Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så tacksam att vår lilla skrutt är här, men jag saknar hans sparkar och buffar i magen. Jag var liksom inte klar med att vara gravid :(. Just denna vecka skulle sambon jobba sista svängen inför sommaren och då skulle jag och mamma köpa det sista. Jag skulle sitta med min mage på altanen och vila och vänta. Det är konstigt hur snabbt saker och ting kan ändras.
 
Jag är så tacksam att vår lilla skrutt är här, men jag saknar hans sparkar och buffar i magen. Jag var liksom inte klar med att vara gravid :(. Just denna vecka skulle sambon jobba sista svängen inför sommaren och då skulle jag och mamma köpa det sista. Jag skulle sitta med min mage på altanen och vila och vänta. Det är konstigt hur snabbt saker och ting kan ändras.

:heart
Jag känner helt igen mig från min prematur. Även fast jag tyckte (och tycker) att det är överreklamerat att vara gravid så kände jag mig ensam när han inte längre var kvar i magen.
 
:heart
Jag känner helt igen mig från min prematur. Även fast jag tyckte (och tycker) att det är överreklamerat att vara gravid så kände jag mig ensam när han inte längre var kvar i magen.
Skönt att höra dig berätta det. Visserligen har både sköterskor och personal sagt att det är en vanlig och helt ok känsla att känna i såna här situationer, men det betyder mycket att höra det från nån annan som haft prematur.
 
Jag ringde till sjukhuset för att få reda på hur det ligger till med obduktionen av lillebror som vi specifikt bad om.. sköterskan som tog emot det sa att det ska dom lösa så fort läkaren kom ut från en operation och om det var något som strulade med det så skulle hon ringa dagen efter. Ingen ringde så jag har gått insnört 7v och väntat..
idag får jag svaret att det gjordes ingen obduktion för läkaren skrev aldrig någon remiss för det.
Så det enda jag hängt mig fast vid i sju veckor, det enda som kunde ge mig något typ utav svar - blev aldrig av för att dom helt enkelt struntade i det.
Sköterskan i telefonen kunde inte mer än beklaga men hade inget svar på vem jag kunde kontakta angående detta.

Fy, jag är så ledsen arg och besviken!!!!
 
Men fy vad jag lider med dig!! :cry::cry::heart

Jag ringde till sjukhuset för att få reda på hur det ligger till med obduktionen av lillebror som vi specifikt bad om.. sköterskan som tog emot det sa att det ska dom lösa så fort läkaren kom ut från en operation och om det var något som strulade med det så skulle hon ringa dagen efter. Ingen ringde så jag har gått insnört 7v och väntat..
idag får jag svaret att det gjordes ingen obduktion för läkaren skrev aldrig någon remiss för det.
Så det enda jag hängt mig fast vid i sju veckor, det enda som kunde ge mig något typ utav svar - blev aldrig av för att dom helt enkelt struntade i det.
Sköterskan i telefonen kunde inte mer än beklaga men hade inget svar på vem jag kunde kontakta angående detta.

Fy, jag är så ledsen arg och besviken!!!!
 
Min kurva över sf mått har tydligen skjutit i höjden, mått 32 i v 32 så blir TUL på tisdag, jätte nervös o orolig nu. :cry:
Dels för att nåt är fel, el att bebis är stor, nervös för förlossningen redan som det är..
Någon annan som gjort TUL pga stort sf mått?
 
Jag ringde till sjukhuset för att få reda på hur det ligger till med obduktionen av lillebror som vi specifikt bad om.. sköterskan som tog emot det sa att det ska dom lösa så fort läkaren kom ut från en operation och om det var något som strulade med det så skulle hon ringa dagen efter. Ingen ringde så jag har gått insnört 7v och väntat..
idag får jag svaret att det gjordes ingen obduktion för läkaren skrev aldrig någon remiss för det.
Så det enda jag hängt mig fast vid i sju veckor, det enda som kunde ge mig något typ utav svar - blev aldrig av för att dom helt enkelt struntade i det.
Sköterskan i telefonen kunde inte mer än beklaga men hade inget svar på vem jag kunde kontakta angående detta.

Fy, jag är så ledsen arg och besviken!!!!
Fy, saknar ord men lider med dig! :heart
 
Återbesök på neo dagvård idag. Han har varit lite kall och trött idag, men väl där var han varm och hungrig :).
+130 gram sen hemgång i måndags. Nytt Hb taget och mer sondavdrag, beroende på hur det går i helgen kanske sonden tas på måndag, vid nästa besök.
 
Jag ringde till sjukhuset för att få reda på hur det ligger till med obduktionen av lillebror som vi specifikt bad om.. sköterskan som tog emot det sa att det ska dom lösa så fort läkaren kom ut från en operation och om det var något som strulade med det så skulle hon ringa dagen efter. Ingen ringde så jag har gått insnört 7v och väntat..
idag får jag svaret att det gjordes ingen obduktion för läkaren skrev aldrig någon remiss för det.
Så det enda jag hängt mig fast vid i sju veckor, det enda som kunde ge mig något typ utav svar - blev aldrig av för att dom helt enkelt struntade i det.
Sköterskan i telefonen kunde inte mer än beklaga men hade inget svar på vem jag kunde kontakta angående detta.

Fy, jag är så ledsen arg och besviken!!!!
Men vad dåligt!! Hur är det ens möjligt! Kram:heart
 
Hur många av er har sökt havandeskapspenning? Och isf fått det beviljat? Jag tänkte söka snart, mest för att kunna ha chansen om jag känner att jag behöver det längre fram. Är i vecka 24 nu och jobbar heltid med samma arbetsuppgifter som jag brukar ha. Om jag kan jobba så vill jag gärna göra det så länge det går. Men svårt att veta nu hur man ska må om 2 månader.
 
Har samma känsla i magen. Att den är konstant hård (dock inte sjuk) som en välfylld boll eller nått.

KL
Två dagar kvar innan flytt. Börjar ha slut på lådor. Borde skaffa transportbur till kaninen. Handla diverse. Fixa kattsand. Och packa packa packa :wtf:

Fyllde just 3 lådor i köket. Svetten rinner och blev totalt slut. Jeeeej liksom

Ja, som en välfylld boll på bristningsgränsen. Den har gjort ont hela dagen idag, precis som att huden inte räcker till så det ömmar konstant :arghh:.

Vi flyttade i januari och då var det jobbigt, kan tänka hur hemskt det måste vara att rodda i det ensam och typ höggravid. Har du någon annan som kan hjälpa till?
 
Jag ringde till sjukhuset för att få reda på hur det ligger till med obduktionen av lillebror som vi specifikt bad om.. sköterskan som tog emot det sa att det ska dom lösa så fort läkaren kom ut från en operation och om det var något som strulade med det så skulle hon ringa dagen efter. Ingen ringde så jag har gått insnört 7v och väntat..
idag får jag svaret att det gjordes ingen obduktion för läkaren skrev aldrig någon remiss för det.
Så det enda jag hängt mig fast vid i sju veckor, det enda som kunde ge mig något typ utav svar - blev aldrig av för att dom helt enkelt struntade i det.
Sköterskan i telefonen kunde inte mer än beklaga men hade inget svar på vem jag kunde kontakta angående detta.

Fy, jag är så ledsen arg och besviken!!!!

Vad illa skött av dem! Att inte ta er önskan på allvar, för att hjälpa till att få ett avslut och för att ge modet och en trygghet att försöka igen.
 
Min kurva över sf mått har tydligen skjutit i höjden, mått 32 i v 32 så blir TUL på tisdag, jätte nervös o orolig nu. :cry:
Dels för att nåt är fel, el att bebis är stor, nervös för förlossningen redan som det är..
Någon annan som gjort TUL pga stort sf mått?
Jag gjorde för någon vecka sedan, vi har ju legat över kurvan hela tiden men följer vår egen kurva. Ongen är helt normalstor. Det är nog ingen fara men bra att kolla för säkerhets skull!
 
Jag ringde till sjukhuset för att få reda på hur det ligger till med obduktionen av lillebror som vi specifikt bad om.. sköterskan som tog emot det sa att det ska dom lösa så fort läkaren kom ut från en operation och om det var något som strulade med det så skulle hon ringa dagen efter. Ingen ringde så jag har gått insnört 7v och väntat..
idag får jag svaret att det gjordes ingen obduktion för läkaren skrev aldrig någon remiss för det.
Så det enda jag hängt mig fast vid i sju veckor, det enda som kunde ge mig något typ utav svar - blev aldrig av för att dom helt enkelt struntade i det.
Sköterskan i telefonen kunde inte mer än beklaga men hade inget svar på vem jag kunde kontakta angående detta.

Fy, jag är så ledsen arg och besviken!!!!
Usch, vad tråkigt för er. Och dåligt skött! Kram :heart
 
Jag följer inte kurvan, låg under medelkurvan först för att nu ligga på den översta kurvan, därför dem är lite oroliga..:(:nailbiting:


Jag gjorde för någon vecka sedan, vi har ju legat över kurvan hela tiden men följer vår egen kurva. Ongen är helt normalstor. Det är nog ingen fara men bra att kolla för säkerhets skull!
 
Jag följer inte kurvan, låg under medelkurvan först för att nu ligga på den översta kurvan, därför dem är lite oroliga..:(:nailbiting:
Då håller vi tummarna att allt är bra. Kanske mycket fostervatten eller något? Försök att inte oroa dig, det är ju lätt att tankarna drar iväg.
 
Ja, som en välfylld boll på bristningsgränsen. Den har gjort ont hela dagen idag, precis som att huden inte räcker till så det ömmar konstant :arghh:.

Vi flyttade i januari och då var det jobbigt, kan tänka hur hemskt det måste vara att rodda i det ensam och typ höggravid. Har du någon annan som kan hjälpa till?

Brorsan var här och hjälpte till idag med att fixa köket och flytta lådor. Börjar i alla fall vara på slutraden med det hela. IOM att vi flyttar 10 mil så skall ju allt stuvas in på en gång. Eller majoriteten i alla fall, mannen kommer och städar följande helg
 
Första tillfället på föräldrautbildningen idag, var lite tveksamma på om vi skulle delta, eller strunta i det, men det var faktiskt mycket intressant :up: Nu blir det två veckors uppehåll, pga röd dag nästa torsdag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 780
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 095
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 755
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 835
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp