 
Hur har ni det med bristningar?
Jag har inte en enda på magen, två ynka på vardera sida om höfterna (kärlekshandtagen) men insidan av låren har jag en hel del, från knäna och uppåt, ser ut som en zebra.. :confused:
Märkligt ställe att få det på kan jag tycka..
Jag vet inte :o jag fick några förra gången och jag tror inte att det har kommit fler. Tittar inte så noga, jag är sjukt stolt över bristningarna att jag inte ens bryr mig om att dölja dem :p de visar på att jag har världens finaste barn (helt opartisk såklart ;) ) och att jag tagit mig igenom en, snart två, graviditeter utan att skjuta mig :D
 
Jag vet inte :o jag fick några förra gången och jag tror inte att det har kommit fler. Tittar inte så noga, jag är sjukt stolt över bristningarna att jag inte ens bryr mig om att dölja dem :p de visar på att jag har världens finaste barn (helt opartisk såklart ;) ) och att jag tagit mig igenom en, snart två, graviditeter utan att skjuta mig :D

Skönt, så ska jag också tänka! :D Det visar ju att jag tagit mig igenom en stört jobbig gravidtet och jag lever fortfarande :D
Är mest fascinerad över dem faktiskt :p
 
Skönt, så ska jag också tänka! :D Det visar ju att jag tagit mig igenom en stört jobbig gravidtet och jag lever fortfarande :D
Är mest fascinerad över dem faktiskt :p
Jaa.. De är rätt tuffa. Min mage liknade typ gamla mormor eller nåt innan huden började tighta till sig och då hade jag enormt svårt att hantera hur jag såg ut men det redde ju ut sig med tiden så när jag blev gravid igen var det mer som vanligt, fast med ränder då.

Jag ska försöka vara snällare mot mig själv efter den här graviditeten. Jag pep och gnällde över lös hud och överskottsfläsk hela tiden och vågade inte klä mig som jag ville. Nu vet jag att jag kan gå tillbaka till hyfsat skick (gott skick om jag vill) och faktiskt se ut som en ung mamma med bra hälsa och det är det viktigaste för mig. Pratade mycket vikt med min BM sista besöket och med tanke på hur gärna jag vill springa (min dotter på 2 bast drar om mig när vi spelar fotboll och jag vill ju haka på) så är ingen av oss oroliga men det är ju trist att göra sig av med en större övervikt än vad man "behöver". Ränderna är bara plus dock :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
91 958
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 103
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
87 860
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 210
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp