Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2014

@Madick : Heja heja! Snart är vi kompletta i sommargruppen!

Ang. om tjejer har mer temperament eller inte. Det är förstås bara ett skämt - men ni ser ju tåren under vänstra ögat... Ca 1 minut innan bilden togs hade madam ett hysteriskt utbrott med total härdsmälta och nöd och död - för att jag inte fattade att hon ville måla med vattenfärger... (lär dig prata för tusan! :love:) Så var storebror aldrig...
DSC00435.JPG


Jag har ett problem... Jag tror att jag har fått afte. Har gogglat lite och det stämmer alltför bra... Har blåsor i munnen som gör galet ont (kan knappt äta eller dricka). Hur kan jag upprätthålla mjölkproduktionen tills de är borta? Min husläkare är på semester och när jag ammar vill jag ju inte ta diverse mediciner utan att rådfråga. Dessutom verkar jag ha en suprainfektion också, men frossa av och till, jättestora ömma lymfknutor, ont i halsen osv. Lagom surt, jag hade ju tänkt influensavaccinera mig i höst och hade redan bokat tid och så blir jag sjuk redan nu...
 
Det går inte alls. Bara öppen 4 cm sen midnatt trots dropp. För många likheter med första förlossningen. Kraschat mentalt och fått lugnande men nu EDA och ökat dropp så får vi se.
 
Heja @Madick! Tänker på dig och håller tummarna, detta klarar du!

Usch @majola du får krya på dig! När jag har afte (enstaka) brukar jag lägga på ett djungelvrål - de där supersalta. Hurts like hell men oj vad aften försvinner fort :D
Ang mjölkproduktionen - kan du inte ringa typ 1177? De brukar ju kunna komma med råd :)
 
Usch @majola du får krya på dig! När jag har afte (enstaka) brukar jag lägga på ett djungelvrål - de där supersalta. Hurts like hell men oj vad aften försvinner fort :D
Ang mjölkproduktionen - kan du inte ringa typ 1177? De brukar ju kunna komma med råd :)

Jag bor inte i Sverige och har varken djungelvrål eller 1177 tyvärr. Men jag kan ju kontakta min bm vid behov.
 
Instämmer, blev ju helt förvirrad av buke...

Också nyfiken på hur det går för dig @Madick!

Och jag har sämsta tiden på länge. Igår när jag stoppade in dottern i bilen kände jag mig plötsligt svag i ryggen och mycket riktigt var den *beep* ischiasen tillbaka. Så jag kan inte resa mig, gå, sätta mig och framförallt inte bära utan att det känns som om benen ska vika sig för all smärta. Blä! :wtf:

Men fy :(
Hur löser ni det rent praktiskt? Måste vara svårt, rent av omöjligt att ta hand om barn.
 
@Madick : Heja heja! Snart är vi kompletta i sommargruppen!

Ang. om tjejer har mer temperament eller inte. Det är förstås bara ett skämt - men ni ser ju tåren under vänstra ögat... Ca 1 minut innan bilden togs hade madam ett hysteriskt utbrott med total härdsmälta och nöd och död - för att jag inte fattade att hon ville måla med vattenfärger... (lär dig prata för tusan! :love:) Så var storebror aldrig...
DSC00435.JPG


Jag har ett problem... Jag tror att jag har fått afte. Har gogglat lite och det stämmer alltför bra... Har blåsor i munnen som gör galet ont (kan knappt äta eller dricka). Hur kan jag upprätthålla mjölkproduktionen tills de är borta? Min husläkare är på semester och när jag ammar vill jag ju inte ta diverse mediciner utan att rådfråga. Dessutom verkar jag ha en suprainfektion också, men frossa av och till, jättestora ömma lymfknutor, ont i halsen osv. Lagom surt, jag hade ju tänkt influensavaccinera mig i höst och hade redan bokat tid och så blir jag sjuk redan nu...

Jag köpte receptfri salva som heter Aftex - funkade görbra!
(litet inhopp bara) Borde gå att ser om man kan använda den som ammande/gravid om man läser på fass..
 
Jag har tagit en smärtlindrande tablett nu och ska försöka äta lite när den har verkat. Annars har jag idag fått i mig lite pulvermos, joghurt och en halv skiva orostat rostbröd. Enda praktiska är att eftersom jag sannolikt har en parallell infektion (börjar bli lite febrig nu) så är jag inte så hungrig trots allt. Men jag oroar mig lite för mjölktillgången. Med dottern började jag dumt nog 5:2-a när jag fortfarande delammade och mjölken sinade blixtsnabbt. Jag var inte jätteledsen då, för jag hade ändå tänkt sluta amma, men nu vore det trist minst sagt.

Läste precis att man kan ta lidocain när man ammar. Blir apoteket imorgon!
 
Jag bor inte i Sverige och har varken djungelvrål eller 1177 tyvärr. Men jag kan ju kontakta min bm vid behov.

Jaha det visste jag inte :(
Ja det kan ju vara idé, bm kan säkert ge några bra råd :)

@DarkInNight det går men sambon får göra alla lyft nu. Sätter mig på plats så får jag dottern i famnen när jag ska amma osv. Brukar ta en vecka innan jag är helt återställd när ischiasen behagar hälsa på, men redan efter ett par dagar kan jag fungera hyfsat normalt. Så tur i oturen att det hände precis innan helgen så sambon är hemma.
Och på söndag är det storstädning i stallet haha...

Heja heja Madick!
 
Fick sätta mig och amma någorlunda i fred och sedan var det lite bättre så jag kunde promenera med småttingarna i alla fall. Har tungan full emd blåsor, ont i halsen och svullna lymfknutor i halsen, så jag kanske håller på att bli sjuk. Försöker panikbehandla med salviate med honung.
det kanske du redan vet men salviate minska mjölkproduktionen sa det ska man inte dricka om man ammar
 
Oj, det visste jag inte. Tänkte bara på att det är bra mot inflammationer i munhålan. Men jag hade bara en påse kvar ändå....
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 183
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 305
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
121 685
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp