Sommarföräldrar 2017 del 3

Vad gulligt!

Här är storasyster (som tur är?) för liten för att lyfta upp lillebrorsan men hon gillar att förse honom med leksaker, klä på honom hattar och baka in honom i filtar och kuddar. När vi hör hennes överexalterade skratt vet vi att det är dags att kolla vad hon gör för hon glömmer hela tiden att hon inte får täcka över hans ansikte. Lillebror är tacksam att leka med, han blir så glad bara av att få vara med.
Storasyster bär gärna men han har börjat bli lite tung nu så hin föredrar att dra runt honom...
Men de är ju tacksamma dessa små som älskar när man gör samma sak hundra gånger. Nojar ju ibland över den stora åldersskillnaden så jag blir lite extra glad att de gillar att umgås just nu i varje fall.
 
Halsfluss var det här.. Tog mig till en akuttid idag på förmiddagen på vårdcentralen. Natten var hemsk,har haft så ont i halsen att jag mest legat och snurrat runt.
Riktigt illa halsfluss också, ena sidan var riktigt irriterad med risk för halsböld. Har haft en förut och det är jag inte sugen på.
Fick antibiotika utskrivet!
Ibland undrar jag hur min sambo tänker.. Han kan liksom inte se hur saker han gör påverkar andra saker.
M hade bara sovit 2gånger idag istället för sina vanliga 3 och somnade därför 18.30 istället för 19.
Sambon och stora sonen var iväg under kvällen hos svärmor och svärfar.

Vid 19.30öppnar han ytterdörren och ropar as högt från hallen att jag skulle ta emot stora sonen.. O_o Bara där tycker jag att han borde tänkt (när jag 5min tidigare i telefonen sagt att M sover) att han kan ta av storebror T skorna och säger åt honom att smyga in till mig :meh:Men nej, så då vaknar såklart M. Han är så extremt lättväckt och det vet sambon likaväl som jag.
Försöker få honom att somna om medans sambon tar nån diskussion om nappen med T som blir allt mer högljud, från storebrors sida. Och jag känner bara ”släpp det och ge ungen nappen”. Det gör det liksom inte lättare för M att somna om.
Storebror T går och lägger sig till slut och M börjar slappna av och somna in.
Då tar sambon fram telefonen och ringer sin mamma PÅ FACETIME. Påriktigt liksom? :banghead:
M blir klar vaken direkt.

Nej så nu har M varit vaken i 45min utan att somna om och det är bara att inse att den där timmen han sov blev som en extremt sen power nap och nu kommer han vara vaken jätte sent!! :banghead::rage::rage::rage:
Nää men så surt!! Kunde han somna någorlunda i tid till slut sen då?
 
Vår kille är galet aktiv; fullt ös medvetslös dagarna i ända typ. Har börjat resa sig mot saker och är på precis allt. Försöker vara med hela tiden men ibland förekommer han oss, t.ex genom att dra ut lådor i hans leksaksbyrå och drämma till sig i huvudet med dem. :banghead:
Idag lyckades han med konststycket att få en bula i huvudet när han skulle hålla på med en stol... Stolar och lådor och dörrar är det bästa som finns. Och garderober som är öppna, för dem kan man krypa upp i...
"DadadaDaaaaa" och "mamamamama" låter det dagarna i ända här hemma.

Jag var _helt_ galen som liten, min moster som hade 4 egna ungar vägrade passa mig t.ex, jag rymde från mormor när jag var 2 år och gick genom skogen i flera kilometer. Osv osv. Jag är ökänd för mina upptåg under uppväxten. :p Jag antar att han fått det från mig, för pappan var lugn som en filbunke tydligen.
 
M är så himla rolig just nu (När han inte gnäller :angel:).. Han kör race i sin gå-bil hela tiden och att plocka i och ur diskmaskinen har blivit en sport :rofl:
Om nån skulle se oss utifrån skulle dom bryta ihop av skratt.. En unge i gå-bil som desperat försöker komma fram till diskmanskinen, en förälder som står på ett ben och försöker plocka med disken och med det andra benet mota bort/ parera gå-bilen :rofl:

Man blir ju lite extra noga också att han inte ska komma nära disken med risk för att bli utsatt för mjölkprotein som kan finnas på bestick etc

Sen är krypning nog inte långt borta, nu börjar framåt fungera och han ser ut som en såndär tecknad lång larv. Han liksom stutsar framåt :D:love:
 
Verkar som att de flesta i tråden är inne i en intensiv bebisperiod nu :). Vi är inget undantag. Han är ju inne i sitt 8-månaderssprång och pendlar mellan att vingla på alla fyra och vara på g till att krypa, till att vilja upp i min famn och tanka närhet. Så länge jag tillgodoser det så flyter det mesta faktiskt på väldigt bra :).

Även här är det så roligt att se deras syskonrelationen utvecklas. Storebror är för det mesta väldigt mån om sin lillebror, men lillebror får ABSOLUT INTE ta storebrors leksaker utan lov. Då blir det högljutt kan jag lova.

I onsdags hade jag med V på begravning och det gick som tur är jättebra. Han är oftast enkel att ha med i offentliga sammanhang och han satt med mig i bänken och var glad nästan hela ceremonin. När det var dags att gå fram till kistan och lämna ros somnade han lägligt i selen. Det var även skönt för mig att ha med mig honom. Då kunde jag krama om honom när jag kände mig sorgsen :heart.

Nu är vi i Blekinge i svärföräldrarnas sommarstuga och ska tillbringa helgen här. Det är skönt att få lite avlastning, och att få komma ut på landet :).
 
Här skriker och ropar vi så fort man inte underhåller/sitter vid henne. Hon skriker så högt hon kan tills vi kommer. Fattar ju att hon lärt sig det men det är omöjligt att ignorera i en längre period. Alternativt ålar hon sig fram till där vi sitter och skriker tills man hjälper henne upp och stå.:arghh:
Var tillsammans med mammagruppen i onsdags och de två andra var överallt och undersökte saker, Svea blir bara liggande/sittande och kollar, det här med att själv ta sig runt Verkar hon inte ta så allvarligt. Jag fattar att det är jobbigt att hela tiden vara efter dom, men samtidigt önskar jag att hon visade lite intresse själv och hittade något att roa sig med. Nu är typ alla leksaker tråkiga.. :meh:
 
M är så himla rolig just nu (När han inte gnäller :angel:).. Han kör race i sin gå-bil hela tiden och att plocka i och ur diskmaskinen har blivit en sport :rofl:
Om nån skulle se oss utifrån skulle dom bryta ihop av skratt.. En unge i gå-bil som desperat försöker komma fram till diskmanskinen, en förälder som står på ett ben och försöker plocka med disken och med det andra benet mota bort/ parera gå-bilen :rofl:

Man blir ju lite extra noga också att han inte ska komma nära disken med risk för att bli utsatt för mjölkprotein som kan finnas på bestick etc

Sen är krypning nog inte långt borta, nu börjar framåt fungera och han ser ut som en såndär tecknad lång larv. Han liksom stutsar framåt :D:love:
Haha åh vad jag känner igen allt, att en diskmaskin kan vara så rolig. Vår har dock ingen gå-bil, men hade nog gärna haft en :D:idea:
 
@Rosen-Knoppen @Fritidsryttare jag har delat säng i natt med bebis som närmast tvångsmässigt gått upp på alla fyra och stått och gungat natten igenom :arghh:

På plussidan: första tanden kom till slut. Och M har lärt sig äta klämmis direkt från förpackningen nästan helt kladdfritt :up:

Vad ska ni andra göra idag?

Om tid finnes ska vi iväg och fixa mässlingsvaccin till M idag, inför greklandsresan i maj. Vi kommer ha en allmän fixardag med trädgårdspyssel, bilmek och studsmatta som ska levereras och monteras :bump: Inga särskilda planer för kvällen men samfällighetsföreningen kommer förmodligen elda lite så vi kanske går dit en sväng
 
@Rosen-Knoppen @Fritidsryttare jag har delat säng i natt med bebis som närmast tvångsmässigt gått upp på alla fyra och stått och gungat natten igenom :arghh:

På plussidan: första tanden kom till slut. Och M har lärt sig äta klämmis direkt från förpackningen nästan helt kladdfritt :up:

Vad ska ni andra göra idag?

Om tid finnes ska vi iväg och fixa mässlingsvaccin till M idag, inför greklandsresan i maj. Vi kommer ha en allmän fixardag med trädgårdspyssel, bilmek och studsmatta som ska levereras och monteras :bump: Inga särskilda planer för kvällen men samfällighetsföreningen kommer förmodligen elda lite så vi kanske går dit en sväng

Vi ska ha en hemmakväll, bara familjen. Vi burkar (de senaste 6åren) fira Valborg på Högbo bruk (Sandviken) men av olika anledningar kunde inte familjen vi brukar åka med åka iår. Så vi stannade också hemma, spara pengarna när vi ändå ska åka till Grekland om 2veckor.

Kanske går en sväng till brasan som brukar vara 1,5km bort.. Vi får se vad vi orkar :D

Nu under dagen håller vi på hemma. Sambon klipper gräsmattan och M övar på att krypa.. Nu kommer han framåt men på ett väldigt lustigt sätt :rofl: Han går upp i sån slags planka och trycker sig framåt :D

Storebror övar på att var blöjfri :D:turd:
 
@Rosen-Knoppen @Fritidsryttare jag har delat säng i natt med bebis som närmast tvångsmässigt gått upp på alla fyra och stått och gungat natten igenom :arghh:

På plussidan: första tanden kom till slut. Och M har lärt sig äta klämmis direkt från förpackningen nästan helt kladdfritt :up:

Vad ska ni andra göra idag?

Om tid finnes ska vi iväg och fixa mässlingsvaccin till M idag, inför greklandsresan i maj. Vi kommer ha en allmän fixardag med trädgårdspyssel, bilmek och studsmatta som ska levereras och monteras :bump: Inga särskilda planer för kvällen men samfällighetsföreningen kommer förmodligen elda lite så vi kanske går dit en sväng

Skönt med fixardag!

Idag ska jag och Milo ta det ganska lugnt. Vi har varit på jympa imorse och nu sitter vi på ett café och myser :love: Ikväll blir det att titta på nån majbrasa tillsammans med farmor.

Skulle verkligen behöva kratta resten av gården men har såna foglossningar :down: Har kommit ut i hösttråden nu, så nu kan jag ju lika gärna vara öppen här med :D Milo ska, halvt oplanerat, bli storebror i september! :heart
 
Ehe ja vad ska jag göra. Jaga bebis? :p Jobbat hela förmiddagen, knodd sov faktiskt hela tiden, tack och lov. Han tar igen det nu! Får springa över hela huset känns det som, samtidigt som jag ska försöka laga mat och hålla lite koll på två hundar. :) När sambon kommer hem så bär det av till stan för jag måste handla och hämta ut lite kläder som jag beställt. Sen blir det sängen tidigt, klockan ringer 04 och 90 mil i bil väntar, ska upp till unghingsten. Så denna dagen är nog snart slut. ;) Önskar er alla en trevlig valborg!
 
Skönt med fixardag!

Idag ska jag och Milo ta det ganska lugnt. Vi har varit på jympa imorse och nu sitter vi på ett café och myser :love: Ikväll blir det att titta på nån majbrasa tillsammans med farmor.

Skulle verkligen behöva kratta resten av gården men har såna foglossningar :down: Har kommit ut i hösttråden nu, så nu kan jag ju lika gärna vara öppen här med :D Milo ska, halvt oplanerat, bli storebror i september! :heart
Grattis, vad roligt! Väcker ju onekligen nya tankar på en till. :p
 
Grattis, vad roligt! Väcker ju onekligen nya tankar på en till. :p

Tack! :) Jag har alltid sagt att jag absolut inte ska ha så tätt, men det blir ju inte alltid som planerat :D Nu känns det helrätt för oss. För mig var det viktigt att försöka få ett till barn och för sambon var det viktigt att inte planera för mycket. Vi landade i att blir det så blir det, men vi försökte inte direkt aktivt. Vi trodde absolut inte att det skulle ta sig så fort med tanke på hur länge det tog med Milo, så vi var chockade ett bra tag. Nu är vi jätteglada, men känns konstigt att vår lilla bebis ska bli storebror redan!
 
Var ett tag sedan jag skrev här. Fröken har hunnit fylla ett med råge. :) Hon håller på att fylla på med två nya tänder i överkäken, en har kommit upp och den andra kan man se men har inte brutit igenom tandköttet än. De senaste dagarna har hon varit extremt gnällig och ska vara nära, lite påfrestande. Inte ens gå duger och det är det bästa hon vet annars, hålla i händerna och knata runt i evigheter, gärna utomhus också tills det känns som ryggen ska gå av på de stackars föräldrarna. :p Hon har även fått kläm på hur man klättrar uppför trappan och fort går det, det räcker att man är uppe och hämtar något så är hon halvvägs upp. :crazy:
 
Skönt med fixardag!

Idag ska jag och Milo ta det ganska lugnt. Vi har varit på jympa imorse och nu sitter vi på ett café och myser :love: Ikväll blir det att titta på nån majbrasa tillsammans med farmor.

Skulle verkligen behöva kratta resten av gården men har såna foglossningar :down: Har kommit ut i hösttråden nu, så nu kan jag ju lika gärna vara öppen här med :D Milo ska, halvt oplanerat, bli storebror i september! :heart

Men vad roligt! Grattis! :love:

Blir ju allt lite sugen på en 3a men är så fruktansvärt rädd för en till graviditet.. Men skulle lätt kunna föda barn vilken dag som helst O_o
 
Skönt med fixardag!

Idag ska jag och Milo ta det ganska lugnt. Vi har varit på jympa imorse och nu sitter vi på ett café och myser :love: Ikväll blir det att titta på nån majbrasa tillsammans med farmor.

Skulle verkligen behöva kratta resten av gården men har såna foglossningar :down: Har kommit ut i hösttråden nu, så nu kan jag ju lika gärna vara öppen här med :D Milo ska, halvt oplanerat, bli storebror i september! :heart

Grattis, så spännande! :love:
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 344
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 687
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 549
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 783
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp