Sommarföräldrar 2017 del 3

Fy fan vad sura pengar. Man blir förbannad över att folk kan få hålla på så. Känns som att det blivit fler opålitliga handlare senaste 10 åren.
Men det är väl ingen diskussion i barn tråden :angel: Fast det är ett bra ställe för lite mer anonyma hästfunderingar:D

Jag har också stött på opålitliga oärliga hästhandlare och ska inte yttra min tanke om dem högt :angel:
 
Här är det iaf vår tur med sjuk bebis.. M har haft feber i3dagar, mellan 39,5-40,3 nästan konstant. Inga andra symptom.
Ringde min bästa vän som är ssk och dessutom jobbat på barnakuten. Hon rekommenderade högre dos alvedon varvat med Ipren, högre än vad som står på förpackningen men hon är ju van och kan dessutom läkemedelsberäkning. Känns tryggt.
Får åka in med honom imorgon till akuten om det inte vänder under natten. Då är han inne på 4 dygn feber..

Och vi ska på bröllop på lördag och barnen ska sova hos mormor. Håll alla tummar och tår att det vänder nu och han blir frisk!
 
Här är det iaf vår tur med sjuk bebis.. M har haft feber i3dagar, mellan 39,5-40,3 nästan konstant. Inga andra symptom.
Ringde min bästa vän som är ssk och dessutom jobbat på barnakuten. Hon rekommenderade högre dos alvedon varvat med Ipren, högre än vad som står på förpackningen men hon är ju van och kan dessutom läkemedelsberäkning. Känns tryggt.
Får åka in med honom imorgon till akuten om det inte vänder under natten. Då är han inne på 4 dygn feber..

Och vi ska på bröllop på lördag och barnen ska sova hos mormor. Håll alla tummar och tår att det vänder nu och han blir frisk!
Tredagarsfebern? På vår M satt den i i fyra dagar. Hoppas han snart mår bättre! :heart
 
Här är det iaf vår tur med sjuk bebis.. M har haft feber i3dagar, mellan 39,5-40,3 nästan konstant. Inga andra symptom.
Ringde min bästa vän som är ssk och dessutom jobbat på barnakuten. Hon rekommenderade högre dos alvedon varvat med Ipren, högre än vad som står på förpackningen men hon är ju van och kan dessutom läkemedelsberäkning. Känns tryggt.
Får åka in med honom imorgon till akuten om det inte vänder under natten. Då är han inne på 4 dygn feber..

Och vi ska på bröllop på lördag och barnen ska sova hos mormor. Håll alla tummar och tår att det vänder nu och han blir frisk!
Vår hade ju också den där febern, och vi blev också ordinerade precis som er, flytande Alvedon mixat med ipren för bättre effekt och för att de inte ska bajsa ut det, enligt barnläkaren. :) Krya krya!
 
God morgon, hälsar knodd! Hur man lyckas ställa sig med hjälp av en sån där "snurrleksak" är för mig en gåta. Bra kvalitet på Ikeas grejor som håller för 11 kg bebis som provar vingarna. :D
20180505_072022.jpg
 
M hann bli frisk! Feberfri hela natten och idag så kunde med gott samvete lämna bort honom till mormor och morfar och gå på bröllop :love:

Barnfri kväll natt och söndag. Ska bli helt okej :D

Hann kika på fölis också som titta ut vid 02 i natt också. Ett hingstföl med långa ben 😍
 

Bifogade filer

  • 10E024FC-1E62-4953-A5D6-F81DA10FA6A0.jpeg
    10E024FC-1E62-4953-A5D6-F81DA10FA6A0.jpeg
    153,5 KB · Visningar: 31
M hann bli frisk! Feberfri hela natten och idag så kunde med gott samvete lämna bort honom till mormor och morfar och gå på bröllop :love:

Barnfri kväll natt och söndag. Ska bli helt okej :D

Hann kika på fölis också som titta ut vid 02 i natt också. Ett hingstföl med långa ben 😍
Grattis till fölet 😍.

Vilken tur att M blev så pass frisk att ni kunde gå på bröllop! Vilken fin klänning.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Efter två ganska intensiva dagar här hemma där bebis har separationsångest och storebror är en typisk treåring gick jag idag ner på stan HELT själv och handlades kläder! Det var så skönt att få handla lite nya sommarkläder utan att ha barnen med som stressar på. 😊
 
Så fin klänning @Rosen-Knoppen! Hoppas ni får en trevlig helg. S. har också passats av mormor idag då jag jobbat och sambon är på svensexa.hade gått bra och hon började inte gnälla förrän jag kom hem... :p:cautious:
Vi ska på bröllop d. 26 så då ska hon passas av farmor och farfar, hoppas det ska lyckas dom att natta henne. Vi är som tur var bara 15 min bort på cykel så får cykla hem och lägga henne i värsta fall.

På måndag ska vi börja skola in på dagis! :eek:
 
Börjar hända grejer här! Från tråkvinter med spädismys till vårfester och små busungar hos alla i tråden:heart
Vi har fixat ute. Lillebror mycket nöjd... Så härligt när små barn upptäcker världen! Så fokuserade på 1 pinne eller en jordhög...
Älskar att det är finy väder och heeeela sommaren kvar! Lovely
 
Börjar hända grejer här! Från tråkvinter med spädismys till vårfester och små busungar hos alla i tråden:heart
Vi har fixat ute. Lillebror mycket nöjd... Så härligt när små barn upptäcker världen! Så fokuserade på 1 pinne eller en jordhög...
Älskar att det är finy väder och heeeela sommaren kvar! Lovely
Ja här händer jättemycket nu. Allt på en gång. M har de senaste dagarna fått två tänder, lärt sig resa sig upp och lärt sig krypa på knä. Men kräla är bäst fortfarande. Han är så galet snabb och så fort en dörr eller en lucka öppnas så far han målmedvetet iväg åt det hållet. Han dammsuger köksgolvet (alla golv) på saker att stoppa i munnen. Hans pappa har det lite svettigt om dagarna :D
 
Håller med, det händer verkligen mycket med bebisarna nu! Kan inte fatta att M är 11 månader gammal idag. Och hur mycket han utvecklats på dessa månader.
Han kryper omkring i hög fart mest hela tiden, tar sig lätt upp och stå mot möbler och ibland ställer han sig även upp "självständigt". Går utmed möbler men inte utan att hålla i något än, men han har börjat släppa taget och försöka ta något steg utåt och bara hålla i sig med en hand. Han pratar hur mycket som helst fast det inte är så tydliga ord än, men "mamma" och "katt" går bra, samt något enstaka "pappa" :D :heart
Senaste är att han har börjat peka på allt möjligt och sen försöker härma oss när vi säger ordet, och säger vi t ex "lampa" så pekar han på lampan :love: Min duktiga kille!
Ska bli spännande att se vad han väger och hur lång han är på 1-årskontrollen om en månad! Tycker att han blivit riktigt tung att bära.. Åtta tänder har han i alla fall hunnit få också, men inte så mycket hår  :D
DSC_4547.JPG
 
Ja här händer jättemycket nu. Allt på en gång. M har de senaste dagarna fått två tänder, lärt sig resa sig upp och lärt sig krypa på knä. Men kräla är bäst fortfarande. Han är så galet snabb och så fort en dörr eller en lucka öppnas så far han målmedvetet iväg åt det hållet. Han dammsuger köksgolvet (alla golv) på saker att stoppa i munnen. Hans pappa har det lite svettigt om dagarna :D
Haha ökar er också takten när han ser att man ska plocka upp honom för att han är på väg nånstans han inte ska, typ en sängkant eller en trappa? :p
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Håller med, det händer verkligen mycket med bebisarna nu! Kan inte fatta att M är 11 månader gammal idag. Och hur mycket han utvecklats på dessa månader.
Han kryper omkring i hög fart mest hela tiden, tar sig lätt upp och stå mot möbler och ibland ställer han sig även upp "självständigt". Går utmed möbler men inte utan att hålla i något än, men han har börjat släppa taget och försöka ta något steg utåt och bara hålla i sig med en hand. Han pratar hur mycket som helst fast det inte är så tydliga ord än, men "mamma" och "katt" går bra, samt något enstaka "pappa" :D:heart
Senaste är att han har börjat peka på allt möjligt och sen försöker härma oss när vi säger ordet, och säger vi t ex "lampa" så pekar han på lampan :love: Min duktiga kille!
Ska bli spännande att se vad han väger och hur lång han är på 1-årskontrollen om en månad! Tycker att han blivit riktigt tung att bära.. Åtta tänder har han i alla fall hunnit få också, men inte så mycket hår  :D
Visa bifogad fil 14419
Vad duktig han är!

Vår M har inte börjat göra mam-mam-ljuden ens, jag undrar när det kommer? När började er M med det?
 
Jätteduktig M @Omega. S blev ju också 11 månader i lördags och visserligen gör hon m ljuden men inte en chans att vi får henne att peka på en lampa eller liknande. Vi försöker lära vinka men det går sådär.. :angel:
Idag har Vi varit 1,5 timme på dagis. Hon var ganska opåverkad och tyckte alla nya leksaker var kul. Känns ok men ja är imponerad över att 2-3 personer klarar av att hålla koll på 12-13 barn! :nailbiting:
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 639
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 356
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 755
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 529
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp