Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack!!
Skönt att ditt TUL var bra! Jag har haft 2 olika Bm nu då min vart sjuk o jag vet inte om jag inbillar mig men tycker dem mäter olika..
så får se vad det sågs på tisdag..
Känner mig inte större än förra graviditeten men känner denna bebis väldigt mkt, mkt krafft i sparkar osv

Då håller vi tummarna att allt är bra. Kanske mycket fostervatten eller något? Försök att inte oroa dig, det är ju lätt att tankarna drar iväg.
 
Lovar ligga på soffan när detta är över. Mensvärk halva natten så tog väl i för mycket igår. Ett dygn kvar. Mannen kommer hem ilväll

(Kanske jag slutar klaga över flytten på samma gång sedan)
 
Lovar ligga på soffan när detta är över. Mensvärk halva natten så tog väl i för mycket igår. Ett dygn kvar. Mannen kommer hem ilväll

(Kanske jag slutar klaga över flytten på samma gång sedan)
Hoppas du hinner vila ens några dagar innan förlossningen sätter igång sedan så ni flyttat
 
Nu när den tunga stenen angående förlossningen har lyfts så kan jag börja se fram emot sommaren och att bebis kommer. Det finns en tid efter förlossningen också har jag börjat inse även om det är väldigt abstrakt att vi ska få en egen bebis som vi sen ska ta hand om. Att jag ska bli mamma O_o

Hur känner ni andra förstagångsmödrar?

Sen till något helt annat. Hur mycket kläder behöver man egentligen? Och vad för olika plagg? Är 50 den vanligaste storleken till nyfödda av "normal" storlek typ ca 3500 g?
 
Nu när den tunga stenen angående förlossningen har lyfts så kan jag börja se fram emot sommaren och att bebis kommer. Det finns en tid efter förlossningen också har jag börjat inse även om det är väldigt abstrakt att vi ska få en egen bebis som vi sen ska ta hand om. Att jag ska bli mamma O_o

Hur känner ni andra förstagångsmödrar?

Sen till något helt annat. Hur mycket kläder behöver man egentligen? Och vad för olika plagg? Är 50 den vanligaste storleken till nyfödda av "normal" storlek typ ca 3500 g?

Jag längtar något alldeles galet mycket dels för jag får tillbaka min kropp, kan äta och dricka vad jag vill utan att bry mig, slippa behöva ha koll på fosterrörelser och noja mig över att hon inte har det bra i magen. Och dels längtar jag klart efter henne, undrar så hur hon ser ut och vem hon är :love:

Innan jag blev gravid var jag livrädd för förlossning, och kunde inte tänka mig annat än kejsarsnitt, men det har helt bara tvärvänt :eek: Jag längtar numera och vill absolut inte snittas :angel:

Vi har köpt 4 bodys, 3 par byxor, 2 pyjamasar i strl 50. Var lite tveksamma till om det var onödigt, men vi har gjort TUL och hon beräknas väga 3200 g när hon är klar. Så kändes säkrast att ha några plagg i alla fall. Men har betydligt mycket mer kläder i 56 och 62.
 
Senast ändrad:
Nu när den tunga stenen angående förlossningen har lyfts så kan jag börja se fram emot sommaren och att bebis kommer. Det finns en tid efter förlossningen också har jag börjat inse även om det är väldigt abstrakt att vi ska få en egen bebis som vi sen ska ta hand om. Att jag ska bli mamma O_o

Hur känner ni andra förstagångsmödrar?

Sen till något helt annat. Hur mycket kläder behöver man egentligen? Och vad för olika plagg? Är 50 den vanligaste storleken till nyfödda av "normal" storlek typ ca 3500 g?
Jag tycker fortfarande det är en väldigt skum känsla - jag är mamma. Vet inte när jag kommer förstå. Kärleken för detta knyte har dock börjat växa fram :love:.

Vi har för övrigt varit själva en stund tidigare idag och är så nu med. Känns helt ok hittills.
 
Nu när den tunga stenen angående förlossningen har lyfts så kan jag börja se fram emot sommaren och att bebis kommer. Det finns en tid efter förlossningen också har jag börjat inse även om det är väldigt abstrakt att vi ska få en egen bebis som vi sen ska ta hand om. Att jag ska bli mamma O_o

Hur känner ni andra förstagångsmödrar?

Sen till något helt annat. Hur mycket kläder behöver man egentligen? Och vad för olika plagg? Är 50 den vanligaste storleken till nyfödda av "normal" storlek typ ca 3500 g?
Jag kände också så först. Min första tanke var att jag ville ha snitt, men nu är jag mer rädd för snitt än vanlig förlossning. Jag försöker intala mig att om de flesta andra kan föda utan större problem så kan jag. Men vi får se vad jag säger när det närmar sig :laugh: att bli mamma känns fortfarande helt overkligt. Även om jag känner bebis mer och mer så är det så svårt att greppa att jag snart ska bli mamma!
 
Nu när den tunga stenen angående förlossningen har lyfts så kan jag börja se fram emot sommaren och att bebis kommer. Det finns en tid efter förlossningen också har jag börjat inse även om det är väldigt abstrakt att vi ska få en egen bebis som vi sen ska ta hand om. Att jag ska bli mamma O_o

Hur känner ni andra förstagångsmödrar?

Sen till något helt annat. Hur mycket kläder behöver man egentligen? Och vad för olika plagg? Är 50 den vanligaste storleken till nyfödda av "normal" storlek typ ca 3500 g?
Jag är inte alls orolig för förlossningen, trots att jag antagligen kommer att vara själv. När han väl är född däremot, herregud vilket ansvar! Jag ska för det första hålla honom vid liv och sen försöka uppfostra honom till en välartad ung man. Läskigt! Hur ska det gå? :nailbiting: Men mest är det spännande att träffa honom på riktigt. Vem är han? Vad gillar han? Blir han lik pappa? Det är lite svårt att föreställa sig, men snart är den tiden här. Förlossningen går ju fort över, mamma kommer jag vara för alltid. Även om jag har längtat länge efter det är det nog ganska normalt som nybörjarförälder att det känns lite skrämmande.
 
Bebis är trött idag, var lite liv och rörelse i förmiddags men nu känns han loj. Vet inte hur nojjig jag ska bli :crazy:.
Har ätit en piggelin och ligger på vänster sida. Försöker putta igång honom men får inga jättesvar direkt.
 
Nu när den tunga stenen angående förlossningen har lyfts så kan jag börja se fram emot sommaren och att bebis kommer. Det finns en tid efter förlossningen också har jag börjat inse även om det är väldigt abstrakt att vi ska få en egen bebis som vi sen ska ta hand om. Att jag ska bli mamma O_o

Hur känner ni andra förstagångsmödrar?

Jag har samma känsla, va? Kommer det en bebis? Och det här är ju nr2 :angel::D. Det gick ju fint sist när jag litade till mina instinkter, men jag var mer påläst då får jag erkänna.

Jag längtar mer efter att vara själv om och i min kropp än efter bebisen får jag erkänna, även om jag mest troligt kommer älska det lilla livet djupt från första stund.
 
Bebis är trött idag, var lite liv och rörelse i förmiddags men nu känns han loj. Vet inte hur nojjig jag ska bli :crazy:.
Har ätit en piggelin och ligger på vänster sida. Försöker putta igång honom men får inga jättesvar direkt.
Ring förlossningen och fråga?
Hellre ringa en gång för mycket.
 
Dagen D då. Började inte så bra. Panikattack på natten samtidigt som sonen ville samsova. Har som tur lärt mig att de är en attack men dit gick 90 min med att jag var vaken.

Tänkte sedan inte komma upp ur sängen på morgonen då hela värden snurrade (nått i kläm i nacken) tog 30 min att stiga upp.

40 min kvar tills de kommer folk. Så glad att jag beslutat att rymma direkt flyttbilen kommer
 
Jag kände också så först. Min första tanke var att jag ville ha snitt, men nu är jag mer rädd för snitt än vanlig förlossning. Jag försöker intala mig att om de flesta andra kan föda utan större problem så kan jag. Men vi får se vad jag säger när det närmar sig :laugh: att bli mamma känns fortfarande helt overkligt. Även om jag känner bebis mer och mer så är det så svårt att greppa att jag snart ska bli mamma!

Jag känner exakt likadant 😄 61 dagar till BF idag, kan inte fatta att jag efter det ska ha en bebis 😮
 
Jag är inte alls orolig för förlossningen, trots att jag antagligen kommer att vara själv. När han väl är född däremot, herregud vilket ansvar! Jag ska för det första hålla honom vid liv och sen försöka uppfostra honom till en välartad ung man. Läskigt! Hur ska det gå? :nailbiting: Men mest är det spännande att träffa honom på riktigt. Vem är han? Vad gillar han? Blir han lik pappa? Det är lite svårt att föreställa sig, men snart är den tiden här. Förlossningen går ju fort över, mamma kommer jag vara för alltid. Även om jag har längtat länge efter det är det nog ganska normalt som nybörjarförälder att det känns lite skrämmande.

Och ni andra angående förlossningen, jag kommer snittas pga rädsla för förlossningsskador på mig och barnet, inte för direkt rädsla för själva förlossningen i sig, den hade jag nog kunnat bearbeta till viss del :) bara ett litet förtydligande. Hade jag blivit lovad en komplikationsfri förlossning hade det varit bra men det går ju givetvis inte.

Vill inte starta diskussion utan bara förklara hur det är för mig. Bebisarna ska ju alla ut på nåt vis :)
 
Och ni andra angående förlossningen, jag kommer snittas pga rädsla för förlossningsskador på mig och barnet, inte för direkt rädsla för själva förlossningen i sig, den hade jag nog kunnat bearbeta till viss del :) bara ett litet förtydligande. Hade jag blivit lovad en komplikationsfri förlossning hade det varit bra men det går ju givetvis inte.

Vill inte starta diskussion utan bara förklara hur det är för mig. Bebisarna ska ju alla ut på nåt vis :)
Jag tänker att det blir "svårare" att hämta sig från ett snitt, som ensam känner jag att det är ett sämre alternativ. Det är ju ett större ingrepp och tänk om jag då inte kan bära mitt barn eller röra mig hyfsat obehindrat. Jag är i så fall mer rädd för snitt än en vanlig förlossning. Snittet kan ju också ge komplikationer. Men självklart får det bli så om det av någon anledning är bättre för mig och barnet just då. Så känner jag, men det är ju bra att det finns olika alternativ då vi alla är individer.
 
Ungen somnar i vagnen när vi går promenad med hunden, puh. Underlättar massor, eftersom både jag och hunden vill gå, även om min kondition är i botten så det bara blir korta turer.

Låter såå härligt! Jag hoppas min madame också kommer gilla vagnåkande, så vi kan gå långa rundor i skogen med hunden :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 258
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 532
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 679
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 531
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp